Hva heter det nye slankemiddelet som selges på apoteket?

*Mama*

Gift med forumet
Det som har dokumentert effekt?
 
alli =)
 
Har du prøvd det?[:)]
 
nei har ikke det...ingen erfaring med det!men min mor sin venninne gikk ned 15 kg på en mnd på disse =)
 
Får prøve jeg da.. Sitter bom fast, virker som jeg bare klarer å gå ned til en viss vekt.
 
ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]
 
ja typisk det at de siste kiloene bare siter igjen..men du må gi meg en lyd om de funker =)
 
ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]

 
 
Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]
 
ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]
 
ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]

 
Er en halvdosering av noe som er resept belagt. Fikk tipset av en apotekteknikker, de begynte å selge det reseptfritt i slutten av april tror jeg.
 
ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]


Er en halvdosering av noe som er resept belagt. Fikk tipset av en apotekteknikker, de begynte å selge det reseptfritt i slutten av april tror jeg.


Hørte det på radioen..det var kaos på apotekene og alt var utsolgt på timer..det var/er flere tusen på liste for å kjøpe osv[:D]
 
ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]


Er en halvdosering av noe som er resept belagt. Fikk tipset av en apotekteknikker, de begynte å selge det reseptfritt i slutten av april tror jeg.


Hørte det på radioen..det var kaos på apotekene og alt var utsolgt på timer..det var/er flere tusen på liste for å kjøpe osv[:D]


Oh my[&:] Glad det er ei stund til jeg skal ha dem da.
 
ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]


Er en halvdosering av noe som er resept belagt. Fikk tipset av en apotekteknikker, de begynte å selge det reseptfritt i slutten av april tror jeg.


Hørte det på radioen..det var kaos på apotekene og alt var utsolgt på timer..det var/er flere tusen på liste for å kjøpe osv[:D]


De rakk ikke engang å pakke pilleeskene ut av emallasjen før de var utsolgt [:D]
 
ORIGINAL: Tinkaling

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: Rebecca85

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

ORIGINAL: [Otilie] i ammetåka

ORIGINAL: *Mama*

Det som har dokumentert effekt?


Har ikke dem alle det[8|][8D]



Hahaha.. joa men denne har liksom det også da.[:D]


Hrtes bra ut[:D] Da har jeg noe å se fram til til jeg er ferdig med amminga[8D]


Er en halvdosering av noe som er resept belagt. Fikk tipset av en apotekteknikker, de begynte å selge det reseptfritt i slutten av april tror jeg.


Hørte det på radioen..det var kaos på apotekene og alt var utsolgt på timer..det var/er flere tusen på liste for å kjøpe osv[:D]


Oh my[&:] Glad det er ei stund til jeg skal ha dem da.


er det der lovelig?[&:]


Jepp. Er visst et smutthull i lovverket som gjør at dem kan selge via den nettsiden.
Dem hadde reductil der før, men det solgte dem ikke til norge pga det inneholdt et stoff som ikke kunne sendes til norge eller noe sånt.
 
jeg bruker alli nå i påvente av reductil[:)]

har bare positivt å si jeg,ikke noe rennaræv heller som det ble sakt at man får![:D]

hadde ikke noe vekt da,så vet ikke om jeg har gått ned ennå..men de føles sånn
 
Fra felleskatalogen:


C
  alli GlaxoSmithKline
 
Middel mot overvekt.
 
Pakningsvedlegg
Varenummer
ATC-nr.: A08A B01
 
 

KAPSLER, harde 60 mg: Hver kapsel inneh.: Orlistat 60 mg, hjelpestoffer. Fargestoff: Indigotin (E 132), svart jernoksid (E 172), titandioksid (E 171).
 
Indikasjoner: For vektreduksjon hos overvektige voksne («body mass index» (BMI) ?28 kg/m2). Bør brukes i kombinasjon med en diett som er lettere kalori- og fettredusert.
 
Dosering: Voksne: Anbefalt dosering er 1 kapsel umiddelbart før, under eller innen 1 time etter hvert hovedmåltid, dvs. 3 kapsler pr. dag. Dosen bør sløyfes hvis pasienten hopper over et måltid eller hvis måltidet ikke inneholder noe fett. Det bør ikke tas mer enn 3 kapsler i løpet av 24 timer. Behandlingen bør ikke overskride 6 måneder. Pasienter som ikke har gått ned i vekt etter 12 ukers behandling, bør rådføre seg med lege eller apotek. Kapslene bør svelges hele med vann. Diett og treningsprogram bør startes før behandling påbegynnes. Effekt er ikke undersøkt ved nedsatt lever- og/eller nyrefunksjon, hos barn eller eldre. Bør ikke brukes av barn eller ungdom <18 år.
 
Kontraindikasjoner: Kronisk malabsorpsjonssyndrom. Kolestase. Samtidig behandling med ciklosporin, warfarin eller andre orale antikoagulanter. Graviditet. Amming. Overfølsomhet for noen av innholdsstoffene.
 
Forsiktighetsregler: Ev. gastrointestinale bivirkninger kan forverres hvis orlistat tas sammen med fettrik diett. Antidiabetesbehandling bør monitoreres nøye ved samtidig behandling med orlistat, da vekttap og kostendringer kan føre til bedret metabolsk kontroll. Pasienter som bruker et legemiddel mot hypertensjon eller hyperkolesterolemi bør monitoreres, da vekttap kan føre til bedret blodtrykk og kolesterolnivå. Tilfeller av rektal blødning er rapportert. Ved alvorlig diaré anbefales bruk av et ikke-hormonelt prevensjonsmiddel pga. mulig redusert effekt av perorale prevensjonsmidler.
 
Interaksjoner: Samtidig bruk av ciklosporin, akarbose, warfarin eller andre orale antikoagulantia anbefales ikke. Ved samtidig behandling med warfarin eller andre antikoagulantia kan internasjonal normalisert ratio (INR) verdier påvirkes. Nedsatt absorpsjon av fettløselige vitaminer (A, D, E og K) kan muligens forekomme, et multivitamintilskudd anbefales. Redusert plasmanivå av ciklosporin er observert. En reduksjon i plasmanivåene av amiodaron er observert, men klinisk betydning er ikke klarlagt. Det kan bli nødvendig å justere amiodarondosen. Interaksjonsstudier har ikke vist interaksjoner med perorale prevensjonsmidler. Orlistat kan likevel indirekte redusere tilgjengeligheten av perorale prevensjonsmidler og i enkelte tilfeller medføre uventet graviditet.
 
Graviditet/Amming: Se Kontraindikasjoner. Overgang i placenta: Sikkerhet ved bruk under graviditet er ikke klarlagt pga. manglende kliniske data. Dyrestudier viser ikke reproduksjonstoksiske effekter. Kontraindisert under graviditet. Overgang i morsmelk: Ukjent. Kontraindisert under amming.
 
Bivirkninger: Hovedsakelig av gastrointestinal karakter og relatert til hemming av fettabsorpsjonen. Forekomsten av bivirkninger reduseres etter langtidsbruk. Svært vanlige (?1/10): Gastrointestinale: Oljeaktig lekkasje fra rectum, flatulens/flatulens med tarmtømming, kraftig avføringstrang, fettrik/oljeaktig avføring, oljeaktig utflod fra endetarmen, løs avføring. Vanlige (?1/100 til <1/10): Gastrointestinale: Abdominalsmerter, avføringsinkontinens, flytende avføring, økt defekasjon. Psykiske: Uro. Ukjent: Blod/lymfe: Redusert protrombin, økt INR. Gastrointestinale: Divertikulitt, mild rektal blødning. Hud: Bulløse erupsjoner. Immunsystemet: Overfølsomhetsreaksjoner, inkl. anafylaksi, bronkospasmer, angioødem, pruritus, hudutslett og urticaria. Lever/galle: Hepatitt, kolelitiase, økning i transaminaser og alkalisk fosfatase.
 
Overdosering/Forgiftning: Se Giftinformasjonens anbefalinger A08A B01.  
Egenskaper: Klassifisering: Perifert virkende middel mot fedme. Virkningsmekanisme: Potent, spesifikk og langtidsvirkende hemmer av gastrointestinale lipaser. Terapeutisk effekt i ventrikkelen og tynntarmens lumen skjer via dannelse av kovalente bindinger til det aktive serinbindingsstedet på gastro- og pankreaslipaser. Inaktivert enzym er dermed ikke i stand til å hydrolysere fettet i kosten, i form av triglyserider, til absorberbare frie fettsyrer og monoglyserider. 24-48 timer etter dosering vises en økning av fekalt fett. Ved seponering er mengde fekalt fett tilbake til normalnivå etter 48-72 timer. Absorpsjon: Minimal. Proteinbinding: In vitro >99% bundet. Metabolisme: Metaboliseres sannsynligvis hovedsakelig i tarmveggen. Metabolittene anses å være uten farmakologisk betydning. Utskillelse: Ca. 97% i feces, hvorav 83% som uforandret orlistat. <2% utskilles i urinen. Fullstendig utskillelse innen 3-5 dager. 
Utlevering: Unntatt fra reseptplikt. 
Pakninger og priser: 84 stk. kr *.
Sist endret: 31.03.2009(priser oppdateres hver 14. dag, ev. refusjon hver måned)
 
ingen som sjekket meg på apoteket..hun bare spurte om hva min bmi var[:)]

betalte 499 i sverige[:D]
 
ORIGINAL: Tinkaling

håhåhå! da frister det å bestille altså. men jeg tørr ikke, tilfelle det ikke går og penger tapt[:@]
men får å få disse alli slankepillene, måtte ikke de på apoteket måle deg og veie deg da?
hvem som helst får ikke kjøpt det?

tror ikke jeg får kjøpt de selv om jeg bør ta av 6kg[:'(] men jeg står bom stille[:@]
30days stoppa opp de og gitt.


siden det er uten resept kan de uansett IKKE nekte deg å kjøpe de..det anbefales jo ikke  på bmi under 28 da[;)]
 
ORIGINAL: *Tessa*

ORIGINAL: Tinkaling

håhåhå! da frister det å bestille altså. men jeg tørr ikke, tilfelle det ikke går og penger tapt[:@]
men får å få disse alli slankepillene, måtte ikke de på apoteket måle deg og veie deg da?
hvem som helst får ikke kjøpt det?

tror ikke jeg får kjøpt de selv om jeg bør ta av 6kg[:'(] men jeg står bom stille[:@]
30days stoppa opp de og gitt.


siden det er uten resept kan de uansett IKKE nekte deg å kjøpe de..det anbefales jo ikke  på bmi under 28 da[;)]

 
Leste det jeg også, at de ikke kan nekte deg men bare annbefale deg. Også er det ikke til bruk for personer under 18år men de har ikke lov til å spørre om legitimasjon eller å la vær å selge.
 
You must log in or register to reply here.
Back
Topp