Hva har dere lært?

• Trådstarter Trådstarter McBaby
  • Opprettet Opprettet
M

McBaby

Guest
Nå har vi jo vært mammaer en stund, noen for første gang og noen med lengre erfaring.[:)]

Hva føler dere at dere har lært? Hva har overrasket dere, vært annerledes enn dere trodde? Hvilke "super-tips" ville dere gitt til kommende mødre? Utstyr og råd dere har fått bruk for eller ikke?[;)]

for det første har jeg lært om EKTE kjærlighet.[:)] skjønt ikke at man kunne elske noen så høyt før Benji[:)]

har lært at man skal stole på seg selv og sin egen magefølelse-

men sånne matrielle tips liksom[8|] hmm..

kjøp alltid mer enn akkurat nok[:)] 
forvent det uventede[;)]

Nå med nr to har jeg lært at man ikke deler på den kjærligheten man har, men man får en ny for hver lille
skapning som vokser i hjertet ditt. [:)]

Og at jeg har mer energi i kroppen enn jeg tror. Jeg kan klare mer enn jeg gir meg selv kredit for. [:D]

ORIGINAL: Malin`s_mamma

ORIGINAL: ~Tigerlilly~

Nå med nr to har jeg lært at man ikke deler på den kjærligheten man har, men man får en ny for hver lille

Og at jeg har mer energi i kroppen enn jeg tror. Jeg kan klare mer enn jeg gir meg selv kredit for. [:D]

Åhr... Snufs.. Det var utrolig fint sagt, fikk klump i halsen nå... [:)]

Jeg også

Jeg har vell lært en del ja[:D]

Har lært at det å få barn ikke bare er å leve på en rosa sky, og at det i mitt tilfelle ihvertfall ikke gjør forholdet 1000 ganger bedre, men gir oss bare fler grunner til å diskutere[8D] Hehe..
Med andre ord, har lært at man må gi MYE av seg selv til familien for å få det til å fungere.

HAr lært at det er viktig å ta vare på seg selv også, like mye som man tar vare på familien, for har ikke jeg det bra har ingen av oss det bra.

Praktiske ting:

Ha heller 10 bodyer for mye enn 1 for lite
Gulpekluter er det lurt å ha maaange av[:D] hehe...
Alltid ha bleier i hus, heller 1 ekstra pakke enn å våkne opp å være tom for bleier

Et godt råd jeg ville gitt er å ikke stresse med amminga, for det er det mange som sliter med! Funker det ikke så funker det ikke, og man er slettes ikke noen dårlig mamma forde.

Jeg har lært at alt går bra!
Jeg hadde ikke peiling på unger før jeg ble mor, og stressa for alt, men det går seg jo til![:)]

• Jeg fant ut etter halvannen måned at en må rape ungen etter hvert måltid - det hadde ingen fortalt meg.. [8|]
  • Kjøp neste størrelse i bleier en liten stund før barnet når neste vektklasse. Da blir det mindre søl.[&:][:D]
  • Det er ikke nødvendig å ha alt utstyr klart før ungen er født - noen ting kan det være greit å se an behovet litt før en handler.[;)]

Og uansett hvor trøtt, sliten eller sulten jeg er, så blir det litt glemt om ungen min er syk eller trenger meg. [:)]

ORIGINAL: Stine_h

for det første har jeg lært om EKTE kjærlighet.[:)] skjønt ikke at man kunne elske noen så høyt før Benji[:)]

har lært at man skal stole på seg selv og sin egen magefølelse-

men sånne matrielle tips liksom[8|] hmm..

kjøp alltid mer enn akkurat nok[:)] 
forvent det uventede[;)]

Må bare signere deg jeg også[:)]

Takk. [:)] Jeg var veldig redd for at jeg skulle miste følelsene mine for Wanja når jeg fikk ny baby.
Eller omvendt, ikke være glad i den nye for jeg er jo så innmari glad i Wanja. [:(]
Men jeg trengte ikke å ta av hennes bit. [:D] Det kom en ny følelse.

Takk. [:)] Jeg var veldig redd for at jeg skulle miste følelsene mine for Wanja når jeg fikk ny baby.
Eller omvendt, ikke være glad i den nye for jeg er jo så innmari glad i Wanja. [:(]
Men jeg trengte ikke å ta av hennes bit. [:D] Det kom en ny følelse.

det er veldig godt å høre. da trenger jeg ikke bekymre meg for min kjærlighet for benji når lillegull i magen kommer..[:)]

Jeg trodde aldri jeg kunne bli så glad i noen som jeg er i lille gutt. Helt utrolig..

Er så mye jeg har lært, vet ikke hvor jeg skal begynne [:)]

En ting er sikkert og det er at det og bli mamma må være det flotteste som er [:)]
(når man får mors følelsen)

ORIGINAL: ~Lucky~

Jeg trodde aldri jeg kunne bli så glad i noen som jeg er i lille gutt. Helt utrolig..

Er så mye jeg har lært, vet ikke hvor jeg skal begynne [:)]

En ting er sikkert og det er at det og bli mamma må være det flotteste som er [:)]
(når man får mors følelsen)

Dette sier jeg meg helt enig i....

Når det gjelder utstyr så har jeg lært at man ikke trenger tre stk av alt... Å de trenger ikke leker opp til taket.... Men de har det fordi. [8|][:D]

Back
Topp