Hva hjelper på din kvalme?

Veivalsa

Forumet er livet
Himmelbarn
Snøfnuggene 2018
Febbisbebbis'18
Marshmallows2021
Sikkert flere som føler seg litt uggene om dagen. Hva hjelper for deg?
Har eskalert litt her, men likevel ikke veldig ille. Tror uansett jeg skal bli flinkere til å spise ofte og lite. :)

Ellers synes jeg dette er godt å ha i seg:
- Smoothie
- Friske bær og frukt
- Salat, friske grønnsaker

Tørre matvarer som knekkebrød og spelt- eller rugkjeks. Farris er også lindrende :)

Å, farris, det skal jeg prøve :) og noen saltkjeks!

Småspise [emoji173]️liker helst noe salt , ikke søtt... eller noe friskt som vannmelon

Småspise [emoji173]️liker helst noe salt , ikke søtt... eller noe friskt som vannmelon

Helt enig! Søtt har jeg fullstendig avsmak på :wtf:
Deilig å fyse på sunne friske matvarer :)

Hehe, så gøy å lese at flere ikke vil ha søtt! Klarer ikke tanken på sjokolade eller noe annet godteri :p For meg gjelder det bare å spise noe tørt med en gang jeg kjenner kvalmen nærmer seg. Problemet er bare at jeg blir dårlig etter jeg har spist også...

Isbiter - tilfeldigvis min nye hangup! Måtte kjøpe isbitmaskin i dag... [emoji85] OG jeg tåler ikke synet av ostepop som var min hangup for under to uker siden. Hvor skal dette ende?

Veldig enig med dere andre, klarer ikke noe søtt lenger.
Nektariner, vannmelon og ananas eller nøtter er godt i mellom måltid synes jeg. Ellers ble det en lett kyllingsalat til middag i dag.

Har litt problem med å få i meg vanlig vann også. Har laget isbiter og tenkte å ha i sitron. Har dere andre sunne drikketips?

Kvalmen har bitt på og jeg har slitt med å spise. Klarte endelig å få i meg vannmelon, det eneste inntaket jeg dessverre har fått i meg på 2 dager :/

Helt enig! Søtt har jeg fullstendig avsmak på :wtf:
Deilig å fyse på sunne friske matvarer :)

Ja mine favoritter vannmelon og jordbær [emoji7]hekta!!! [emoji23]

Dere er heldige, jeg orker ikke frukt. Ville ha smoothie i uke 6, men nå er jeg ikke så gira på det. Klarer kun salt mat, det går stort sett i toast og eplejuice.

Det hjelper å spise små måltider ofte. Dersom jeg først er blitt kvalm fungerer tørre matvarer (knekkebrød ++) eller tomatsuppe.

Sove! Jeg blir ekstra kvalm hvis jeg er sliten, og ofte hjelper en liten dupp. Bittelitt å spise hjelper også, men det kan også øke kvalmen.

Spise ofte og noe turer ila dagen. Er skikkelig kvalm i det siste[emoji853]

I di andre svangerskapene har eg vert kvalm fra positiv test og kastet opp flere ganger om dagen fra uke 5. Denne gangen begynte eg med akupunktur 4+2. Og har enda ikke kastet opp. Litt små uggen føste 5 min før eg spiser. Snart 7 uker nå! Så eg håper det er akupunkturen som hjelper og at eg ikke er kvalm fordi der ikke er liv. Skal på ul om 3 uker da vi er i utlandet frem til da... er spent!

Back
Topp