Hva holder du på å hekle nå?

~Mummimamma~

Forumet er livet
VIP
Jepp, jeg kjeder meg og trenger ny inspirasjon =)

Det siste jeg heklet var ett babyteppe og jakke (som er en vest siden jeg veit jeg aldri kommer til å gidde å hekle på armene  )

ja no kan du gjette er ennå ikkje ferdig, har måtta ta oppdrag fra jenta på teppe til dukkene

Få se bilde av det du ahr foreløpig da =)

Kom du greit inn i det etterhvert eller?

Trone skrev:
Babytepper til sykehuset :) 

Så koslig

Hva slags garn bruker du da, og hvor store hekler du dem?

hekler du mønster eller bare staver?

Jeg har heklet 3par med babytøfler og er kjempe lei meg, fordi jeg prøvde en på min venninnes baby som er 1måned gammel...... De var for små!

Så da er det bare å starte på nytt 

LittleMonkey skrev:
Jeg har heklet 3par med babytøfler og er kjempe lei meg, fordi jeg prøvde en på min venninnes baby som er 1måned gammel...... De var for små!

Så da er det bare å starte på nytt 

Oh no, den er kjip...

Jaja, bare å kjøre på på nytt da =)

Currrlysue skrev:
ikke en dritt.. :/ trenger motivasjoon!!

gå på biblioteket og lån deg en bok... var å lånte to bøker på lørdagen, og det var så masse fint der! :D

Dollface skrev:
vognteppe i barselgave, og to jakker i barselgave...

Åssen teppe da?

Litt lei av de teppene jeg alltid hekler serru...

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

Åssen teppe da?

tofarga bestemorsruter i alpakka/kashmir-garn................................................... litt bommert å starte med garn til 74 kroner nøstet, men men... mykt og deilig blir det iallefall... haha...

etterpå skal jeg hekle et jeg fant i den ene boka jeg lånte... skal se om det ligger oppskrift på drops - de har iallefall brukt garn derfra, og oppskriften var så artig, om man kan bruke det ordet :P

~Mummimamma~ skrev:

Trone skrev:
Babytepper til sykehuset :) 

Så koslig

Hva slags garn bruker du da, og hvor store hekler du dem?

hekler du mønster eller bare staver?

Jeg bruker babyull Sandensgarn med pinne 4. Bruker viftemønster :) 
Og når jeg er lei av det mønsteret der lager jeg bestemorruter, he he!!

Holder også på med et stort sofateppe til oss selv i store bestemorruter i acrylgarn med pinne 6, men det tar jeg bare inni mellom sykehusetteppene :) 

Dollface skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

Åssen teppe da?

tofarga bestemorsruter i alpakka/kashmir-garn................................................... litt bommert å starte med garn til 74 kroner nøstet, men men... mykt og deilig blir det iallefall... haha...

etterpå skal jeg hekle et jeg fant i den ene boka jeg lånte... skal se om det ligger oppskrift på drops - de har iallefall brukt garn derfra, og oppskriften var så artig, om man kan bruke det ordet :P

Ohoi, 74 kroner nøste ja. Det burde jaggu være like mykt som ett lam

Bøkene vi har på bibliotek er fra 90-tallet tror jeg. Typ bikinioppskrifter og sånn

Storproduserer ugleluer!
Har noen bestillinger, pluss at jeg skal på et marked å selge på lørdag.

smash skrev:
Storproduserer ugleluer!
Har noen bestillinger, pluss at jeg skal på et marked å selge på lørdag.

Ååå, jeg er så drittlei ugleluer.
Fikk bestilling på hele 6 - SEKS - stykker og da var jeg drittlei etterpå

Du har jo sikkert hekle hundrevis

Dollface skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

Åssen teppe da?

Jeg tar gjerne imot et sånt teppe 

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

Åssen teppe da?

Ohoi, 74 kroner nøste ja. Det burde jaggu være like mykt som ett lam

Bøkene vi har på bibliotek er fra 90-tallet tror jeg. Typ bikinioppskrifter og sånn

er litt sånn her og, men nå var det kjempelengesiden jeg hadde vært der - og nå hadde de åpenbart fått inn litt "Nytt" - altså noen har levert inn det de har lånt, og da ble det rullering i hylla så jeg fikk sett litt andre saker..
Har ei som heter Heilt hekla av Erica Laurell, der var det masse morsomt.. badedrakt til baby, bikini, grytekluter med morsomme mønstre osv osv.... jeg syns sånn er litt morsomt å bare se på også jeg da :D I retrofarger åff kårs :P Boka er vel fra 2008, men hun har blitt inspirert av 60 og 70tallet :)
Den andre heter Helt enkel hekling av Tove Fevang, og er fra 2010... Masse fine tepper, inspirasjon, litt kjøkkenting og et par skjerf og sånn :) Veldig basic, men duverden så inspirert man blir av det også

LittleMonkey skrev:

Dollface skrev:

~Mummimamma~ skrev:

Dollface skrev:

Åssen teppe da?

Jeg tar gjerne imot et sånt teppe 

Haha.. det gjør du nok det! :P
Planen var sengeteppe til T, men med den prisen så utgikk det rimelig kjapt..
Han som skal få det er lillesøster i magens potensielle drømmeprins, så jeg må jo legge inn aksjene for henne på et tidlig stadie.. Han er odelsgutt og greier

Holder på med et vognteppe i bestemorruter, grønt, rosa og hvitt i drops merino. Ellers heklet jeg et sitteunderlag som jeg tovet igår, de må jeg lage flere av, trenger bare mer garn! Ellers har jeg heklet babyluer, votter og et smetteskjerf siste uken!
Lurt å låne bøker på biblioteket, jeg har ikke kikket der, så takk for tips :)

Back
Topp