Hva har du dilla på?

oktoberbarn16

Betatt av forumet
❤ Oktoberbaby 2016 ❤
Kom meg gjennom ca. 5-6 mnd uten noe spesiell dilla på noe som helst, men nå har jeg fått det til gangs!
Og det enda til på noe så kjipt som kjemiske lukter - favoritter er eksos/bensin (moped er en vinner!!), lukta av bil generelt (kanskje mest ny bil), kjeramisk koketopprens (den er så ren som den aldri har vært for å si det sånn!), og til nød kan det gi en viss tilfredsstillelese å lukte på overflatedesinfeksjon eller neglelakk, men det er bare hvis det ikke finnes noe annet. Ene wonderbaumen til kjæresten som henger i bilen er også himmelsk.
Det er helt grusomt, jeg har aldri vært borti lignende! Det må være sånn det er å være skikkelig avhengig av nikotin, tenker jeg..?!
Ikke får jeg noe mindre trang til disse luktene etter at jeg har lukta heller - det tar liksom aldri slutt :-O

I tillegg gir det meg et lite kick å spiste noe som knaser OG smaker mye. Jeg kan tygge meg igjennom en hel tyggispakke på 10 minutter (tygger dem myke og spytter ut igjen), og gulrot som jeg aldri har vært noen spesielt stor fan av tidligere, er også ganske digg.

Haha, så artig å lese! Sikkert ikke like morsomt å ha dilla på da :P Jeg har ingen spesielle ting faktisk. Veldig spent på om det plutselig kommer, eller om jeg slipper helt unna.

Kom meg gjennom ca. 5-6 mnd uten noe spesiell dilla på noe som helst, men nå har jeg fått det til gangs!
Og det enda til på noe så kjipt som kjemiske lukter - favoritter er eksos/bensin (moped er en vinner!!), lukta av bil generelt (kanskje mest ny bil), kjeramisk koketopprens (den er så ren som den aldri har vært for å si det sånn!), og til nød kan det gi en viss tilfredsstillelese å lukte på overflatedesinfeksjon eller neglelakk, men det er bare hvis det ikke finnes noe annet. Ene wonderbaumen til kjæresten som henger i bilen er også himmelsk.
Det er helt grusomt, jeg har aldri vært borti lignende! Det må være sånn det er å være skikkelig avhengig av nikotin, tenker jeg..?!
Ikke får jeg noe mindre trang til disse luktene etter at jeg har lukta heller - det tar liksom aldri slutt :-O

I tillegg gir det meg et lite kick å spiste noe som knaser OG smaker mye. Jeg kan tygge meg igjennom en hel tyggispakke på 10 minutter (tygger dem myke og spytter ut igjen), og gulrot som jeg aldri har vært noen spesielt stor fan av tidligere, er også ganske digg.
Hahaha!!
Jeg har også dilla på lukter! Som i sist svangerskap så er det skyllemiddel og slike rengjøringsmiddler som står på topp, men har fått dilla på lukten av bil, bensin og disel lukter også veldig godt! Å lukten av kjeller er også godt syns jeg xD

Får holde meg unna å lukte på bensin og disel, men er en fordel med å ha dilla på rengjøringsmiddler for da fyker klesvasken unna og det er alltid reint her hjemme! Ulempen er jo at jeg bruker overdrevent mye av det x)

Mm.. Isbiter.. Haha.. Veldig upraktisk når æ e ute ilag med folk.. Prøver å tygge og knase disse stille.. Veldig vanskelig haha.

Hadde noen tidligere, blant annet sjokolademelk. Men alt gikk over for et par mnd siden. Spent på om noe kommer tilbake..

Hatt dilla på iskald melk gjennom hele svangerskapet. De siste ukene har jeg spist en del reddiker av alle ting. Syns det er så godt når det knaser. Og gulrøtter går som en god nummer to om jeg ikke har mer reddiker :-P

Denne gangen er det ikke noe veldig spesielt :o Synes plutselig alt med kirsebær er veldig godt da! Ellers er jeg fryktelig godtemums... Hatt lyst på marsipankake i mange uker, men har unngått å kjøpe så gleden ble stor når foreldra mine kom innom med en kake her om dagen! :D Ellers er det lukter, rene og friske lukter.

Godt det ikke er som med storebror for da var jeg nemlig ekstrem! Vasket klær 10+++ ganger hver dag med softlan outdoor skyllemiddel. Hadde stativer i alle rom så det alltid var den lukten i hele huset, haha. Men det værste av alt var at jeg endte opp med å sitte med våte/nyvasket klær og sniffe på de, og når de var tørre hadde jeg en ferdig i vaskemaskinen, og sånn holdt jeg på til han kom! :p Var jo besatt!

Ingenting, hverken lukter eller mat. Litt irriterende, for jeg lurer på hvordan det er :p

Ferskt brød smaker himmelsk. Har mye mer lyst på brødskiver enn middag (selv om mannen er superkokk). Frokost er blitt dagens lille høydepunkt (har aldri spist frokost før). Ellers smakte Fanta helt fantastisk i noen måneder. Hadde glemt det her til en kollega minnet meg på det og fikk umiddelbart lysten igjen.

Generelt: Surt, syrlig.

Hadde dilla på sjokomelk, surt surt godteri og syltet agurk, men nå er det ingenting :-) Fått mer avsky for lukter.

Jeg hadde en periode tidligere hvis jeg var fryktelig var for lukt, syntes alt luktet stygt og ble kvalm av den minste lille ekle lukten selvom ingen andre kjente den! Det gikk heldigvis over:) nå er det ikke noe spesielt hverken ille eller som jeg har dilla på..

Har ikke dilla på noe, men enkelte ting smaker bedre og blir derfor spist mye oftere enn vanlig. Som for eksempel fiskegrateng. :)

Tropisk juice! Våkner og morgenen og vil gjerne stå opp så jeg kan drikke det :P

Ikke dilla på noe, men klarer forsatt ikke spise taco - ikke klart under hele svangerskapet! Og jeg som er så glad i taco :o

Back
Topp