Hva har du studert?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Spørsmålet sier seg kanskje selv, men det er altså:
Hva har du studert?
Og ville du valgt det igjen?

Sleng med hvorfor om du ønsker!

Meg:

Har studert helsefagarbeider og legesekretær. Studerer nå til sykepleier og ønsker to etterutdanninger som intensiv sykepleier og som jordmor. Vet ikke om det blir begge deler men jeg har mange år i arbeidslivet så det kan bli spennede.

Ville valgt legesekretær om igjen siden jeg kan alltids finne meg jobb som er 8-16 og jeg prioriterer ofte først med min bakgrunn. Men synes det å ha både sykepleier og hjelpepleier utdanning er litt smør på flesk så ville nok bare valgt sykepleien. Får se når jeg begynner å jobbe om det var riktig!

Jeg tok Reiselivslinjen de 2 siste årene på videregående.. ikke hatt bruk for det for å si det sånn[8D][:)]

Ville ikke ha valgt det om jeg skulle ha valgt om igjen.. Tok den linjen for reise til Roma på studietur fristet[:D]

Musikk, og nå vernepleie. Har ikke angret på noe, og ville gjort det om igjen uten å nøle[:)]

Allmenfag var litt unødvendig for min del, men jeg angrer ikke. Jeg er glad jeg lot være å gå tegning, form og farge da, og heller utviklet min egen måte å tegne på. Så kan jeg heller lære av andre senere, når jeg føler at jeg har nådd dit jeg vil.
Holder på med gullsmedstudier nå, og elsker det! Skal også lære meg edelstensfatting og glassblåsing og keramikk senere. Men jeg fordeler det utover litt tid da[:)]

servitør[:'(]

ville valgt det om jeg igjen??? nei,ikke pokker... angrer noe inni granskauen,men men... går nå på aap så har muligheten nå til å finne en annen retning[:)]

Har studert interiør ved NKF, og det ville jeg ikke studert igjen. Hvorfor? Klassemiljøet var helt rævva og det vi lærte kunne jeg ha lest meg til selv på et par mnds tid.. Ikke verdt 70 000 i året nei..

barn og ungdoms arbeider er jeg blitt...
hvis jeg skulle valgt nå tror jeg jeg ville valgt noe annet ja..men glad for den utdannelsen jeg har :)

Jeg er ikke ferdig da, men har jeg går på lærerstudiet nå, har gått ett halvår av fire år.
Tar det samlings og praksisbasert, syns det er veldig bra jeg, og foreløbig ville jeg valgt det om igjen ja. [:)]

sosiologi og sosialt arbeid.. om jeg får meg jobb snart er jeg fornøyd, akkurat ferdig, og var veldig fornøyd mens jeg gikk på skolen, men vi får se hvordan arbeidslivet blir[;)]

Har gått sykepleien. Skulle jeg valgt igjen hadde jeg valgt noe mer teoretisk med høyere lønn, 8-4 arb.tid og mer anerkjennelse (selv om ingen fortjener mer anerkjennelse enn sykepleiere[:)])

har en bachelor i økonomi, skulle gjerne tatt det igjen uten å måtte jobbe mye ved siden av i forhold til karakterer, Men det er et bra studium med all videreutdanning du kan ta, og alle jobbmulighetene!

exphil+exfac
religionsvitenskap
litt lærer
generell psykologi
arbeids- og organisasjonspsykologi + motivasjonspsykologi
sosiologi

ville valgt alt om igjen, foruten sosiologi.

Bachelor i fysioterapi fra Høgskolen i Oslo. I tillegg 2 år med psykologi, exphil, exfac og forskningsmetode fra Universitetet i Oslo. Trives kjempegodt med yrket mitt og angrer ikke et sekund. Dersom jeg skulle ha studert noe annet hadde det nok blitt odontologi.

bachelor i økonomi og adm.

kan brukes til alt, og har maaange muligheter for etterutdanning!

glad jeg tok det:)

Jeg er utdannet førskolelærer, og holder på med videreutdanning..

Men nei, jeg hadde ikke valgt det igjen. Rett og slett fordi jeg gjerne skulle hatt et breiere spekter av jobbmuligheter..

Etter allmennfag:
- exphil
-grunnfag psykologi
-3-årig lærarutdanning
-grunnfag religionsvitskap
- 1/2 år av religionsvitskap bachelor

Angrer ikkje på noko, anna enn det j**** store studielånet...[8D][:D]

Har en Master i Kybernetikk og en Bachelor i økonomi. Er en veldig grei miks så jeg hadde nok gjort det samme om i gjen, muligens en Master i økonomi også hvis jeg skulle gjort det om igjen.

Har studert biologi i 1,5 år, nå går jeg sykepleien. Det var spennende å studere biologi, men jeg angrer litt på at jeg ikke begynte på sykepleien med en gang, da hadde jeg jo vært ferdig nå. Har en drøm om å en eller annen gang i fremtiden begynne på jordmorutdanninga.

Har gått grunnkurs og Vk1 elektro.. Nå går jeg Elkraft på teknisk fagskole..

Om jeg ville gjort det igjen..? Vel.. jeg kan jo ingenting annet, så [8D]

Back
Topp