Hva irriterer deg?

Trangsynte folk, folk som snakker uten å ha knapt noen fakta, mennesker som ikke kan innrømme feil som hardnakket holder fast på deres påstander selv om de har skjønt at de ikke har rett. Eventuelt de som ikke kan innrømme at den andre parten har et poeng.
Folk med rævva holdninger og som ikke kan diskutere uten å høres ut som en frekk tenåring til tross for at en er voksen. Spesielt tragisk om den personen er ti år eldre enn deg selv!

Folk som kjører som svin.

Smatting, når gubben ikke rydder etter seg, smuler, rot, snorking, folk som kjører feil i trafikken, når folk ikke plukker opp hundedritten, bilen vår... :p

Folk som ikke følger med på fartsgrensen. De kjører i 60 både i 50 sonen og 70 sonen.. HATER å ligge bak slike sjåfører!
Lyving hater jeg også. :)

Jenter som på død og liv vil føde premature barn/eller flere uker før termindato, som sjekker livmortappen selv, og som er inne til sjekk på føden bare de har en kynner, og kynnere er premature rier det!! !! :p

Gjør folk det?? :o

Forkjølelser, snorking/smatting i søvne, religionsraringer som kommer på døra med invitasjoner til ditt og datt (var en her rett før jeg skriver dette).

Også irriterer jeg meg veldig over idiotiske skrivefeil på nettet, og her kommer noen eksempler:

Det skrives IKKE "har gråtet" men "har grått". Det skrives IKKE "har slitet" men "har slitt". Det skrives IKKE "har stryket" men "har strøket". Det er vel ingen dialekter som sier/skriver gråtet, slitet, stryket osv? I så fall lurer jeg på hvorfor enkelte bruker disse der de ellers skriver bokmål. Jeg lurer på hvor norskkunskapene til enkelte har tatt veien, og hvem som fant på denne nye bøyningen av verb. Jeg sier ikke at jeg aldri har skrivefeil, men disse er ekstreme og forferdelig irriterende. Har mennesker blitt late? Orker man ikke lære og/eller huske på det man har lært? Er det hardt arbeid å google ordet eller slå opp i en ordbok?

Haha, nå høres jeg kanskje litt sur ut, men det er jeg ikke :p Håper likevel å få delt "budskapet" mitt, så kanskje noen lærer av dette og kutter ut denne rare bøyningen av verb ! :D

De som vet bedre enn alle andre og som alltid skal ha rett uansett.
Og akkurat nå er det sjefen som irriterer meg litt siden jeg da jeg gikk gravid med førstemann og fikk bekkenløsning allikevel ikke fikk tilrettelagt arbeidsdag med å ha kontordag som legen anbefalte på det sterkeste men sa hun trengte meg ute som spl hos pasienter. Slapp stell men allikevel. Nå er det ikke mindre enn 2 sykepleiere som er sykemeldt den ene pga kvalme i svangerskapet og får sitte inne og skrive lister. Så de er 3 stk som sitter og skriver lister. Jeg er nå gravid med nr 2 men enda kraftigere bekkenløsning samt kynnere. Får jeg tilrettelegging? Nei, for de trenger meg ute. Går mye kveld så er vanskelig å ha kontortid da men hun har heller ikke spurt om jeg vil gå mer dag for å gjøre det lettere selv om jeg har gitt beskjed om hvordan formen er. Har heller ikke råd til å sykemelde meg.

Er dessverre ufattelig mye som irriterer meg med folk, og det irriterer meg. :p skulle ønske jeg hadde mannens syn på verden, live and let live.

Irriterer meg at folk er så utrolig utålmodige, uten å i det hele tatt tenke at det kan være verre. Når folk som er 6 mnd på vei klager til meg, som nå er 9 dager på overtid etter termin, på at de er SÅ leie, at det er SÅ kjipt for dem å ha mage etc... Da blir jeg irritert.

Irriterer meg når folk i det ene øyeblikket forteller hvor viktig det er å kunne se ting fra flere sider, være tolerante og ha forståelse, og så i det neste øyeblikket baksnakker/kritiserer folk som gjør ting litt annerledes enn dem selv. (Som feks at de gir ungene yoghurt i matpakka
Djiiis.)

Selvrettferdighet.
Mas.
Null sosiale antenner.
Oversharers på sosiale medier.
De fleste bloggere.
Nettavisene våre. Skulle ønske det fantes én, bare én, som vsr politisk nøytral. Føles som man blir forsøkt hjernevaska hver gang man klikker seg inn på en avis, om det er den ene eller andre retningen.
Folk som alltid har det ille og verst, uansett. Og som aldri gidder å prøve å gjøre noe med det. "Nytter ikke uansett hva jeg gjør".
Folk som går utifra ting.
Hinting.
Folk som blir indignert når man ikke snakker dem etter munnen.
Dialektskriving.
Syklister.
Manglende blinklys i rundkjøringer.
Folk som lyver åpenlyst, og tror du er for dum til å skjønne det.
Når ting ramler. Feks fra kjøkkenskapet. Blir så sur.

Kunne fortsatt i en evighet. :p

Men mest av alt irriterer det meg at jeg lar meg selv irritere. :p

Folk som ikke slipper av de som skal av bussen før de presser seg på! Og dersom man venter utenfor: det er en fordel å stå på siden av døra, så folk faktisk kommer seg fram. Bussen kjører ikke fra dere!

Og ja, en av verdens mest irriterende ting er når folk absolutt må stå innforbi linja, kliss inntil båndet, når man skal hente bagasjen fra flyet. Ingen andre får sett hva som kommer, og det står jo som regel skilt om at man skal stå BAK linja. Neida. Her kommer jeg, drit i alle andre, så lenge jeg får bagasjen min først. Folk altså.
:p

Rot, skitt, støv. Når andre vil hjelpe til å rydde opp etter middag/kaffeselskap og setter skitne tallerkner i en stabel, sånn at de blir grisete på undersiden også! Hvis denne ekle stabelen attpåtil blir satt ned i oppvaskkummen UTEN å bli skylt av, da er jeg ikke lenger bare irritert, da flyr jeg nesten i taket ;p
Heeeelt enig:)

Back
Topp