Hva i all verden gjør man - udelikat tråd.

Pallar

Elsker forumet
men bæsjetruser? Sønnen min do-trenes for harde livet. Han tisser ikke ut seg lengre, men bæsjer hver eneste gang.

Er lite trivelig å få med to poser med sammenklistra klær i bæsj hver dag. Hvordan få rent dette? Buksene er jo greie for de har kun fått litt på seg. Men trusene som er fulle av stivnet bæsj.

du de hadde jeg kastet å heller kjøpt nye:) hehe
var det jeg gjorde nå hun elste min skulle slutte med bleie. men hun bæsjet seg ikke ut hvær dag da..
men tviler på jeg hadde stått å skurt på bæjetruser uansett altså.

lille olle bolle skrev:
du de hadde jeg kastet å heller kjøpt nye:) hehe
var det jeg gjorde nå hun elste min skulle slutte med bleie. men hun bæsjet seg ikke ut hvær dag da..
men tviler på jeg hadde stått å skurt på bæjetruser uansett altså.

hehe, det blir jo noen truser, med tanke på at det kan være opptil 3 truser hver eneste dag. Hadde han vist tegn til fremskritt så hadde jeg antageligvis kastet de... men jeg tror nok vi må vaske bæsjeklær i enda noen uker.

Er jeg grådig? Eller finnes det ikke håp for å få de rene, uten at jeg må skure de for hånd før jeg hiver de i vask?

Nå har jeg vaskemani da, men hvis man er for "grådig" til å hive trusene (noe jeg forstår godt egentlig, for det blir jo en del i lengden).

Jeg hadde nok lagt de i bløt i utslagsvasken med både salmiakk og grønnsåpe, latt det ligge en halvtimes tid, så skylt de grundig, før jeg hadde hevet de på 60 grader i maskina på et langt program med en del ekstra vaskemiddel.   Kanskje til og med 90 grader, men det sies at tøybleier kan vaskes på 60, og der er det jo og avføring.

Hadde nok lagt de i en bøtte med vann og vaskepulver, vanish, klor eller noe lignende. Og så vasket de på 60 el 90 grader. 

Dollface skrev:
rispapir i trusa?

Egentlig ett veldig godt forslag!! Da er jo trusa "ren" etterpå:)

så varmt vann du klarer fra springen og en masse bio-tex. la det stå lenge(over natta?) og finn deg en pinne til å røre med, får å løse opp i sakene. skift vann ved nødvendig.    og la dei gå på 90grader, i mitt hodet så er ikkje 60 grader nok til å ta livet av det som vokser i dei trusene.    viss det da ødelegger dei, så har du gjort en god innsats for å redde dei.     

hadde ett par uhell her også i den perioden, men her var det "kanonkuler" og det er jo liksom ikkje så galt å vaske. en gang blei trusa ødelagt og det var da eg ikkje hadde mulighet til å ordne med ho på ei god stund. 

Forundrer meg forresten over personellet i bhg som bare lar bæsjen ligge i trusa og knyter igjen posen?

Må da være mye lettere, å vippe bæsjen ut av trusa og så hive trusa i en pose?

Skjønner jo hvis det er en sånn skikkelig blaut ein, men en helt vanlig ordinær bæsj?

Nå bruker jo vi bleier enda, men hiver jo bæsjen i do likevel før jeg hiver bleia, og tar på ny.

søteste skrev:

Dollface skrev:
rispapir i trusa?

Så lurt Hvor kjøper man det?

Tefruen skrev:
Forundrer meg forresten over personellet i bhg som bare lar bæsjen ligge i trusa og knyter igjen posen?

Må da være mye lettere, å vippe bæsjen ut av trusa og så hive trusa i en pose?

Skjønner jo hvis det er en sånn skikkelig blaut ein, men en helt vanlig ordinær bæsj?

Nå bruker jo vi bleier enda, men hiver jo bæsjen i do likevel før jeg hiver bleia, og tar på ny.

Det er som regel blautbæsjer. Han sliter litt med magen sin, stakkar.

imsa gto skrev:

søteste skrev:

Dollface skrev:
rispapir i trusa?

Så lurt Hvor kjøper man det?

Bestill de på bleieboden.no de har/hadde veldig rask utsending før:) Da har du de i løpet av ett par dager. Jeg kastet akkuratt enn haug desverre:(

hvis du bor i nærheten av en nøstebarn-butikk så selger de det der.. de selger ialelfall i nettbutikken så jeg vil anta de selger i vanlig butikk også :)

se http://www.nostebarn.no for butikkoversikt..

Vet dem i bhg "når på dagen" dette skjer slik at dem kansje kan være "føre var"?
Kan dem legge inn ekstra doturer på han nå i denne perioden, nesten overdrevent mye?

vreng trusa over do og prøv å få ut meste der (be de i bhg gjøre dette før de putter den i en pose). deretter skyller du trusa i vasken (utslagsvask om du har vaskerom). kan nok hende du må gni litt for å få løs, ha på deg hansker om du synes det er ekkelt. og så setter du på forvask på maskinen for å få skylt ut ekstra før vask. noen truser kaster jeg bare om det er skikkelig innsmurt og trusa ikke er av de nyeste.

spør bhg om det er noe spesielt tidspunkt rundt når han bæsjer eller om de ser noen andre tegn de kan plukke opp for å forhindre det.

Jeg er så fullstendig mot de som sier kast de og kjøp nye. Snakk om bruk og kast da! Det er jeg veldig mot, de blir jo rene.

Det koster rundt 50-70 kroner for 3 helt nye truser. Skjer dette 2 ganger om dagen tror jeg alle forstår det blir dyrt etterhvert. Sløsesamfunn delux!!

Bret ut av det verste av bæsjen, ta av det du kan med papir og kast i do. Skyll godt i KALDT vann i vasken. Ha på evt flekkfjerner, vask på 60 grader.

jeg ville ha puttet bæsjeklærne i maskinen og satt på en kald skylling, skylles all bæsj ut og deretter fyllt opp med andre klær og vasket på 60 grader som normalt.

Back
Topp