Hva jobber du med? Sykemeldt i graviditeten?

Lotta915

Glad i forumet
Jeg ble sykemeldt fra min jobb før jeg ble gravid og har dokumentert av lege at jeg ikke bør tilbake i den type jobb, jeg kikker da etter noe annet å drive med og tenkte å sjekke hva dere jobber med.
Klarer dere være på jobb med kvalme og oppkast? Får dere tilrettelagt noe?

Jeg ble sykemeldt fra min jobb før jeg ble gravid og har dokumentert av lege at jeg ikke bør tilbake i den type jobb, jeg kikker da etter noe annet å drive med og tenkte å sjekke hva dere jobber med.
Klarer dere være på jobb med kvalme og oppkast? Får dere tilrettelagt noe?
Jobber som konsulent, men hva jobbet du som i og med at legen mener du ikke bør jobbe i graviditeten?

Men sånn ellers er det innen renhold og temperært. Jeg har egentlig stilling som leder, men sjefen vil ikke betale meg kun for daglig leder biten om jeg ikke bidrar med renhold ellers. I tillegg er priser og tider presset så man går nesten på akkord med seg selv. Før jeg ble sykemeldt så var jeg gjennom 2 runder med streptokokker og 4 runder utenom med feber på 3 mnd. Hadde en dags fravær fordi sjefen min skrudde av tlf om jeg ble borte. Hvis jeg mister kunder (som kan skje når ingen tar vare på de fordi jeg var syk) så mister jeg % og timer fordi kundene forsvinner.
En veldig låst situasjon og legen min har sykemeldt meg før jeg ble gravid, han ber meg om å ikke gå tilbake til det yrket eller spesielt arbeidsplassen da det blir for hardt for meg.

Jobber som lærer, der funker det veldig dårlig med kvalme og oppkast. Får lite tid til å hente deg inn i løpet av dagen, og man kan jo ikke bare stikke fra elevene hvis man må kaste opp heller. Derfor håper jeg veldig på at kvalmen gir seg før jeg starter! Forrige svangerskap var jeg 50 % sjukemeldt pga bekkenet de siste 5 mnd.

Er mamma og husmor så ingen sykemelding her. Da må jeg nok legges inn på sykehus eller bli sengeliggende i alle fall.

Sykepleier på korttidsenhet [emoji847]