Hva har dere til middag?

Oooh, og kyllingsalat med ruccola, fetaost, mango, avokado og balsamicodressing (balsamico, olivenolje, salt, pepper og hvitløk)! Med surdeigsbrød attåt. Erstatt mango med soltørket tomat om vinteren. :)
Elsker fetaost med chili! Gleder meg til jeg kan spise kyllingsalat igjen! Pleide å lage salat til lunsj omtrent hver dag før, så det savner jeg virkelig. :p

Er alltid sulten jeg :hungry::hilarious:

Steker kyllingstrimler, bruker babyleaf mix og kutter opp paprika/agurk/avokado/tomat. Og tacolefser og aioli eller kesam med krydder i :)

Haha jeg også i grunn :hilarious:
Nammm, tusen takk :D

Elsker fetaost med chili! Gleder meg til jeg kan spise kyllingsalat igjen! Pleide å lage salat til lunsj omtrent hver dag før, så det savner jeg virkelig. :p

Kan du ikke spise kyllingsalat nå? :wideyed:

Gleder meg sykt til salat med egg og spekeskinke! :hungry:

Her går det mye i pannekaker med ertesuppe, hjemmelaget pizza, spaghetti/kjøttdeig, kyllinglår med ris og salat, diverse indiske gryter, fiskeboller, taco, ovnsstekt laks, sushi eller bare en enkel sashimi, noe grillmat, klippfisk, pastasalat med kylling og så gjerne et eller annet langtidsstekt steik i helgene :) Ikke så oppfinnsom for tiden, så blir mye på repeat..

Her går det mye i pannekaker med ertesuppe, hjemmelaget pizza, spaghetti/kjøttdeig, kyllinglår med ris og salat, diverse indiske gryter, fiskeboller, taco, ovnsstekt laks, sushi eller bare en enkel sashimi, noe grillmat, klippfisk, pastasalat med kylling og så gjerne et eller annet langtidsstekt steik i helgene :) Ikke så oppfinnsom for tiden, så blir mye på repeat..
Det aller beste er mat som lager seg selv i ovnen!

Kan du ikke spise kyllingsalat nå? :wideyed:

Gleder meg sykt til salat med egg og spekeskinke! :hungry:
Jeg kan i den forstand at det ikke er farlig. Men orker ikke / gidder ikke siden jeg bare kaster opp av det og sånn fetaost med chili får jeg så halsbrann av at jeg kastet opp. Så derfor spiser jeg for øyeblikket veldig få ting :hilarious:

Sånn folie med grønnsaker og fisk har jeg alltid hatt lyst til å prøve, så det må prøves etter graviditeten. Jeg er dårlig på fisk om dagen da jeg går rundt å gulper fisk i timer etterpå, eneste som funker nå er rå fisk av en eller annen grunn. :hilarious: Men takk for mange gode tips.

Men må si jeg er litt skeptisk til å servere tis til mat altså :hilarious::hilarious:
Også er det veldig enkelt og tar ikke lang tid!! Så lenge man husker å ta opp fisken selvsagt :happy: nei huff, det høres ikke godt ut!! Satser på at det faller i smak etter graviditeten!!

HAHA, egentlig ganske enig i det:hilarious::hilarious:

Jeg kan i den forstand at det ikke er farlig. Men orker ikke / gidder ikke siden jeg bare kaster opp av det og sånn fetaost med chili får jeg så halsbrann av at jeg kastet opp. Så derfor spiser jeg for øyeblikket veldig få ting :hilarious:

Ååå, ja, det er forståelig :hungover: heldig vis ikke lenge igjen nå da. Håper det går fort over når babyen kommer ut :Heartred

Dere kan prøve godt levert! Vi er veldig fornøyd med det. Da slipper du å planlegge middager, men får det bare levert på døra hver søndag. Du kan få 3-4 middager hver uke, også velger du selv hvilken type meny dere vil ha.

Jeg slet veldig med svangerskapskvalme langt ut i svangerskapet, så det hjalp veldig å slippe å gå i butikken men bare få det levert på døra

Ååå, ja, det er forståelig :hungover: heldig vis ikke lenge igjen nå da. Håper det går fort over når babyen kommer ut :Heartred
Det gikk veldig fort over med førstemann så har nesten bestemt meg for at det må gå like fort over nå. For jeg begynner å bli ganske lei de matvarene jeg spiser nå, og lei av å sitte å analysere om det er lurt å spise en ting eller ikke :hilarious:

Dere kan prøve godt levert! Vi er veldig fornøyd med det. Da slipper du å planlegge middager, men får det bare levert på døra hver søndag. Du kan få 3-4 middager hver uke, også velger du selv hvilken type meny dere vil ha.

Jeg slet veldig med svangerskapskvalme langt ut i svangerskapet, så det hjalp veldig å slippe å gå i butikken men bare få det levert på døra
Skal titte på det! Vet om noen i familien som ikke var så fornøyde. Men vi hadde en periode hvor vk gikk inn og så hva som sto på menyen til kassene og bare handlet inn selv til det og tilpasset oss litt, så det går jo an å prøve igjen :D

Her spises det vanlig mye fisk, farsepreget retter og kylling. Og allé i familien er glad i grønnsaker.
Handler det meste fisken og fiskematen hos en lokal fiskehandler. De lager kjempegode fiskekaker, fiskegrateng og bacalao eller bare fiskestykke som vi lager i ovn eller panne sammen med dampet grønnsaker og brynet smør med sitron.
Farse kjøper vi mye av og fryser ned, lager en del karbonader, kjøttboller, lasagne og bolognesesaus . Bra att laga mye så det blir til minst to middager i strekk om man ikke orker.
Kylling pleier vi marinere og lage i ovn, eller i gryteretter, wok eller pastarett.
Til lunsj når alle er hjemme blir det oftest suppe, omelett med brødskive og smoothie. Enkelt og godt.
Bruker en del websider som koket.se, tasteline.com, matprat.no og trinesmatblogg.no til og finne noen nytt når man står lite stille i matveg.

Kan skrive opp lista vår for disse to ukene :)
- Omelett med grønnsaker, skinke og brød
- Torskegryte
- Grillpølser ute i naturen
- Kotletter med ovnsbakte grønnsaker og poteter m/ timian og sjy
- Kylling fajitas med guacamole og salsa
- Pastagrateng med brokkoli og spinat
- Thaisuppe med kylling
- Chili sin carne (med bønner og linser)
- Brun lapskaus med brød (rett fra boks da vesla og jeg er alene!)
- Laksewok med fullkornsnudler, sesamfrø og soyasaus
- Blomkålsuppe med parmesan, bacon og hvitløksbrød
- Fiskeboller i hvit saus m/ kokte poteter og frossenblanding
- Sweet chili-kylling med wokede grønnsaker og stekt ris
- Vårruller og stekte nudler med egg, paprika og løk
- Lammekjøtt i fløtesaus med grønnsaker og poteter

Vi alternerer mellom å lage alt fra bunnen og å bruke hel- eller halvfabrikata. Mine absolutte go-to når jeg ikke har lyst til å lage mat er er pølsegrateng eller lasagne som jeg som regel har fryst ned på forhånd, hjemmelaget tomatsuppe med egg (tar seriøst 20 minutter å smelle sammen), fiskegrateng med frossengrønnsaker og rømme, laksefileter i ovn med kokte poteter, agurksalat og rømme eller pastasalat med pesto, revet eple, revet brokkoli, surret løk og stekte pølser/spekeskinke (begge). Har også kjøpt fylte tortellini og laget «saus» med typ rømme, litt pastavann, mango, cherrytomater, basilikum og curry. Eller blandet tortellinien med avokado, grilla kylling, tomater og noe digg ost.

Synes også det kan være skikkelig digg med en god gammeldags Grandis eller joikakaker med poteter og grønnsaker.

Kan skrive opp lista vår for disse to ukene :)
- Omelett med grønnsaker, skinke og brød
- Torskegryte
- Grillpølser ute i naturen
- Kotletter med ovnsbakte grønnsaker og poteter m/ timian og sjy
- Kylling fajitas med guacamole og salsa
- Pastagrateng med brokkoli og spinat
- Thaisuppe med kylling
- Chili sin carne (med bønner og linser)
- Brun lapskaus med brød (rett fra boks da vesla og jeg er alene!)
- Laksewok med fullkornanudler, sesamfrø og soya
- Blomkålsuppe med parmesan, bacon og hvitløksbrød
- Fiskeboller i hvit saus m/ kokte poteter og frossenblanding
- Sweet chili kylling med wokede grønnsaker og stekt ris
- Vårruller, stekte nudler med egg, paprika og løk
- Lammekjøtt i fløtesaus med grønnsaker og poteter

Vi alternerer mellom å lage alt fra bunnen og å bruke hel- eller halvfabrikata. Mine absolutte go-to når jeg ikke har lyst til å lage mat er er pølsegrateng som jeg som regel har fryst ned på forhånd, hjemmelaget tomatsuppe med egg (tar seriøst tre sekunder), fiskegrateng med frossengrønnsaker og rømme, laksefileter i oven med kokte poteter, agurksalat og rømme eller pastasalat med pesto, revet eple, revet brokkoli, surret løk og stekte pølser/spekeskinke (begge).

Synes også det kan være skikkelig digg med en god gammeldags Grandis eller joikakaker med poteter og grønnsaker.
Å nå fikk jeg skikkelig lyst på kjøttkaker i brun saus og poteter :hilarious: Takk for masse fine tips, de er notert til neste ukeshandel :D I dag ble det så spennende som å bestille pizza siden hverken bekken eller hode orket å gjøre noe mer ut av middagen :bag:

Helt enig, kjapt og sunt er det beste når man har ork til det! Hva slags pannekaker pleier dere å lage? Er det grove med noe spess fyll i? Vi pleier som oftest bare å lage fine pannekaker som tilbehør til tomatsuppe :p
Vi pleier fine men sist jeg lagde så laget jeg bananpannekaker:D Neste gang så skal jeg prøve grove men jeg har blitt litt lei pannekaker så nå er det en stund siden sist:D Vi bruker bacon sammen med pannekaker for samboer er så veldig glad i det:p

Back
Topp