Hva har du handlet klart til baby fra apoteket?

Inotyol, bepanthen, saltvannsdråper, nesesuger og paracet :)
 
Jeg har det meste fra før (storebror ble født i 2018), men kan sette sammen en liten liste av det vi har brukt/bruker:

- inotyol salve
- bepanthen salve
- tørre stellekluter
- uparfymert babyolje
- våtservietter
- mesoft kompresser
- q-tips for babyer
- d-vitamindråper
- saltvann øyedråper
- otrivin nesesuger
- neglesaks til baby/barn
- babyparacet
- febertermometer

Og så vil jeg legge til et punkt som ikke er fra apoteket, men som er veldig kjekt å ha. Tror vi kjøpte det på Clas ohlson eller noe: gallesåpe. Det finnes flere typer, men den jeg har heter galltvål. Til å fjerne vanskelige flekker fra klær (noe jeg har måtte gjort jevnlig siden storebror ble født:hilarious:)

Godt mulig jeg har glemt noe:p
 
Hva er saltvannsdråpene til?:)
Skylle nesen hvis den er tett. Noen babyer er kvalme etter fødselen pga dem har svelget masse fostervann, i tillegg til å være litt tette i nesen. Da er det kjempe snart med saltvann før amming/mme. Dette gjør det enklere for dem å få i seg mat. Veldig fint å bruke til øynene også i tilfelle puss og øyebetennelse.
 
Jeg har det meste fra før (storebror ble født i 2018), men kan sette sammen en liten liste av det vi har brukt/bruker:

- inotyol salve
- bepanthen salve
- tørre stellekluter
- uparfymert babyolje
- våtservietter
- mesoft kompresser
- q-tips for babyer
- d-vitamindråper
- saltvann øyedråper
- otrivin nesesuger
- neglesaks til baby/barn
- babyparacet
- febertermometer

Og så vil jeg legge til et punkt som ikke er fra apoteket, men som er veldig kjekt å ha. Tror vi kjøpte det på Clas ohlson eller noe: gallesåpe. Det finnes flere typer, men den jeg har heter galltvål. Til å fjerne vanskelige flekker fra klær (noe jeg har måtte gjort jevnlig siden storebror ble født:hilarious:)

Godt mulig jeg har glemt noe:p

Er det clas ohlson som har den ja. Lette som en gal husker jeg, men fant aldri :p endte med sitronsåpe da, tror det er ca det samme :p
 
Snørr eller vaske smuss fra øya feks :) Og rense navlestumpen i begynnelsen :)
Sniker:
Fødte for 2 uker siden, og man skal nå ikke rense/ plukke på navlestumpen med mindre den væsker eller lukter :) Den skal bare tørkes etter bad/ ved fukt, og ellers være i fred (fikk jeg beskjed om på føden)
 
Sniker:
Fødte for 2 uker siden, og man skal nå ikke rense/ plukke på navlestumpen med mindre den væsker eller lukter :) Den skal bare tørkes etter bad/ ved fukt, og ellers være i fred (fikk jeg beskjed om på føden)

Nei det stemmer! Men det er som du sier med mindre det er puss og lignende der, og det hender jo. Så greit å ha i hus :)
 
Tørrservietter
Stelleproduktene til Weleda (olje og kroppssåpe)
Q-tips
Inotyol
Bepathen
Purelan
Ammeskjold (måtte bruke et par dager sist så har kjøpt for sikkerhetsskyld)
Multimam-kompresser
Saltvannsdråper
Paracet til de minste


Etter storebror har vi:
Nesesuger
Neglesaks
Brystpumpe
Melkeoppsamlere
 
Har ikke kjøpt noe jeg.. Har det meste fra de gratis baby pakkene
 
Back
Topp