Hva har dere klart til lille kommer?

Jeg har vogn,2stk voksipose,bilstol, seng, madrass,dyne /pute,sengesett,brystpumpe og flaskevarmer,badebalje, tepper i alle varianter,og litt nyfødt klær.
Men er enda mye jeg mangler. Synes det er greit å kjøpe litt og litt. Selv om vi kjøper mye brukt og på salg koster det myyye. Det er den første min , så alt må skaffes.

Får jo tross alt baby rett i julegavetiden, så tenker å gjøre meg ferdig med disse utgiftene i god tid :)

Har kjøpt en del klær (usikker på hvor mye man trenger? Pluss at man får vel ganske mye i gaver osv), sprinkelseng har vi fått, stellemadrass kjøpt (har en kommode å ha den på), badestamp, lammeskinn til vogn, en brukt bilstol vi ikke har hentet enda... Tja..

Så det viktigste som gjenstår er vel vogn, utstyr til senga og litt sånt

Sent from my iPhone

Kom på at jeg mangler ammepute :) Og litt av klær, men det handler jeg etter hvert :)

Vi har seng, bilstol, stellebord, bæresæle etter storesøster :) Skal bestille vogn, ellers er det vel bare små ting vi mangler.

Sent from my SM-G900F using BV Forum mobile app

Dere som er førstegangs, ikke følg anbefalte lister slavisk. Det er ikke sikkert dere får bruk for alt. Vår snuppe nekta å ta flaske før hun var 8 mnd. Pumpe fikk jeg av ei veninne, nesten ikke brukt. Flaskene varmes enkelt i vannbad til dere ser om behovet faktisk er der. sterilisator er sikkert kjekt, men koking i kasserolle er billigere, iallefall om dere kun bruker flaske nå og da. Jeg blir litt skremt over hva man på død og liv i følge handelsstanden bare MÅ ha.... Ikke rart det er dyrt å få barn!

Mitt råd er derfor å handle litt klær, sengetøy, seng, tepper (mange får ofte noen i barselgave) vogn og bilstol, resten finner man ut av etterhvert :)

Redigert, barselgave ikke barnehave...stas med autokorrektur...

Last edited:
Hei

Tenkte å høre litt hvordan dere ligger an med tanke på innkjøp av utstyr & klær til den lille?
Vi har bestilt vogn og bilstol, har kjøpt inn smått med klær - har veldig lyst å kjøpe seng og stellebord til helga :)

Kjøper dere mye brukt, eller alt nytt?

Vi har heldigvis det aller mest fra før. Så mangler stort sett bilstol og babycall. Vi har aldri kjøpt noe brukt. Blir slitt nok når man skal bruke det til flere.

Jeg var på IKEA i haparanda og kjøpte madrass og dyne, pluss litt sengetøy. Så var vi på babyshopp i luleå, og det kjøpte vi et helt antrekk i rosa og en liten supermyk kaninbamse til mini :) så koselig.
Vi har ikke kjøpt vogn ennå pga at vi ikke har plass her vi bor nå, så mangler vi stellebord, bilstol og sånn. Men vi har vugge til soverommet og kurv til stua. Jeg har ligget i begge som liten selv.

Sent from my iPhone using BV Forum

Har masse etter storesnuppa, så her er det gjenbruk. Men har kjøpt brukt cosyfix ammepute da :)

Har ikke kjøpt noe spesielt enda:-) har enn 3-4 klesplagg, en vugge og en vogn/bilstol pose:-) men vet hvilken seng, bilstol osv jeg vil ha så når jeg/vi begynner å kjøpe for fult går det fort:-p :-)

Liten prins kommer i november

Jeg var på IKEA i haparanda og kjøpte madrass og dyne, pluss litt sengetøy. Så var vi på babyshopp i luleå, og det kjøpte vi et helt antrekk i rosa og en liten supermyk kaninbamse til mini :) så koselig.
Vi har ikke kjøpt vogn ennå pga at vi ikke har plass her vi bor nå, så mangler vi stellebord, bilstol og sånn. Men vi har vugge til soverommet og kurv til stua. Jeg har ligget i begge som liten selv.

Godt å komme igang :)
Kan jeg spørre hvilken madrass du kjøpte? Er i tvil selv, om vi skal kjøpe rimelig, middels eller dyr madrass, en får jo madrass til flere tusen, hehe

Vi har kjøpt brukt stellebord, men det er nesten ikke brukt så da går det an ;)
Var det vi hadde tenkt å kjøpe uansett, så greit å spare noen kroner
Merker flere som selger stellebord sier de ikke bruker de så lenge, trodde stellebord var noe man hadde lenge jeg?

Så koselig med klær - gleder meg mer og mer fremover :))

Vi hadde stellebord med balje, men baljen hadde sånn sitteplass som bare var i veien. Overdelen ble derfor tatt av og lagt på en IKEA kommode. Ellers kommer man langt med noen gode håndklær :) så ja, stellebord er litt oppskrytt, sånn som jeg ser det.

Sent from my HTC One using BV Forum mobile app

Her har vi d meste etter storesøster :) så slipper å kjøpe inn så mye! :) det eneste vi har kjøpt er ny babycall, åsså får vi ny stellekommode av besteforeldrene :) andre ting jeg gjør klart nå, er å male vugga, åsså sortere å vaske babyklærne fra storesøster :) gleder meg til å gå gjennom babyklærne!! :D

Ah.. så kåm jeg akkurat på at vi må nok kjøpe inn litt tykkere klær, samt yttertøy. Storesøster ble jo født midt på varme sommern, så er lite vinterklær i babystørrelse å finne der :p

Godt å komme igang :)
Kan jeg spørre hvilken madrass du kjøpte? Er i tvil selv, om vi skal kjøpe rimelig, middels eller dyr madrass, en får jo madrass til flere tusen, hehe

Vi har kjøpt brukt stellebord, men det er nesten ikke brukt så da går det an ;)
Var det vi hadde tenkt å kjøpe uansett, så greit å spare noen kroner
Merker flere som selger stellebord sier de ikke bruker de så lenge, trodde stellebord var noe man hadde lenge jeg?

Så koselig med klær - gleder meg mer og mer fremover :))

Vi kjøpte en rimelig madrass til ca 250kr. Den er litt stor for vugga så vi må dele den opp. Det er type skummadrass med avtagbart trekk. Når vi skal kjøpe madrass til speinkelsenga vil vi nok velge en dyrere siden det er en seng som kommer til å brukes lengre enn vugga.

Jeg har sett på stellebord med badebalje og kommode. Hvor man kan ta av baljen og bruke den plassen som skuffe når mini er blitt for stor, så d blir en vanlig kommode :)

Her mangler vi egentlig bare litt klær.. Har seng og bilstol etter storesøster. Har kjøpt vugge til han er nyfødt og ny madrass til den..
Eneste jeg virkelig ikke vil kjøpe brukt er bilstol, madrasser og sko

Kjempe lurt!! Helt eni der! Sånne ting blir fort slitt og lønner seg å kjøpe nytt. Her arver vi jo etter storesøster, men det meste er i toppstand foruten den ene bilstolen.. men er lenge til knøtte kan bruke den uansett. . - blir nok å kjøpe ny når den tid kommer :)

Har vogn, bilstol, seng, madrass og stellekommode. Kjøpt litt klær, men venter til jeg har permisjon og må få tiden til å gå.

Tror vi har det meste klart nå. Ga vekk alt babyutstyret vårt til venner da vi var ferdige med det. Var glade for å bli kvitt det, og ville absolutt ikke ha det tilbake, siden vi ikke skulle ha flere barn. Heldigvis får vi alt tilbake igjen allikevel... ;)Måtte kjøpe ny vogn og vognpose til bagen, og litt småting som kluter og stelleprodukter.

"Alt" e innhandla, forutenom klea :-)
3,5 uka te termin og begynt i går å puss opp rommet til lillesnuppa :-) sats på at vi bi ferdi te ho kjæm :-D

Vi fikk søskenvogna for noen uker siden, mangler Moseskurv og sprinkelseng :) klær og annet har vi fra før...

Nå har vi fått bilstol i hus :) Det var salg på ene utstyrsforetningen her og vi sparte vel en tusenlapp :)

Her hadde vi vogn, stellebord, stol + mye smått siden forrige, og fått tak i seng og noe klær :-)
Mangler vel egentlig bare amme innlegg føler jeg :-P

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Back
Topp