Hva jobber du med og er du sykemeldt?

Jobber som avdelingsleder i butikk, vært 100% sykemeldt siden slutten av juli
Sliter med bekken,kynnere, jernmangel og svimmelhet og div andre ting
Ut og inn hos lege hver andre uke di siste tre mnd. Så godt å være hjemme å slappe litt av

Nå har jeg blitt sykemeldt 40% pga bekkenet og jernmangel. Skal prøve å jobbe 5 timers dager. Føles som en lettelse :joyful:

Status etter ferie: forventet å gå tilbake til min 50% stilling, og det var originalt planen jeg og sjef la sammen etter første uken på jobb også. Men så ble sjefen min alvorlig syk, og er for nå sykemeldt i noen uker. Blir sannsynligvis mer. Vi har skikkelig mangel på folk og jeg er den eneste som har muligheten til å jobbe hver dag, da andre er studenter eller har andre jobber å ta hensyn til. Jeg er også den eneste som kan jobben inn og ut da alle andre er ferske enda. Jeg merker det er tungt selv om jeg jobber maks 6 timer hver dag, det er svært stressende å tenke at om jeg blir syk - så må butikken stenges helt eller min alvorlig syke sjef må trosse sykemeldingen sin... Og hen er en så engasjert og flink sjef også så jeg vet at hen ville gjort det. Jeg er jo i generelt veldig fin form, men jeg er tross alt 30 uker gravid - ting kan skje! Jeg har skikkelig dårlig samvittighet, men det er et tungt ansvar å bære - i tillegg til det fysiske arbeidet som må utføres - så jeg føler meg litt rådvill akkurat nå, gitt.

Status etter ferie: forventet å gå tilbake til min 50% stilling, og det var originalt planen jeg og sjef la sammen etter første uken på jobb også. Men så ble sjefen min alvorlig syk, og er for nå sykemeldt i noen uker. Blir sannsynligvis mer. Vi har skikkelig mangel på folk og jeg er den eneste som har muligheten til å jobbe hver dag, da andre er studenter eller har andre jobber å ta hensyn til. Jeg er også den eneste som kan jobben inn og ut da alle andre er ferske enda. Jeg merker det er tungt selv om jeg jobber maks 6 timer hver dag, det er svært stressende å tenke at om jeg blir syk - så må butikken stenges helt eller min alvorlig syke sjef må trosse sykemeldingen sin... Og hen er en så engasjert og flink sjef også så jeg vet at hen ville gjort det. Jeg er jo i generelt veldig fin form, men jeg er tross alt 30 uker gravid - ting kan skje! Jeg har skikkelig dårlig samvittighet, men det er et tungt ansvar å bære - i tillegg til det fysiske arbeidet som må utføres - så jeg føler meg litt rådvill akkurat nå, gitt.

Det høres veldig krevende ut! Er dere en del av en kjede? Kan de i så fall skaffe en person i en annen del av kjeden som kan vikariere for sjefen di?

Jobber i barnehage. Jobbet 100% fram til uke 28, da jeg fikk problemer med bekkenet og ble sykemeldt 25%. Skal tilbake til legen om litt over en uke (uke 32), så regner å bli sykemeldt noen prosenter til da bekkenet er blitt værre og søvnmangel.

Helsefagarbeider og har ferie nå. Jobber 85% før ferien og skal fortsette med det frem til permisjon(håper jeg). Har fått tilrettelagt arbeidsoppgaver så har ikke de tyngste løfta. Synes det er så kjedelig å gå hjemme. Tida går så tregt.
Var sykemeldt de første 16 ukene 100%

Redusert ned til 50% nå, bekkenet mitt fungerer nesten ikke etter halve arbeidsdagen så da korter jeg litt ned på timene så jeg forhåpentligvis klarer de 5 siste ukene på jobb [emoji16]

Jobber på skole og sfo.
Ble sykemeldt 50% på fredag, fra sfo delen, da denne delen er stressende og utmattende.
Kjenner på kroppen at det absolutt var en god avgjørelse :)

Måtte kaste inn håndkleet, og er nå sykemeldt 100%. Opprinnelig 6 uker frem til perm, men med søvnmangel og tung jobb fungerer det ikke lengre dessverre.

Jeg jobber på et kundesenter, så det er ikke stor fysisk anstrengelse knyttet til jobben. Men det er svært psykisk krevende til tider. Jobbet 100% frem til juni, så ble jeg delvis sykemeldt pga stress, tretthet og u.v.infeksjon. Hadde 3 uker ferie i juli og var tilbake 100% i ca 3 uker etter ferien. Etter dette har jeg vært 60% sykemeldt på grunn av stress, bekymringer og slitenhet. Har også hatt en del vondt i nederste del av ryggen og merker det mest når jeg er på jobb da jeg sitter mye. Skal fortsette å jobbe slik frem til permisjonen starter i midten av oktober. Gleder meg :)

Hvordan ligger dere an nå? Jeg har fått 40% sm på grunn av bekkenløsning, men i dag klikket bekkenet helt, så måtte ta taxi hjem. Holder meg hjemme i morgen og ser an, vil ikke ha 100% :arghh:

Jobber 100% som lærer, siste arbeidsdag imorra før permisjonstart :)

100% jobb som lærer her også. Sliter litt med kynnere og kvalme, men terskelen for sm er høy her altså.. kanskje for høy? 2 uker igjen til perm :)

Var sykemeldt 60% pga bekken og annet. Er blitt sykemeldt 100% pga luftveisinfeksjon og heftig forkjølelse jeg da :depressed: de vil ikke behandle det nå siden jeg uansett må ha antibiotika intravenøst ved fødselen og infeksjonen ikke har gitt fullt utslag på lungene ennå. Jeg som lovte meg selv sist at en fødsel med forkjølelse og sykdom ikke skulle skje igjen :( krysser fingrene for rekordrask bedring

Endelig permisjon, sånn minus at jeg kjeder meg hjemme

Back
Topp