Hva jobber dere fantastiske jenter med?

MTDC

Forumet er livet
VIP
Og hvor mange av dere er sykemeldte helt eller delvis?

Jeg jobber som sekretær og saksbehandler i kommunal sektor. Stortrives i jobben. VELDIG variert.. Skulle helst ha jobbet 100 %, men bekkenet tåler ikke å sitte oppreist mer enn 4-5 timer av gangen, så jeg er 50 % sykemeldt...
 
Jeg jobber som frisør, men har ikke vært i jobb etter at jeg fødte førstemann i sept. 2011. Merker jeg savner jobb nå, men man kommer tidsnok tilbake:)
 
Jeg jobber som frisør, men har ikke vært i jobb etter at jeg fødte førstemann i sept. 2011. Merker jeg savner jobb nå, men man kommer tidsnok tilbake:)

Så du går rett fra en permisjon til en ny? Eller har du bare ikke jobbet imellom?
 
Jobber som frisør 100% :) Håper ting fortsetter å gå bra, så jeg holder ut julerushet ihvertfall :)
 
Jobber som frisør 100% :) Håper ting fortsetter å gå bra, så jeg holder ut julerushet ihvertfall :)

Så bra du får til å jobbe fullt enda:) Må ikke slite deg helt ut i julerushet da ;) Begynner jo å nærme seg da;) Når har du termin?
 
Ja :) Kjenner jo at ting er litt mer slitsomt da, begynner å få smått med bekken plager.. Ja, det nærmer seg nå :)
Har termin 22.feb :)
 
Så spennende:) Håper du får god tilrettelegging på jobb, så du kan stå i jobb så lenge du selv ønsker:) Her kunne jeg nok ha stått mye lengre i full jobb om jeg hadde fått de rette hjelpemidlene, men de har ansatt vikar for meg i 50 % i stedet, så da er det liksom ingen vits i for meg å jobbe mer enn 50 %.. :p
 
Ja, kan heldigvis styre dagene litt selv :)
Ja, det skjønner jeg. Jeg merker deg veldig selv også hvis jeg sitter lenge av gangen, da får jeg vondt i rumpa i flere dager! :p Så det er sikkert lurt at du ikke sitter oppreist så lenge i løpet av dagen og :)
 
Ja, kan heldigvis styre dagene litt selv :)
Ja, det skjønner jeg. Jeg merker deg veldig selv også hvis jeg sitter lenge av gangen, da får jeg vondt i rumpa i flere dager! :p Så det er sikkert lurt at du ikke sitter oppreist så lenge i løpet av dagen og :)

Nei, jeg sitter ikke mer enn de 4 timene.. Har anledning til å heve pulten og stå litt da, men det er ikke så mange av arbeidsoppgavene mine som fungerer godt å gjøre når man står.. Skulle veldig gjerne hatt en bærbar pc og en sofa eller reclinerstol på kontoret sånn at jeg kunne jobbet fullt.. For hun som er vikar får nesten ikke jobbet noe som helst mellom alle røykepausene, sp jeg har veldig dårlig samvittighet over hvor lite som blir gjort nå som jeg ikke jobber fullt.. Blir spennende å se hvor mye jobb som har hopet seg opp når jeg kommer tilbake fra permisjon :-S
 
Ja, da hadde det jo gått an å jobbet fult. Hehe. Huff, slitsomt når vikaren er så slapp da. Så skjønner hva du mener. Men jobben din merker vel om vikaren ikke gjør god nok jobb? Så du slipper å slite deg helt ut når du skal tilbake i jobb igjen.
 
Ja, hun tar ikke jobben seriøst i hele tatt, og har sagt rett ut at hun ikke kommer til å gjøre ting sånn som jeg lærer henne hvis hun synes det virker som unødvendig mye jobb, og at hviss hun finner seg en fast jobb så slutter hun i denne med en gang.. Og det er det jeg er aller mest redd for, at hun skal bytte jobb og dermed lære opp en ny vikar, sånn at ting blir helt kaos til jeg kommer tilbake.. (Bare litt kontrollfreak jeg altså ;))

Jeg kompenserer nok litt for alt hun ikke gjør, for jeg vil ikke at det skal gå ut over kunder og medarbeidere at hun ikke gjør så mye, så de får nok litt bakoversveis når jeg går ut i permisjon og hun skal sitte der alene med 50 % stilling og yte 30 % :p
 
Så utrolig kjipt! Når man først har jobb er det jo greit å gjøre en god jobb da? Jaja.. Får håpe det ikke blir for mye styr for deg! Kontrollfreak må man jo bare være innimellom! :) Så skjønner deg godt!
Ja, det kan jo bli spennende da! får håpe jobben din tar tak i det hvis det blir for ille da! :)
 
Ja, jeg håper det.. Men nå skal vi få ny avdelingsleder enten 1. desember eller 1. januar også, og da er det jo enda mer usikkert om det merkes at hun ikke gjør noen god jobb.. Har egentlig et lite håp om at hun ikke skal gjøre noen god jobb, sånn at jeg blir tatt godt imot når jeg kommer tilbake, og de virkelig setter pris på alt jeg gjør ;)
 
Jobber som sykepleier på sykehuset i stavanger. !00% fast stilling. Men har vært sykemeldt siden uke 20 :)
 
Ja, jeg håper det.. Men nå skal vi få ny avdelingsleder enten 1. desember eller 1. januar også, og da er det jo enda mer usikkert om det merkes at hun ikke gjør noen god jobb.. Har egentlig et lite håp om at hun ikke skal gjøre noen god jobb, sånn at jeg blir tatt godt imot når jeg kommer tilbake, og de virkelig setter pris på alt jeg gjør ;)

Aha, skjønner! får satse på at det går bra på den ene eller andre måten da! :) :)
 
Jobber på småbarnsavdeling i barnehage, men har vært 100% sykemeldt siden ca uke 17 på grunn av bekkenet.. Kjenner at jeg savner "mine" søte små, og at det blir skikkelig stusselig å være borte fra dem i et helt år til. Men, får jo en egen bitteliten bøtteknott å kose med, da. :)
 
Jeg har vært veldig heldig da...jeg er 60% sykemeldt, men sjefen min har tatt inn 100% vikar, så jeg ksn jobbe administrativt, og når det passer kroppen :)
Utrolig deilig!!
 
Ugla: Så deilig:) Det har de ikke råd til på jobben min.. Får bare 50 % vikar mens jeg er borte for at jobben skal spare penger, så hun skal bare ta over de faste oppgavene mine, og jeg tror egentlig ikke hun rekker dem heller, har en følelse av at jeg får mye å gjøre når jeg kommer tilbake igjen, og at de andre på avdelingen blir glade for å få mer hjelp etter et år med å ha gjort mer enn de egentlig har tid til...

nøttelitenitreet: Skjønner deg veldig godt.. Jeg ble 100 % sykemeldt tidlig i svangerskapet sist på grunn av fysisk tungt arbeid og kynnere, så jeg var allerede lei av å gå hjemme når vesla kom.. Begynte å jobbe så smått allerede da hun var 6 uker, for jeg følte jeg bare måtte ut av huset å gjøre litt.. Hun ville ikke amme, så jeg kunne jobbe i helgene mens hun var hjemme med pappaen sin.. Det var egentlig ganske deilig ;) Men denne gangen ser jeg frem til å få litt ordentlig permisjon:)
 
Det er nok bedre å være hjemme etter at babyen har kommet, ja. Akkurat nå er dagene veeeeeeldig lange, så er litt misunnelig på dere som kan jobbe litt. :p Ble jo sykemeldt enda tidligere i forrige svangerskap, da også på grunn av bekkenet, men da var situasjonen liksom litt annerledes, så det var ikke så ille.
 
Back
Topp