Hva inneholder deres pille-cocktail?

Jeg synes også at kalsiumtabletten i gravidpakken er for stor, har du prøvd å dele den i to? Da går det litt bedre for meg i alle fall. :)

Takkler ikke den smaken :-P men kaster de ikke da.. tenkte å spare de til denne kvalme perioden er over:-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Folat, multivitaminer, jern og kalsium, og i tillegg b12 hver 3. mnd.
Det andre enn folat MÅ jegta, så det er ikke noe alle dere andre trenger :)

Eg tok lifeline gravid care eller ka det heitte, men bere spydde som en gris av dei, så no tar eg berre folat.

Sent from my GT-N7100 using BV Forum mobile app

Da har jeg vært på apoteket og kjøpt inn en pakke med vitaminer for gravide fra andre trimester og ammende.
Det skal holde til en mnd. Men da kan det bli bra dyrt føler jeg. 250 kr i mnd på vitaminer.

Da har jeg vært på apoteket og kjøpt inn en pakke med vitaminer for gravide fra andre trimester og ammende.
Det skal holde til en mnd. Men da kan det bli bra dyrt føler jeg. 250 kr i mnd på vitaminer.
Det var det jeg tenkte også! Det må jo finnes billigere alternativer? Kjøpte de sist, men det er vanvittig mye penger på vitaminer nesten 2500,-

Det var det jeg tenkte også! Det må jo finnes billigere alternativer? Kjøpte de sist, men det er vanvittig mye penger på vitaminer nesten 2500,-

Får bruke denne pakka på å se hvilke ting som må handles inn om man skal lage samme "pakka" selv ;) Og så se hva det vil koste i lengden. For den pakka var jo anbefalt ut hele ammeperioden også. Og jeg håper at jeg får ammet i 6 mnd. Så det blir jo ett år med den mixen fra nå av.

Angående den gravidpakka på apoteket så spurte jeg legen min, og han sa at den var veldig dyr og helt unødvendig. Han anbefalte meg å ta vanlig multivitamin pluss omega 3-tilskudd fordi jeg ikke spiser fisk, that's it. Utover det så sjekker de jo blodverdier på hver eneste kontroll, så om du trenger noe ekstra utover det så fanges det opp :)

Venter et lite gull i februar 2014!

Tar folsyre og begynte også med en multivitamin da jeg ble så kvalm at jeg ikke fikk i meg så mye. Ellers har vi et ganske variert og normalt kosthold til vanlig, så regner med det går bra :)

Tar multivitaminer og folat :) Kutter ut folat når glasset er tomt :)

Jeg tar folat og trankapsler. Nok omega-3 fettsyrer og vitamin D er viktig når man er gravid, men det er i tran/kapsler. Ellers skal ikke det være nødvendig med mer tilskudd dersom man spiser variert og nok (kjøtt, fisk, frukt og grønt og grove kornprodukter samt melkeprodukter), men sikkert lurt med mulitvitaminer dersom man er mye kvalm eller av andre grunner ikke får i seg nok vitaminer gjennom kosten :)

Tar kun multivitaminer nå. Spiser variert kost og fisk... Var på vei til å kjøpe møllers tran da jeg fikk beskjed om at multivitaminen inneholdt tilstrekkelig med A vitamin,noe tranen også gjør og at det kunne være direkte farlig som gravid å få for mye av dette. Så er vel igrunn på jakt etter omega uten andre vitaminer:confused:..Noen som kan anbefale noe?

Jeg kjøpte et glass med høykosentrert omega-3 på apoteket. Det er kun konsentrert fettsyrer, ingen vitaminer tilsatt. Fra Nycoplus (Nycomed). Så den kan du jo prøve hvis du vil ha uten å øke inntak av vitaminer :)

Angående den gravidpakka på apoteket så spurte jeg legen min, og han sa at den var veldig dyr og helt unødvendig. Han anbefalte meg å ta vanlig multivitamin pluss omega 3-tilskudd fordi jeg ikke spiser fisk, that's it. Utover det så sjekker de jo blodverdier på hver eneste kontroll, så om du trenger noe ekstra utover det så fanges det opp :)

Ser at det er greit om man får sjekket verdiene sine hyppig. Men jeg skal til lege bare to ganger til om alt går som det skal. Det var i alle fall det legen satt opp av tiden som var anbefalt av kontroller for meg.

Ellers er det mye vannløselige vitaminer i den pakka, så det er ikke farlig - det overflødige skyller vi ut ;)

Ser at det er greit om man får sjekket verdiene sine hyppig. Men jeg skal til lege bare to ganger til om alt går som det skal. Det var i alle fall det legen satt opp av tiden som var anbefalt av kontroller for meg.

Ellers er det mye vannløselige vitaminer i den pakka, så det er ikke farlig - det overflødige skyller vi ut ;)
En ting er om det er farlig eller ikke, men det vil i veldig mange tilfeller bli veldig dyr urin :P jeg tar hvertfall bare kosttilskudd etter behov, ikke på feelingen.

Jeg kjøpte et glass med høykosentrert omega-3 på apoteket. Det er kun konsentrert fettsyrer, ingen vitaminer tilsatt. Fra Nycoplus (Nycomed). Så den kan du jo prøve hvis du vil ha uten å øke inntak av vitaminer :)

Takk for tipset! Skal en tur innom apoteket idag :-)

Back
Topp