Hva inneholder deres pille-cocktail?

Tullerulle

Forelsket i forumet
Jeg er 13+3 og har tatt dette siden uke 4 ca, føler meg som en pillemisbruker :P

Her går det i:
Tranebærkapsler
Omega3kapsler
Folat
Multivitaminer
Celexid (antibiotika mot UVI)

Har kjøpt på apoteket en eske tilpasset fra uke 12, men vitaminer, mineraler og omega 3.

Er så innmari glad i tran, så syntes ikke kapsler er helt topp, så tror jeg skal lage min egen coctail når jeg har spist opp den esken! :)

Hm jeg tar bare folat og tran. Legen sa multivitamin var unødvendig hvis man spiste variert kost.. Men det kan jo ikke skade, kanskje jeg skal kjøpe det likevel :)

Jeg tar også bare folat og tran, legen mente ikke mer var nødvendig her heller :-)

Håper du tar rett type tranebær, for noen av de er farlig.. :)

Jeg tar bare folat :)

Hm jeg tar bare folat og tran. Legen sa multivitamin var unødvendig hvis man spiste variert kost.. Men det kan jo ikke skade, kanskje jeg skal kjøpe det likevel :)
Variert kost ja, nei takket være kvalmen er ikke den så tilstedeværende :P

Håper du tar rett type tranebær, for noen av de er farlig.. :)

Jeg tar bare folat :)

På min står det at den kan brukes av voksne, barn og gravide/ammende i samråd med lege. Er vell trygg da? :s

På min står det at den kan brukes av voksne, barn og gravide/ammende i samråd med lege. Er vell trygg da? :s
Ja :) Er noen det står; Må ikke brukes av gravide pga abortfremkallende virkestoffer" .. Mener det var det som sto, kanskje ikke ordrett.. Men ganske likt :)

I utgangspunktet tenkte jeg å ta den gravidpakken fra apoteket, men frem til nå, når jeg har vært så kvalm osv, så har jeg ikke hatt sjangs til å ta noen av de tablettene.. Så å si, ble jo en peiode i rund uke 7/8 hvor jeg spøy opp alt, kjøpte meg et glass med de små folattablettene også, siden de var enkle å få i seg i det minste, vn alt kom jo opp, så hvor mye kroppen rakk å ta til seg vet jegi kke, men håper på at sen fikk nok (da tenker jegi ft ryggmargsbrokk ol)... Nå går det greit å ta omega3 kapslene og den multivitaminen inni der, men den kalsiumtabletter er rett og slett for stor :-P så har skaffet meg kalsium tablettee i tillegg..

Folat og D vitamin :) Kunne egentlig kuttet ut folaten, men jeg tømmer glasset ihvertfall ;)

Jeg tar Folat og Phenergan (mot kvalmen). Tror jeg får i meg det jeg trenger gjennom kosten. Kutter ut Folaten når glasset er tomt, og forhåpentligvis kan jeg slutte med kvalmestillende snart også :)

Tar kun multivitaminer nå. Spiser variert kost og fisk... Var på vei til å kjøpe møllers tran da jeg fikk beskjed om at multivitaminen inneholdt tilstrekkelig med A vitamin,noe tranen også gjør og at det kunne være direkte farlig som gravid å få for mye av dette. Så er vel igrunn på jakt etter omega uten andre vitaminer:confused:..Noen som kan anbefale noe?

Bvitaminer og Dvitaminer hver dag. Får i tillegg B12 injeksjoner hver 3. uke :P Tenkte jeg skulle kjøpe inn vitaminbjørner å ta etter uke 12, da alt av sånne tabletter gjør meg kvalm pga smaken.

Her går det i folat og tran :)

Tar kun folat, men har lurt om jeg får i meg nok omega 3. Kanskje jeg skal ta meg en tur på apotektet og sjekke hva de har...

Har kjøpt på apoteket en eske tilpasset fra uke 12, men vitaminer, mineraler og omega 3.

Er så innmari glad i tran, så syntes ikke kapsler er helt topp, så tror jeg skal lage min egen coctail når jeg har spist opp den esken! :)
Oi, finnes det assa?!
Da skal jeg ta å se om de har det her på apoteket hos oss også.

Jeg tar ingen ting om dagen. Folatglasset er tomt og jeg er over 12 uker, så tenker ikke kjøpe nytt.
Men om det finnes en "pakke" for de som er over 12 uker så hadde jo det vært supert :)

Synes det er veldig greit med pakkene med gravidvitaminer man kan kjøpe på apoteket. De er dyre, men da slipper jeg i hvert fall å lure på om jeg får i meg det nødvendige. Ser feks at det er litt folat i den som er fra andre trimester, trodde ikke det var noe poeng å ta folat etter uke 12.

I utgangspunktet tenkte jeg å ta den gravidpakken fra apoteket, men frem til nå, når jeg har vært så kvalm osv, så har jeg ikke hatt sjangs til å ta noen av de tablettene.. Så å si, ble jo en peiode i rund uke 7/8 hvor jeg spøy opp alt, kjøpte meg et glass med de små folattablettene også, siden de var enkle å få i seg i det minste, vn alt kom jo opp, så hvor mye kroppen rakk å ta til seg vet jegi kke, men håper på at sen fikk nok (da tenker jegi ft ryggmargsbrokk ol)... Nå går det greit å ta omega3 kapslene og den multivitaminen inni der, men den kalsiumtabletter er rett og slett for stor :-P så har skaffet meg kalsium tablettee i tillegg..

Jeg synes også at kalsiumtabletten i gravidpakken er for stor, har du prøvd å dele den i to? Da går det litt bedre for meg i alle fall. :)

Back
Topp