Hva har dere klart til babyen nå?

Venterpåoktober13

Glad i forumet
Oktobermirakler 2013
Sent from my GT-I9300 using BV Forum mobile app

Hehe, litt i svime her. Skrev visst bare overskriften ;)

Men, jeg lurer altså på, hva har dere klart til babyen nå? Som det er ca tre mnd igjen ;):cool:;)

Uff ikke så veldig mye, må snart få meg litt oversikt:P

Sent from my iPhone using BV Forum mobile app

Haha, ingenting :D
Og jeg er skremmende rolig, jeg blir nesten stressa av at jeg ikke er stressa :P
Men men, jeg kommer vel i mål innen lillegutten kommer ;)

Årh, har vel det meste, men har kontroll på alt for lite, føler jeg :P Synes plutselig jeg har litt dårlig tid :P Jeg har hvertfall tenkt å bruke regnværsdagene i ferien nå til å sjekke hva som mangler, slik at det ikke kommer som et sjokk (på kontoen) rett før ;)

Men har jo noe klær, men mangler hentesett hvertfall! Har vogn, men ikke sett over den (etter de to andre), har bilsete (det er vasket og klart ;)), sprinkelseng (på mørkeloftet) og bedside crib til starten (i kjelleren), men tror jeg skal kjøpe ny madrass og dyner til seng og vogn.. Hmm, kommer nesten ikke på hva mer.. Jo, har massevis av bleier i str 1 (noe jeg hadde igjen fra sist + fikk restene til en venninne) ;) Ellers sengesett, tepper osv har vi jo, men må ses over + vaskes før oktober da ;)

Vi har kjøpt vogn, og litt klær :) Ellers ingen ting, men har avtalt med en venninne om å få kjøpe bilsete og stellebord av henne :)

Oh, nå begynner jeg å bli fiks ferdig egentlig. Alt står i boden - den er stappfull.
Mangler en seng og madrass, men vet hvilken jeg skal ha, får av mormor der. Så er bare å gå ut å kjøpe den.
Så mangler jeg vel egentlig bare litt bleier og kremer til starten. Sånne småting.
Har vogn, moseskurv, alle klær til 3 mnd, sovepose, sengetøy, dyne + pute, babynest, tripptrappstol + newborn sete, 2 bilstoler til hver vår bil, babygym, lekegrind, leketeppe, en eske med babybøker, masse babyleker. Kommode til baby, stelleplass.

Deilig :D Klar for baby. Ikke enda, men snart :D

Ser jeg henger litt etter ja ;) Har mye etter storesøster, så stresser ikke. Ennå. :p Når tenker dere å lage klar stellebord, seng osv? Kjenner det klør litt etter å begynne ;) Samtidig som jeg føler på at jeg begynner å få dårlig tid :p
Går seg nok til på et vis ;)

Haha, ingenting :D
Og jeg er skremmende rolig, jeg blir nesten stressa av at jeg ikke er stressa :p
Men men, jeg kommer vel i mål innen lillegutten kommer ;)
hehe må bare signere her hehe har mye utstyr etter storebror da, men null oversikt over hvor det er osv, har ikke tatt det fram og sånn med andre ord. annet enn stellekommoden som har stått der hele tiden hehe
må jo ha litt mer klær siden de sier det er jente, har kjøpt noen få plagg og begynt å gå gjennom klærne etter storebror og sortere ut det nøytrale. det er vel det vi har fått gjort. nå reiser vi på ferie til svigermor et par uker så vi får ta det i august og september...

har det meste fra før, har kjøpt litt nytt, er vel kun stellesaker, stellebag og en babycall som må handles før fødsel så stresser ikke :) og en madrass :)

Har det meste klart nå tror jeg :-) vogn, stellebag, stellekommode, seng, dyne, sengeklær, voksipose, lammeskinn, bilstol, vippestol, lekegrind, brystpumpe, babycall, flasker, en god del klær og mye annet jeg ikke husker på i farten.

Skal kjøpe madrass, bilstolpose, bilstoladapter til vogna, håndduker, kluter, smokker, stelleprodukter,noe ullklær og litt annet småtteri :-)

Sent from my GT-P7500 using BV Forum mobile app

Har også det meste klart :) Mangler bleier, termometer, babyolje, babygym og et ullpledd, og dyne til seng :) ellers er alt kjøpt inn +++ :)

Sent from my HTC Desire HD A9191 using BV Forum mobile app

Har det meste forutenom vogn :) Problemet er vel heller at alt babyutstyret ligger slengt veggimellom oppe på loftet og må hentes ned, sorteres og vaskes :P

Ser jeg henger litt etter ja ;) Har mye etter storesøster, så stresser ikke. Ennå. :p Når tenker dere å lage klar stellebord, seng osv? Kjenner det klør litt etter å begynne ;) Samtidig som jeg føler på at jeg begynner å få dårlig tid :p
Går seg nok til på et vis ;)

Vi satt opp sengen for en mnd siden. Såå koslig å se på den :P. Forrige helg kom stellebordet opp på badet og vognen står klar på ett annet rom:).

Ellers mangler vi vel bare håndklær, ammeting, gulpekluter og slike mindre ting. Noen ullbodyer også. Da er vi i mål! :D

Har de store tingene etter storebror så jeg orker ikke å stresse;) selvom jeg er det innimellom. Skal be gubben se over vogns og vaske bilseten:) Ellers har jeg av dyne g små ting også.

Trenger egentlig bare klær og litt stellesaker. Klær venter jeg litt til høsten siden det er bare sommer klær nå så det gidder jeg ikke å kjøpe enda. Har kjøpt 2 bodyer og 2 sparkebukser 1 pledd;) Så har jeg strikket og heklet lue sokker og teppe selv;)

Tar resten i augus da jeg har litt ferie;)

Tja vi har stellebordet på soverommet -mangler litt stellesaker og kurver å ha det i bare.
Vogna står montert og klar med vinterposen oppi, vogndyna er ny -men sengetrekk er i ukjent eske i kjellerboden.
Sprinkelsenga står fortsatt lagret på loftet hos mine foreldre -men vi har snakket med de om å få hentet den ganske snart. Og sengetøy osv til denne er nå til vask (ligger i kø, haha) ny madrass står på gangen :P
Tøyet etter Thale henger litt til tørk, og resten er i vaske-køa.
Tripp trapp stol med newborn set er kjøpt inn, mangler montering.
Bilsete har vi kjøpt, mangler å kjøpe isofix-basen til den, samt at bilen må fikses -det er isofix i den, men tilgangen til festene er gjemt (renault laguna 01/02, er visst et kjent problem men skal kunne fikses :) )

Jeg har et hentesett som Thale brukte, men ønsker å få laget et nytt til frøkna. Om tiden tillater det da :)
Har ellers et par strikkeprosjekter til.

Og så må jeg vel snart begynne å tenke på å pakke en fødebag :P
Oooog så tenker jeg at jeg vil vente å se hvordan det går med ammingen før jeg kjøper brystpumpe.
Går det greit trenger jeg det ikke, om vi ikke får det til vil jeg investere i skikkelig utstyr ;)

Vogn
Voksipose
Stellebord+stellematte
Vugge
En god del klær
Dyne
Babycall
MeiTai
Bilstol

Hadde litt fra før, men har handlet en god del. Synes det nesten er enda morsommere denne gangen! :p

Vogn, bilstol og base, seng (og alt som hører med), stellebord + matte, vippestol, flasker, litt klær, vognpose, litt kremer og vaskeprodukter, babygym, tepper, gulpekluter og vaskekluter. Har også litt bleier fra babyshower kakene:)

Back
Topp