Hva i hel***e???

Almyrida81

Forumet er livet
VIP
Har man lov å si opp folk på dagen fordi en medarbeider har klagd på denne personen?
Klagen var at det hadde gått så treigt på jobb på mandag.. EN dag!
Skal man ikke ha varsel og sånn? Altså gi personen beskjed sånn at den kan prøve å jobbe litt raskere?

Faen for et latterlig firma altså..

Det kommer vel litt an på hva det var klaget på, og om det er funnet beviser i saken...
F.eks tyveri, svindel o.l er grunn nok til å bli sagt opp umiddelbart..
Men uansett bør jo arbeidstaker ha en advarsel..

HØØ??
Nei jeg vet ikke så mye om sånt asså..
Men vis det var bare Èn dag så kan jeg aldri tro at man har rett til det nei..
Man skal vel ha X antall varseler å slikt før man får fyken for å jobbe for seint??
Hadde nok lest med opp litt på lover i hennholdt til slike situasjoner!!

det må ligge mye mere bak enn at man er treg en dag på jobb for og måtte gå på dagen.
Hadde abselutt klaget dette inn, hvis man er medlem i fagforening så kan man få hjelp der...

Hørtes ikke ut som et særiøst firma i det hele tatt

Ikke lov, muntlig og skriftelig advarsel først ved slike tilfeller.

At det er et useriøst firma er det liten tvil om da..
Klagen var at det hadde gått treigt på mandag.. Var iallefall det han fikk beskjed om..
Men men..
Ja, jeg og mente at man skulle ha muntlig og skriftlig advarsel..
Er organisert ja.. Men de har sikkert tatt ferie, for de tar ikke tlf.. Men får ta det over helga..

Det skal faktisk VELDIG mye til for å kunne si opp folk i det hele tatt nå til dags..... Og for å få beskjed om å gå på dagen, ja da må det være svært alvorlig. Tyveri og lignende.

ORIGINAL: Almyrida81

At det er et useriøst firma er det liten tvil om da..
Klagen var at det hadde gått treigt på mandag.. Var iallefall det han fikk beskjed om..
Men men..
Ja, jeg og mente at man skulle ha muntlig og skriftlig advarsel..
Er organisert ja.. Men de har sikkert tatt ferie, for de tar ikke tlf.. Men får ta det over helga..

Er vel ikke western geco du snakker om???

For meg kan det høres ut som om det er kun en side av saken som er kommet ut!!! Jobben har taushetsplikt og kan derfor ikke motsi påstander som kommer... Det kan jo være denne personen har fått mange advarsler før, og ikke har sagt noe til dere??? Skal litt til for at noen kan få sparken på så lite grunnlag...

Og er det virkelig tilfelle så hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde tatt saken videre, gjør man ikke det ja da vet man kanskje mer enn man gjerne har sagt[;)]

ORIGINAL: Labambie

Det kommer vel litt an på hva det var klaget på, og om det er funnet beviser i saken...
F.eks tyveri, svindel o.l er grunn nok til å bli sagt opp umiddelbart..
Men uansett bør jo arbeidstaker ha en advarsel..

ORIGINAL: Delia

For meg kan det høres ut som om det er kun en side av saken som er kommet ut!!! Jobben har taushetsplikt og kan derfor ikke motsi påstander som kommer... Det kan jo være denne personen har fått mange advarsler før, og ikke har sagt noe til dere??? Skal litt til for at noen kan få sparken på så lite grunnlag...

Og er det virkelig tilfelle så hadde jeg ikke vært i tvil om at jeg hadde tatt saken videre, gjør man ikke det ja da vet man kanskje mer enn man gjerne har sagt[;)]

Den kommer til å bli tatt videre.. Absolutt ingen varsler.. Alle de ansatte fikk beskjed om at hvis de maste mer om lønna, så kunne de se seg om etter annet arbeid.. Men det anser jeg jo som lite seriøst da.. De har ingen fast lønnigsdato eller noe..

Vanlig å gi advarsel først ja.
Er det ikke noe forbund på jobben? Fagforbund o.l?
Man skal og ha 3 mnd oppsigelsestid.

Hærregud for en bedrift, hadde jeg jobba der hadde jeg sett meg om etter noen annen jobb tvert! Ikke fast dato for lønn hørtes jo helt på jordet ut.. Nei hørtes for useriøst ut den bedriften der gitt..!

ORIGINAL: eplemos

Vanlig å gi advarsel først ja.
Er det ikke noe forbund på jobben? Fagforbund o.l?
Man skal og ha 3 mnd oppsigelsestid.

det kommer helt an på arbeidsavtale[;)] og hvor lenge man har jobbet i bedriften[;)]

Men uansett man kan ikke si opp noen å¨dagen med mindre det ligger noe grovt bak det hele. Er heller ikke vits å ta kontakt med fagforbundet eller andre forbund om man ikke er organisert!

det har de ikke lov til.de skal ut med både muntlig og skriftlig før de kan gjøre det,så sant det ikke gjelder tyveri,svindel el. vold....om du er organisert kan du gå igjennom dem,å få hjelp til videre tiltak...

Dette er ikke lov i Norge nei..

Back
Topp