Hva hjelper sår hals?

BabyandI

Forelsket i forumet
Himmelbarn
jeg kaster opp veldig mye magesyre hver dag og halsen er veldig sår nå. Føles ut som en klump i halsen hele tiden og det svir.

Hva kan hjelpe? Prøvde repsils men syns det ga veldig lite effekt.
 
Synes is hjelper best på sår hals, det lindrer med noe kaldt. Tror det røk tre pakker med first price saftis sist jeg slet ordentlig med halsen :eek:
 
Det som egentlig hjelper er bare fuktighet, slimhinner må holdes fuktige for å gro.
 
Har lest at det beste for sår hals er å kjøle den ned, for å minke hevelsen.. Selvom vi har brukt varm melk med honning
 
Drikk masse vann rett før spying, da slipper du konsentrert magesyre i systemet. Mye mer bahagelig å spy vann, hvis man kan kalle det det...
 
Jeg brukte faktisk syredempwnde en gang jeg hadde omgangssyke. Hadde igjen etter jeg hadde litt halsbrann etter forrige svangerskap. Syns det hjalp når jeg tok det etter de verste spyrundene. Ellers funker det med tr med honning og sitron. Evt ingefær, som også hjelper på kvalme. Vann med isbiter.
 
Jeg tar Omeprazol, syrenøytraliserende. Hjelper bittelitt. Saftis hjelper noe og. Samt drops. Ricola kjennes gode ut i halsen.
 
Jeg synes varm sjokolademelk lindrer godt for halsen. Synes også det er mindre ubehagelig i retur enn f.eks vann og brus. Har til tider mistet stemmen pga oppkast, men har fått beholde stemmen etter at jeg begynte å drikke sjokolademelk

:puke
 
Back
Topp