Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Hva er saltvannsdråpene til?Inotyol, bepanthen, saltvannsdråper, nesesuger og paracet![]()
)Hva er saltvannsdråpene til?![]()
Skylle nesen hvis den er tett. Noen babyer er kvalme etter fødselen pga dem har svelget masse fostervann, i tillegg til å være litt tette i nesen. Da er det kjempe snart med saltvann før amming/mme. Dette gjør det enklere for dem å få i seg mat. Veldig fint å bruke til øynene også i tilfelle puss og øyebetennelse.Hva er saltvannsdråpene til?![]()
Jeg har det meste fra før (storebror ble født i 2018), men kan sette sammen en liten liste av det vi har brukt/bruker:
- inotyol salve
- bepanthen salve
- tørre stellekluter
- uparfymert babyolje
- våtservietter
- mesoft kompresser
- q-tips for babyer
- d-vitamindråper
- saltvann øyedråper
- otrivin nesesuger
- neglesaks til baby/barn
- babyparacet
- febertermometer
Og så vil jeg legge til et punkt som ikke er fra apoteket, men som er veldig kjekt å ha. Tror vi kjøpte det på Clas ohlson eller noe: gallesåpe. Det finnes flere typer, men den jeg har heter galltvål. Til å fjerne vanskelige flekker fra klær (noe jeg har måtte gjort jevnlig siden storebror ble født)
Godt mulig jeg har glemt noe![]()
Sniker:Snørr eller vaske smuss fra øya feksOg rense navlestumpen i begynnelsen
![]()
Sniker:
Fødte for 2 uker siden, og man skal nå ikke rense/ plukke på navlestumpen med mindre den væsker eller lukterDen skal bare tørkes etter bad/ ved fukt, og ellers være i fred (fikk jeg beskjed om på føden)