Hva holder dere dere unna nå som dere er gravide?

Lykkemamma

Elsker forumet
Synes det er en hel del vi skal holde oss unna?
Tenker selvfølgelig ikke på alkohol og røyk og slikt, men synes det er så mye mat vi ikke skal spise? Eller? Hva holder du deg unna?

Har hørt spekemat? Men det spiser jeg ikke likevel, hvertfall ikke på denne tiden av året [8D] Så har ikke tenkt på noe jeg ikke kan spise egentlig [:)]

MATPORTALEN!!!!!!!!!!!!!

inne på matportalen.no så får du sinnsykt mye info om hva som vi skal holde oss unna og hva som er sikkert..

Tenker ikke spes. på det. Holder meg til 1 kopp kaffe om dagen eller ikke noe kaffe. Gjedde er ingen fisk jeg spiser så ofte - det samme med upasteuriserte oster står sjelden på menyen her.

Jeg følger det som står på matportalen[:)] Spiser ikke det som står der. Og jeg drikker lite kaffi. Og så har jeg litt angst for at salater og frukt ikke er skikkelig vasket så er veldig nøye på det[:)]

Har i grunn ikke tenkt så mye på¨det jeg...[8|] Spiser norvegia og cheddar ost (kun norske og på hamburgern (mmm, kanskje ha det til middag[8D])) Ikke spiser jeg fisk så den er jo grei...Salat og frukt skyller jeg alltid (unntatt sopp da, men den stekes) Drikker brus som en svamp...Men smaker ikke godt...[&o]

Tror jeg må ta meg en tur inn på matportalen jeg...[8|][:-]

Følger det jeg husker på matportalen. Spiser ikke så mye fisk, men gidder ikke tenke på hva fisken veide før den ble filet=P.
Ellers så holder jeg meg unna sterk mat, får så vondt i magen. Og drikker ikke kaffe. Prøvde meg på te, men da fikk jeg vondt i magen=P. Blir mye fun saft da:D

spiser d jeg har lyst på:) ingen av barna mine so har lidd noen nød.....gikk bra før også.....heller tenke på mengder istede for å slutte å spise alt.....jeg tenker sånn ihvertfaill[;)]

Tenker faktisk ikke over det. Spiser heller ikke til vanlig det som står på "advarsellista" Passer bare på at kjøtt er gjennomstekt og at jeg ikke spiser spekemat(noe som vil bli det største savnet i sommer, sammen med en kald øl da)[:D]
Vasker salat og frukt hjemme selv, men tenker ikke over om den er vasket godt nok når jeg er ute å spise.

Er forsiktig med kjøttpålegg som ikke er nyåpna, spesielt spekemat.
Drikker ikke Cola mer, fordi jeg ikke har lyst på det i det hele tatt[:-]

Ellers lever jeg som normalt[:)]

Følger matportalens råd. Litt kaffe, men smaker ikke like godt lenger [:'(] Brus drikker jeg litt av i helgene, men ingen store mengder.

litt mer stekt kjøtt enn hva jeg vanligvis spiser, mindre kaffe og pepsi max. Slutt på mykoster. Ikke tunfisk i sushien (og litt mer kresen på hvor jeg spiser sushi) Ellers er det vel ganske som normalt.

Spiser ikke:
spekemat
upasteuriserte oster
røyk-/ gravlaks

forsiktig med:
koffin
kjøttpålegg
vasker salat og frukt godt

spiser kun godt stekt kjøtt
ingen alkohol på ca 1 1/2 år (å gud som jeg får lyst på et glass rødvin når jeg tenker på det [;)]).

ellers alt som vanlig [;)]

jeg spiser røykt laks omtrent som vanlig, passer godt på at datoen er ganske bra også fryser vi laksen i minst 24 timer FØR vi tar en liten pakke med det opp og spiser den...

Med spekemat, menes da også fårepølse og salami?? [&:]

ORIGINAL: miss_piggy

Med spekemat, menes da også fårepølse og salami?? [&:]

ja, det stemmer

Tenker ikke så mye over det nei.... men så spiser jeg ikke så mye av det som står på adversel lista eller hva en skal kalle den....
Pleier alltid steke kjøtte mitt godt....
Eneste jeg kunne kommet på å spise på lista der er spekemat (bare fenelår) og Ørret å krabbe....
Men tror jeg skal greie å huske på å ikke spise så mye av d....
Ellers lever jeg normalt... prøver å kutte ned på sukkeret av flere grunner...

levert stort sett som vanlig, men prøver å spise sunnere, og holder meg unna koffein/brus. Men så spiser ikke jeg til vanlig mat som ikke er anbefalt da. Jo så passer jeg på å vaske frukten godt

For min del er det bare spekemat jeg trenger å gi opp (bortsett fra alkohol, selvfølgelig).
Tror nok jeg kommer til å savne skive med salami etterhvert [8D]
Også har jeg kutta litt ned på kaffeinntaket.

ikke for å være frekk men.....jeg lurer litt på hvorfor man skal slutte å spise ting.....man spiste d jo før å....[>:]

Back
Topp