Hva hjelper mot strekkmerker?

Ingenting hindrer at du får strekkmerker for de lages i lærhuden og dit er det ingen kremer/salver som når. Det du lan gjør er å smøre for å hindre at det klør så :)
 
Jeg brukte Bio oil under mitt første svangerskap og fikk ikke et eneste strekkmerke. Om det er pga den oljen eller at huden min rett og slett ikke får strekkmerker så lett vites ikke.
 
Jeg fikk ikke strekkmerker men brukte heller ingen olje eller krem :)

Som det sies ovenfor her så hjelper ingenting mot strekkmerker dessverre :)
 
Ingenting, men det skader ikke å smørre litt, men ville ikke kastet bort mye penger på dyre kremmer. En vanlig bodylotion er vel så bra.
 
Ja jeg skal ihvertfall prøve noe! Bedre å prøve å forebygge enn å gjøre ingenting:)


Har ei prinsesse på snart 2år, og venter et lite mirakel til i mars<3
 
Jeg trodde også at stekkmerker kommer uavhengig av smøring, inntil jeg var gravid sist gang og ikke fikk noen strekkmerker, enda jeg vet jeg er dusponobel siden jeg fikk strekkmerker på hoftene under puberteten. Både mamma og søstera mi har en god stekkmerker også. Jeg brukte peeling to ganger i uka, samt bodybutter og "stift" for å smøre på utsatte steder med hver dag (og ofter 2 ganger om dagen). Brukte bodyshop sin serie med kakaobutter. Jeg tror faktisk den virka og har kjøpt av det nå også;-)
 
Oi, ble noen skrivefeil her.. Hehe... Ble litt lei kakao-lufta sist jeg var gravid, men liker kremen veeeldig godt, den smører seg fint inn i huden:)
 
Smørte meg inn hver dag med dyr krem sist, fikk strekkmerker lell! Så her er det vanlig fultighetskrem etter dusj ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Jeg smørte med vanlig krem sist. Uten parfyme og parabener. Brukte faktisk babykremen til libero og spenol en periode, hehe. Fikk ingen strekkmerker, men har hørt at det ligger i familien om man får det. Moren min har nesten ingen, heller ikke bestemor. Kusinen min fikk heller ingen. Så det er mulig jeg bare er heldig genetisk sett.
 
Smør ofte. en god bodylotion og blandet med babyolje gjør godt! jeg gikk fra 50 til 75 kg sist og fikk ikke et eneste merke på magen(kun på den ene(!) puppen)
 
Ikke no kan forhindre strekkmerker. Noen får, andre ikke. Er som m kvalmen, bekkenplagene og div andre "problemer" som følger graviditeten. Brukte babyolje når je dusja sist, d hjalp mot kløen i huden når den strekte seg.
 
Ingenting ;-) jeg smørte meg daglig med krem og bada i olje et par dager i uka. Fikk fortsatt strekkmerker ;-)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app
 
Tror ikke det er vitenskapelig bevist at noe hjelper. Brukte selv Ole Henriksen sin kroppsolje fordi den var så deilig :) synes man fortjener litt luksus når man går rundt å vagger.
 
sier som de andre at dette er nok genetisk og da hjelper det ikke og smøre på noe,det hjelper kun for kløen. Min mor fikk nok og det har jeg fått og :)
 
Hvis det bare er genetisk, så er det veldig rart jeg ikke fikk strekkmerker. For jeg har anlegg for det: Fikk strekkmerker på hoftene da jeg var i puberteten, og både mamma og min søster har det. Jeg smurte mye og ofte og peelet meg. En hudpleier sa til meg at elastisiteten og sjansen for å få strekkmerker avhenger av bl.a. om man er i god fysisk form/trener, om man spiser sunt og kanskje om man røyker. Jeg har alltid vært mye i bevegelse, mer enn mamma og min søster så kanskje det var det som var avgjørende?:)
 
Back
Topp