Hva har dere klart til babyen nå?

Ser jeg henger litt etter ja ;) Har mye etter storesøster, så stresser ikke. Ennå. :p Når tenker dere å lage klar stellebord, seng osv? Kjenner det klør litt etter å begynne ;) Samtidig som jeg føler på at jeg begynner å få dårlig tid :p
Går seg nok til på et vis ;)

Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Det blir vel ikke før permisjon, tenker jeg :P

Har vell egentlig alt etter de andre ;)
Vogn, seng, bilstol, kurv, stellekommode +++

Må bare lete alt fram ;)
Åsså må jeg se om jeg finner det hvite trekket og himmelen til kurven ;)

Vurdere å gå te innkjøp av ammepute!
Og kanskje nåen små handklær til å legge på stellebordet!

Ska kjøpe et eller to sett me klær i str 50!

Hente settet har mamma strikka, ho har kun sokker, votter å lue igjen ;)

Så trur vi har det meste på stell bare at vi hentet det frem, men det blir ikkje gjort enda ;)

Har handlet litt, men tar det meste etter at vi har fått flyttet inn i nye huset i august. Har vel egentlig bare vogn, bilstol, litt klær, dyne etc. Så får resten komme senere. Stresser ikke ennå.

Vi har alt, untatt stellebord. Må kjøpe prematurklær, men vet ikke helt hvilken strl enda siden han både kan komme i natt og om 14 uker :p

har kunn sprinkelseng klart jeg :) burde jeg være stressa pgr det? er 7 mnd i dag ;)

Eneste vi har kjøpt er vogn, bilstol, madrass til sprinkelsengen og baby call. Resten satser jeg på ligger i kassene etter storebror. Blir det jente får jeg heller kjøpe litt klær etterhvert. Men vet det første tøyet er mye nøytralt da vi ikke viste at det ble gutt sist.
Føler jeg har goooood tid enda til å rydde, vaske tøy og ordne rom.

Har vel det meste i hus tenker jeg. Vår nummer fire så trenger vel egentlig ikke så mye nytt. Må hente den andre sprinkelsengen vår som står hos besteforeldre siden minsta fortsatt bruker sin, men ingen hast med det ennå.

Vurderer å kjøpe vugge, har ikke hatt plass til det tidligere, men vet ikke helt... har jo klart oss fint uten det før.

Elles så er det vel kun smukker, NAN og litt sånt som må handles inn.

Stellebordet står i boden, men det er i hus.
Sprinkelseng med madrass er klar, men ikke satt opp.
Vuggen min bestefar har laget til meg står på rommet med madrass og dyne.
Vogna er nesten klar, mangler bare vogndyne og teppe
Vippestol har vi fra jentungen.
Lekegrind har vi "reservert"

Har noen få plagg i str 50 og 56. Mangler nesten alt av klær, kluter, håndklær, babyoljer etc. Vi må ut på skikkelig shopping snart :)

her har vi gort klart alt unntatt klærvasken.

ja litt må man jo kjøpe som bleier og sånt... en det får vente til jeg MÅ ha det...

Har vogn + vognpose+ lammeskinn, bilstol, stellebord, nyfødtkurv og sprinkelseng (begge på loftet), fisher price uro til sprinkelsengen, newborn stol til tripp trapp, vippestol, lekegrind, dyner og sånt, samt litt nyinnkjøpte klær.. må ta en grundig sjekk på loftet når vi kommer hjem ift hva vi har igjen av klær etter storesøster :)
Mangler; babycall (dvs displayet er knust på foreldredelen så kjøper ny), brystpumpe + utstyr og flasker, kluter og håndklær til stell, samt evt klær .. Har også planer om å sy trekk til vogna, bilstolen, newborn setet til tripp trapp og babyrede ;) Ser ut som jeg har nok å henge fingrene i fremover ;)
OG så må gjesterommet omgjøres til midlertidig barnerom til vi klarer å bestemme oss hvordan romfordelinga skal være. Gjesterommet pusset vi heldigvis opp i fjor høst så det blir bare å endre litt møblering pluss gardiner og sånt så er det klart :p

På "mobben"

Skal kjøpe inn alt på neste mnd lønning, skikkelig shoppingtur :D Da er det over en mnd igjen til termin, mer enn god nok tid ;)

Sent from my HTC One X+ using BV Forum mobile app

Vi har alt det viktigste i hus allerede! :) Noen ting som mangler, men som verken haster eller er superviktig. Det er bla adapter mellom vogn og bilstol, og babycall. Foreløpig bor vi i en ikke alt for stor leilighet, så babycallen er absolutt ikke noen hast ;) Arvet en haug av ting og klær av min søster! Så nå mangler vi bare baby ❤️

Nå har vi vel alt på plass, tror jeg. Hadde mye etter storesøster (bla. bilstol, stellebord, dyner), men siden de er såpass tette så var det alikevel en del store ting vi måtte gå til innkjøp av. Søskenvogn, vognpose, seng.

Klærne etter storesøster fikk jeg endelig gått gjennom her for et par uker siden - og vi hadde så ufattelig mye mer nøytralt enn jeg husket! :P Har kjøpt inn litt blått i 50 og 56, han må jo få litt farge lillebror også. Fra str. 62 og utover var det betraktelig mindre brukbare klær (mye sommerklær og MYE rosa+lilla), så det får vi ønske oss av de som vil gi den nye verdensborgeren noe ;) Stresser i alle fall ikke med noen flere innkjøp nå. Bleier må vi jo selvsagt ha når den tid kommer, men regner med butikken er åpen :P

Vi har alt det viktigste i hus allerede! :) Noen ting som mangler, men som verken haster eller er superviktig. Det er bla adapter mellom vogn og bilstol, og babycall. Foreløpig bor vi i en ikke alt for stor leilighet, så babycallen er absolutt ikke noen hast ;) Arvet en haug av ting og klær av min søster! Så nå mangler vi bare baby ❤️

Dette har jeg tenkt på og, har ikke så stor leilighet,60 kvm. Tror man hører babyen uansett hvilket rom man er i, så trenger man egentlig babycall da? :S

Dette har jeg tenkt på og, har ikke så stor leilighet,60 kvm. Tror man hører babyen uansett hvilket rom man er i, så trenger man egentlig babycall da? :S
Vi bodde i leilighet (ca 90 kvm) inntil nylig og trengte ikke å bruke babycall. Det kommer vel gjerne an på hvordan soverommet ligger i forhold til stuen. I vårt tilfelle var soveromsdøren inn til stuen, så null problem å høre når hun gråt.
Vi valgte alikevel å kjøpe babycall da vi ofte reiser bort i helgene. Hjemme hos mamma f.eks. er soverommene i andre etg. og stuen i første, så ikke like lett å høre og derfor veldig betryggende med babycall :) Her ser man jo hva man har behov for etterhvert. Vi var stort sett hjemme de første mndene etter jenten vår ble født, og kjøpte babycall da vi begynte å farte litt mer rundt ;)

Kommer sikkert til å bruke babycall mer til lillebror da vi nå har flyttet i hus og han sikkert kommer til å sove mye utendørs i vogn når temperaturen tillater det:)

Vi trenger ikke så masse, har en del etter storebror :)
Men er lenge til termin, så stresser ikke enda :)

Back
Topp