Hva jobber dere med?

Jeg er personalrådgiver og har litt råd basert på egen erfaring. Jeg har selv stillesittende arbeid og bekkenplager. Jeg har ikke blitt kvitt bekkenplagene etter graviditeten med min datter på 2 år...så er spent hvordan det går denne gang. Det som hjelper best er varme.. Dette fant jeg ut da jeg var i varmere strøk som gravid, bekkenplagene ble betraktelig bedre (nesten fraværende). Så en ikke for varm varmeflaske bak i ryggen bør hjelpe på. Ellers så må man trene! I tillegg er det lurt å ta seg noen spaserturer rundt i gangene inn i mellom, samt stå. Prøve å veksle mellom å sitte, stå og gå så mye som mulig (alt etter hva som er best for deg).

Jeg jobber med fisk, kutter, pakker dem osv, utrolig tungt! Såe glad jeg ikke er dårlig, blir bare sliten litt fortere. Men jeg er bare ekstra hjelp foreløpi.. vet ikke om e tørr å fortelle det til de ennå, i tilfelle de ikke vil ansette meg eller bruke meg mer.. hva hadde dere gjort??

Jeg hadde ventet lengst mulig med å fortelle det (iallefall prøvd å sikre meg slik at retten til foreldrepenger ble dekket) ;) I denne situasjonen må vi bare være egoistiske ifh arbeid. Men ikke la det gå ut over helsen din nå, Lykke<3 ;) Høres ut som at det er tungt arbeid, ja :)

Jeg er utdannet hjelpepleier og barsel- og barnepleier. Men er for øyeblikket arbeidssøker og sykemld

Hjelpepleier og jobber på sykehjem

Kontormedarbeider, jobber med regnskap og ellers drift av kontoret....tips til stillesittende kontorjobber er å bytte ut kontorstolen med stor treningsball, sitte på den istedenfor! Eg skal snarlig gå til innkjøp av det!

Jeg er lærer på videregående;) spent hvordan det kommer til å gå! Var sykemeldt med mine to første! Da jobbet jeg ikke som lærer! Men håper jeg skal slippe unna nå, men det er lange dager, kvelder! Som kjent har lærere lang sommerferie! Men det er jo avspasering! Så det vil si at vi jobber mer enn en vanlig 37,5 t arbeidsuke! Hittil har jeg ikke orket å jobbe på kveldene som egentlig er forventet om jeg skal gjøre en god jobb! Skal på medarbeidersamtale idag, spent om jeg får endret timeplanen min og slippe så mange tidligtimer!

så begynner og bli litt bekymret på stillingen min, jeg jobber veldig tett med en som er veldig aggresiv av seg og han har en tendens til og bokse meg i magen:/ så er redd jeg må si ifra om min graviditet før uke 12

Sånn jobb har jeg også, har hovedansvar og tett oppfølging av et barn hvor det daglig gis ut slag og spark. Må nok vernes på et vis, så må nok si ifra før... :-/

hjeplepl med videreutdanning i psykiatri, jobber som miljøterapeut på avgiftning å kartlegging av rusmissbrukere.. jeg har ett bekken som er ødelagt før begge mine svangerskap pga en ulykke sp jeg sliter fort. det som funker er fysio 4 dager pr uke å muligheten til å kaste inn handkle når jeg må:) spent på denne gangen:)

Jeg er Daglig leder i en barnehage!
Når det gjelder bekkenløsning har jeg ingen erfaringer selv, men trening er vel en av få ting som hjelper. Ellers plikter arbeidsgiver å tilrettelegge så langt det er mulig, det finnes også en rekke ergonomisk utstyr som kan lette arbeidsdagen, ex stoler som er ergonoisk tilpasset og gjør at bekkenet sitter stødig. Som arbeidsgiver skulle jeg ønske at flere ba om tilrettelgging og prøvde litt lenger å stå i jobb i stedet for å bli sykemeldt med en gang, det er utrolig hva man kan få til dersom man ønsker :) (Og oftest blir man jo ikke bedre av å gå hjemme)

Jeg hadde ventet lengst mulig med å fortelle det (iallefall prøvd å sikre meg slik at retten til foreldrepenger ble dekket) ;) I denne situasjonen må vi bare være egoistiske ifh arbeid. Men ikke la det gå ut over helsen din nå, Lykke<3 ;) Høres ut som at det er tungt arbeid, ja :)

Takk for svar :) da gjør jeg det:) og krysser fingrene for at jeg ikke blir dårlig og holder ut :) har bare jobbet der siden begynnelsen av desember, så må klare til foreldrepengene blir dekket.. :)

Takk for svar :) da gjør jeg det:) og krysser fingrene for at jeg ikke blir dårlig og holder ut :) har bare jobbet der siden begynnelsen av desember, så må klare til foreldrepengene blir dekket.. :)

Hvis ikke kan det være at du får foreldrepenger etter sykepenger eller arb.ledighetspenger også slik jeg har forstått (men har ikke helt satt meg inn i den delen). Vil jo ikke du skal ofre helsen deres i for tungt arbeid bare av den grunn! ;)

Hvis ikke kan det være at du får foreldrepenger etter sykepenger eller arb.ledighetspenger også slik jeg har forstått (men har ikke helt satt meg inn i den delen). Vil jo ikke du skal ofre helsen deres i for tungt arbeid bare av den grunn! ;)

Skal til legen på tirsdag, så skal høre med henne også :)

Jobber som Programsekretær :)

Vernepleier her! Jobber med opplæring av barn innenfor autismespekteret og andre utviklingsforstyrrelser.

Vernepleier her! Jobber med opplæring av barn innenfor autismespekteret og andre utviklingsforstyrrelser.
Så spennende! Jeg håper på å komme inn på vernepleien til høsten(for å søke permisjon til neste høst) men her i Bergen er det veldig høyt snitt!

Back
Topp