Hva jobber du med? Sykemeldt i graviditeten?

Lotta915

Glad i forumet
Jeg ble sykemeldt fra min jobb før jeg ble gravid og har dokumentert av lege at jeg ikke bør tilbake i den type jobb, jeg kikker da etter noe annet å drive med og tenkte å sjekke hva dere jobber med.
Klarer dere være på jobb med kvalme og oppkast? Får dere tilrettelagt noe?

Jeg ble sykemeldt fra min jobb før jeg ble gravid og har dokumentert av lege at jeg ikke bør tilbake i den type jobb, jeg kikker da etter noe annet å drive med og tenkte å sjekke hva dere jobber med.
Klarer dere være på jobb med kvalme og oppkast? Får dere tilrettelagt noe?
Jobber som konsulent, men hva jobbet du som i og med at legen mener du ikke bør jobbe i graviditeten?

Men sånn ellers er det innen renhold og temperært. Jeg har egentlig stilling som leder, men sjefen vil ikke betale meg kun for daglig leder biten om jeg ikke bidrar med renhold ellers. I tillegg er priser og tider presset så man går nesten på akkord med seg selv. Før jeg ble sykemeldt så var jeg gjennom 2 runder med streptokokker og 4 runder utenom med feber på 3 mnd. Hadde en dags fravær fordi sjefen min skrudde av tlf om jeg ble borte. Hvis jeg mister kunder (som kan skje når ingen tar vare på de fordi jeg var syk) så mister jeg % og timer fordi kundene forsvinner.
En veldig låst situasjon og legen min har sykemeldt meg før jeg ble gravid, han ber meg om å ikke gå tilbake til det yrket eller spesielt arbeidsplassen da det blir for hardt for meg.

Jobber som lærer, der funker det veldig dårlig med kvalme og oppkast. Får lite tid til å hente deg inn i løpet av dagen, og man kan jo ikke bare stikke fra elevene hvis man må kaste opp heller. Derfor håper jeg veldig på at kvalmen gir seg før jeg starter! Forrige svangerskap var jeg 50 % sjukemeldt pga bekkenet de siste 5 mnd.

Er mamma og husmor så ingen sykemelding her. Da må jeg nok legges inn på sykehus eller bli sengeliggende i alle fall.

Sykepleier på korttidsenhet [emoji847]

Fagutviklingssykepleier og er sykemeldt pga kvalme døgnet rundt.

Dere som er i permisjon grunnet voldsrisiko, jobber dere i kommunen? Hvorfor blir dere ikke flyttet til andre plasser istedenfor? :)

Jobber som pedagogisk leder i barnehage, og det går faktisk OK selvom jeg er kvalm, og selvom jeg brekker meg/kaster opp [emoji85] Jeh tar noen ekstra (små) pauser når det er mulig, og hiver i meg epler når jeg bare MÅ. Alle på avdelingen vet at jeg er gravid og i dårlig form, så de er veldig forståelsesfulle og tilrettelegger for kvalmen min [emoji28]

Jobber som event planlegger, kan være ganske hektisk. Har hatt ekstrem kvalme og en del oppkast. Sist gav det seg i uke 15 så krysser fingrene.
Jeg har kommet meg på jobb de aller fleste dagene, og heller tatt en tur på do :P Blir verre jo mer fysisk jeg er så heldigvis har det vært litt rolig på jobb å i sommer men begynner å ta seg opp nå så håper kvalmen gir seg snart.
Var sykemeldt 50% sist svangerskap pga av kvalmen men bare en uke. Har mulighet til å ta hjemme kontor noen dager om oppkasten bare kommer og kommer, men somregel går det en stund mellom og det er verst på morgningen så har fungert ok til nå.

Jeg jobber som konsulent og sitter på en stol foran en pult hele dagen. De tidligere svangerskapene har jeg blitt delvis sm pga ekstreme bekkensmerter/løsning rundt uke 20 og jeg regner med det samme skjer denne gangen også, meeen jeg har fortsatt et lite håp om at denne graviditeten blir annerledes og at jeg kan jobbe helt til perm :)

Er helsefagarbeider og jobber alene på natt i hjemmesykepleien, det fungerer dårlig med kvalme, brekninger og oppkast i yide og utide. Så jeg blir sykmeldt uke for uke til formen bedrer seg. I hjemmesykepleien hjelper det ikke å bli flyttet over på dagvakter, og kontorarbeid er kun for sykepleiere, så ingen plass de kan flytte meg foreløpig.

Jobber som lærer, og har blitt veldig dårlig nå. Har fått en infeksjon, så jeg begynner på antibiotika nå. Skal være sykemeldt 100% en dag, og så skal jeg være 20% sykemeldt i 2 uker. Legen ville sykemelde mye mer, men vil prøve dette i første omgang. Regner med jeg blir 20% sykemeldt i lang tid egentlig..

Renholder og sekretær..kjenner at renholderen biten ikke er så bra,da jeg får mye magesmerter...samme på kontordelen hvis/når jeg stresser....prøver å ta det med ro,men de kommer likevel [emoji35]

Renholder og sekretær..kjenner at renholderen biten ikke er så bra,da jeg får mye magesmerter...samme på kontordelen hvis/når jeg stresser....prøver å ta det med ro,men de kommer likevel [emoji35]

Ikke sykmeldt...

Jobber i barnehage, men har nesten ikke jobba etter jeg ble gravid. Sliter så sinnsykt med hodepine. Og kan ikke ta betennelsesdempende, som jeg har gått fast på siden april. Men men.

Back
Topp