Hva heter den.....

Lillian84

Elsker forumet
Juli13-jentene
Hva heter den olja som vi kan smøre oss med nedentil før fødselen, for å unngå å revne så mye?
og hvor får jeg tak i den? :)

Vet bare at de fleste jordmødre sier dette er salgstriks.
Det er hovedsakelig andre ting som påvirker om du revner eller ikke.

Jeg smørte meg ikke, og revnet heller ikke!:-) Dvs. jeg fikk en mini mini rift som ikke måtte sys engang! :-)

sniker litt jeg, hehe... mandelolje du tenker på? Eller var det jordnøttolje tro...?

Vet bare at de fleste jordmødre sier dette er salgstriks.
Det er hovedsakelig andre ting som påvirker om du revner eller ikke.

Jeg smørte meg ikke, og revnet heller ikke!:) Dvs. jeg fikk en mini mini rift som ikke måtte sys engang! :)

takk for svar! :)
jeg hadde vel egentlig håpa på at det var helt genialt, og ville virke mirakuløst godt. :)
jeg revna mye sist fødsel, og vil gjøre alt for at det ikke skal skje igjen...
jeg får vente og se litt, og høre med jordmora kanskje, om ho har noen bedre tips... :)

Jeg smurte og smurte men desverre hadde det Null effekt på meg.... Buhuu

Den heter vel Weleda fødselsforberedende olje om jeg ikke husker feil. Jeg smurte meg iherdig sist gang, men revnrt herfra til månen (ruptur grad 3a). Så det er nok salgstriks, og veldig mye annet som spiller inn i forhold til revning. Jeg kommer ikke til å bruke noe denne gang.

takk for svar! :)
jeg hadde vel egentlig håpa på at det var helt genialt, og ville virke mirakuløst godt. :)
jeg revna mye sist fødsel, og vil gjøre alt for at det ikke skal skje igjen...
jeg får vente og se litt, og høre med jordmora kanskje, om ho har noen bedre tips... :)

Det jeg fikk vite av flere forskjellige jordmødre, var at en slik olje kun fungerte som en vanlig bodylotion. Altså for å tilføre fuktighet til huden. Ser av svarene her at flere har hatt null effekt av en slik olje, og jeg, som ikke brukte, revnet ikke. Det er som med strekkmerker; noen får mange, andre får ingen. Det er jo hormonelt betinget blant annet.

Føler du deg mer vel, er det jo bare å smøre på. Men det er altså ikke sånn at en olje kan forhindre rifter. Det er mest for velværet om du smører deg. ;-)

Eg smørte meg aldri,men revna mye første gang men ingenting dem to andre fødslene...

Back
Topp