Hva jobber dere med?

Utdannet sykepleier, men har kontorjobb nå.

Jeg jobber som lektor på videregående - veldig artig med mange lærere her :happy:
Jeg er i mitt første år etter ferdig utdanning og har vikariat på 80%. Etter vinterferien blir det 50% og det passer veldig fint egentlig, da det alltid er mulig å ta vikartimer om jeg vil spe på litt.
Jeg tilbringer mesteparten av dagen på beina og har noe problemer med energien fra før, så den neste tiden blir spennende... Men jeg snakker nok med et par kollegaer i morgen så jeg har noen på skolen som vet:Heartred

så lurt. Men hvordan tenler du å kjøre det om du sper på 50% også kommer det en dag du ikke greier det mere.. Så blir bare de 50% regnet med i foreldrepengene ?
Jeg jobber som lektor på videregående - veldig artig med mange lærere her :happy:
Jeg er i mitt første år etter ferdig utdanning og har vikariat på 80%. Etter vinterferien blir det 50% og det passer veldig fint egentlig, da det alltid er mulig å ta vikartimer om jeg vil spe på litt.
Jeg tilbringer mesteparten av dagen på beina og har noe problemer med energien fra før, så den neste tiden blir spennende... Men jeg snakker nok med et par kollegaer i morgen så jeg har noen på skolen

Rådgiver. Kontorjobb.
Fordelen er at det er fleksibilitet med tanke på jobbetider og hjemmekontor.
Men jeg har lang reiseveg til kontoret. Og blir fort sliten. Jeg sliter mye med kvalme. Har ikke lyst å omgås andre folk når jeg er slik. Sliter også med å lese og se på skjerm når jeg er kvalm.
Har blitt 50 prosent sykemeldt på grunn av det.

Enda en lærer her :laughing002
Jeg jobber på en ungdomsskole, og er kontaktlærer. Det er allerede en krevende jobb, så jeg er veldig spent på hvordan det kommer til å gå de neste månedene. Ved forrige graviditet kunne jeg jobbe helt fram til en uke før permisjonen startet. Jeg måtte kaste inn håndkle da føttene svulmet til det ugjenkjennelige :laughing002

Rådgiver. Kontorjobb.
Fordelen er at det er fleksibilitet med tanke på jobbetider og hjemmekontor.
Men jeg har lang reiseveg til kontoret. Og blir fort sliten. Jeg sliter mye med kvalme. Har ikke lyst å omgås andre folk når jeg er slik. Sliter også med å lese og se på skjerm når jeg er kvalm.
Har blitt 50 prosent sykemeldt på grunn av det.
Hvor lang reisevei har du? Bil? Tog?

Imponerende! Frivillig med så lang reisevei? Dvs kunne du funnet arbeid nærmere hjemmet? Jeg har også noe reisevei, 50 min én vei med bil uten trafikk og med gode veier. Heldigvis en del hjemmekontor for tiden, føler meg fjern og groggy bak rattet :arghh:

Last edited:
Jeg jobber i shippingbransjen. Travle dager på jobb. Men sitter foran pc, og har mulighet for hjemmekontor så det gjør det hvertfall litt lettere i forhold til graviditet og eventuelle plager

Jeg jobber i shippingbransjen. Travle dager på jobb. Men sitter foran pc, og har mulighet for hjemmekontor så det gjør det hvertfall litt lettere i forhold til graviditet og eventuelle plager

Har også mulighet for hjemmekontor, og det et så deilig. Er riktignok ikke like effektivt på hjemmekontor som på jobb, men tenker det er bedre enn evt sykmelding :)

Jobber som Butikkleder,så 100% Er til tider veldig utfordrende med kvalmen og tissing,siden vi er mye alene på jobb og toalett er i andre enden av sentre

Har også mulighet for hjemmekontor, og det et så deilig. Er riktignok ikke like effektivt på hjemmekontor som på jobb, men tenker det er bedre enn evt sykmelding :)
Helt enig, bedre enn å ikke få gjort noe jobb. Bedre for hodet også, greit å ha noe annet å gjøre og tenke på, eller så vet jeg med meg selv at jeg hadde blitt borte inni babybobla

Helt enig, bedre enn å ikke få gjort noe jobb. Bedre for hodet også, greit å ha noe annet å gjøre og tenke på, eller så vet jeg med meg selv at jeg hadde blitt borte inni babybobla

Ja, ble sykemeldt rundt uke 27 sist (hadde da en annen jobb), og det ble noen lange dager. Så håper virkelig jeg kan stå lenger i jobben denne gangen.

Jeg er bioingeniør og jobber på sykehuslaboratorium + med blodprøvetaking. Jobber turnus og faktisk er det dagvaktene (på hverdagene) som er tyngst. Alltid mye å gjøre og mye krever også en god del tenkearbeid. Merker at jeg blir fortere sliten og synes det er tungt å holde ut hele arbeidsdagen, men til nå har jeg holdt ut eller tatt et par timer avspasering på morgenen hvis jeg er kvalm. Det jeg må ta stilling til er nattevaktene. Fastlegen min sa at de ikke anbefaler gravide å jobbe natt og jeg er fortsatt ikke klar for å fortelle sjefen min at jeg er gravid (selv om jeg vet at hun tar det veldig fint osv). Det er bare så tidlig enda + at jeg trenger at graviditeten ikke påvirker hvordan hun setter opp den nye turnusen.

Jobber som lærer på èn elev. Førstegangs-gravid, så må nesten se hva som skjer videre mtp. Eventuell tilrettelegging.. :)

Studerer barnehagelærer på høyskolen og jobber på somatisk avdeling på sykehjem. Tenker det skal gå fint å jobbe framover. Vi har heldigvis ikke utagerende eller voldelige pasienter hos oss, men tilrettelegger for meg selv så jeg skal slippe de tyngste løftene og tar ingen tunge stell alene.

Jeg jobber som kontaktlærer på barneskole. Jeg har ikke hatt behov for tilrettelegging enda, men har en helt super sjef som bare vil det beste for meg, så jeg føler meg helt trygg på at ting blir godt tilrettelagt for meg hvis jeg skulle trenge det :)

Back
Topp