Hva har dere kjøpt til baby så langt?

Tips fra trebarnsmamma og bærenerd: Til nyfødt synes jeg det er enklest og best med elastisk sjal, enten som helt sjalstykke, eller som delvis ferdigknytt (f.eks. Caboo). Det kan du knyte ferdig uten baby oppi (det skal sitte som en stram t-skjorte), og ta baby ut og inn dagen lang. Enkelt, praktisk og veldig koselig for både liten og stor. :love7

Jeg hadde elastisk sjal med forrige, men syntes det var litt styrete å få på og å få barnet oppi. Vil det være lettere med Ergobaby eller noe slikt?
 
Kan jeg spør hvilket bæresjal? Har så lyst på,men vet ikke hvilket

Moby wrap, har aldri brukt bæresjal før, så aner ikke hvilke som er bra og ikke, kjøpte det kun fordi jeg kom over det nokså billig i en butikk i USA [emoji85] har sett litt på YouTube i etterkant og det virker lett å bruke, så krysser fingrene [emoji28]
 
Faktisk overhodet ingenting... Venter til etter OUL på torsdag, blir vell litt småkjøp etter det :) Blir det gutt, har vi absolutt alt etter storebror på 1,5.
 
Har kjøpt;

- Vogn, Emmaljunga City Cross
- Vognpose, Ullposen via RisaRosa
- Lammeskinn til vogna
- En hel del klær i str. 56-68, bittelitt i 50, mest ting jeg synes er superfint med masse farger og mønstre, og som må ''tones ned'' med litt nøytrale og kjedeligere klær.. Bodyer, bukser, luer, sokker, strømpebukser, heldresser, sparkebukser, det meste!
- Første bamse
- Noen bøker
- Bæresele, Ergobaby 360 (vurderer Caboo e.l. til den første tiden siden Ergo er litt stor/klumpete)
- Helseteppe
- Laget en uro
- Holder på å hekle ullvognteppe
- Babygym

Har fått i gave/er ''i produksjon'';

- Ullklær til nyfødt/første månedene
- Strikket vognteppe i ull og ett i akryl
- Heklet vognpynt
- Diverse strikkeklær
- Leketeppe og litt sengetøy jeg selv hadde som baby
- Litt klær jeg selv brukte som baby/barn, det som fortsatt var pent og brukbart

Skal kjøpe/får kanskje noe i gave;

Lekegrind, stellebord (og alt som er lurt å ha til det), sprinkelseng, dyne eller soveposer, spisestol, litt nøytrale klær, småtteri som kluter og smekker og så videre... Blir sikkert noen flere bamser/leker/bøker/klær innen termin, hehe. Hadde nok hatt omtrent alt allerede, har bare holdt - bittelitt - tilbake fordi vi flytter neste uke, og fordi jeg mistenker at vi vil få noe til bursdag og jul. Så jeg har halvveis tvunget meg selv til shoppestopp frem til etter nyttår. :sorry: Er litt hekta!
 
Last edited:
Jeg hadde elastisk sjal med forrige, men syntes det var litt styrete å få på og å få barnet oppi. Vil det være lettere med Ergobaby eller noe slikt?
Ja, det kan være lettere med en fullklipssele om man synes det blir for mye stoff og styr med sjal. Om selen skal brukes fra nyfødt, vil jeg anbefale en som ikke har separat nyfødtinnlegg, som f.eks. Angelpack, Ergobaby Adapt eller Tula Free to grow. :)
 
Ja, det kan være lettere med en fullklipssele om man synes det blir for mye stoff og styr med sjal. Om selen skal brukes fra nyfødt, vil jeg anbefale en som ikke har separat nyfødtinnlegg, som f.eks. Angelpack, Ergobaby Adapt eller Tula Free to grow. :)
Tusen takk!
 
En koseklut/bamse og vognbag [emoji7] blir mer når jeg vet kjønnet [emoji85]
 
Har ikke kjøpt noe ennå. Vi har såvidt begynt å se på ting. Vi er rimelig sikker på hvilken vogn vi vil ha (Britax Go Big), men har ikke bestilt noe ennå. Vi har ikke lyst til å fylle opp huset med masse ting som står i veien alt for lenge, så venter nok en stund med det meste ennå. Akkurat vogn kan det visstnok være litt leveringstid på, så den tenker jeg vi bestiller før jul ihvertfall.

Gleder meg til vi skal begynne å kjøpe ting, det blir kanskje litt mer virkelig da. Foreløpig er det helt absurd og uvirkelig at vi kommer til å ha en baby i hus, som vi skal ha ansvar for helt aleine, om under 5 mnd :|

Ellers har moderen allerede strikket ferdig et par plagg, og jeg har begynt på et babyteppe.
 
Gleder meg til vi skal begynne å kjøpe ting, det blir kanskje litt mer virkelig da. Foreløpig er det helt absurd og uvirkelig at vi kommer til å ha en baby i hus, som vi skal ha ansvar for helt aleine, om under 5 mnd :|.
Haha, jeg kjenner igjen følelsen. Da vi gikk ut fra sykehuset og mot parkeringsplassen da vi skulle hjem etter at eldste var født, ventet jeg bare på at noen skulle stoppe oss og spørre om vi virkelig innbilte oss at vi bare skulle ta ham med hjem sånn helt uten videre. :knegg:
 
Kjøpt litt klær, ellers ikke noe. Har tre barn fra før, men fordi vi trodde vi var ferdige har vi gitt vekk alt av klær og utstyr, bortsett fra noen små «minneklær». Håper vi får låne litt, men regner med å kjøpe vogn og bilstol. Bæresjal har jeg masse av! Gleder meg til å bære baby igjen [emoji169]
 
Hva har dere kjøpt eller fått til marsboern deres så langt :)? Vi marsdamer er jo halvveis nå eller nermer seg.

Jeg har kjøpt:
-vogn (emmaljunga city cross)
-vognpose (vokst city)
-en myk dress med bamseører jeg smertet for.
- en bamse
- sokker det står "i love mom/dad"

Jeg har fått i gave:
- sommervoksi pose fra 2015 i arv
- flere søte bodyer
- søte smikker med tekst på

Hva klør det etter å kjøpe:
Jeg har sykt lyst å kjøpe bilstolen nå også :woot: Ha ting klart. Men samboern har satt foten ned for babydila, jeg må vente litt :sorry:
 
Kjøpte bilsete og base idag. Håper det funker.
Har og kjøpt vippestol og seng med madrass, overmadrass og sengebeskytter til.
 
En body, en heldress, to strømpebukser og en 3pk med sokker. Ikke store greiene i forhold til mange av dere andre ser jeg :cool:
 
Jeg har kjøpt noe ! Klorevotter! det manglet vi sist, og fikk erfare at det skal vi ha med på sykehuset! Ellers har jeg tatt frem det minste etter storebror på 1 år og ti mnd, ser at vi TRENGER egentli ikke noe, men blir vell noe nytt etter hvert :)
 
Jeg har kjøpt en zebra lekematte, brukt på fb- i blåfarge. Men vi får visst en jente [emoji85][emoji23] sønnen vår falt helt for den matten så den er foreløpig "teppe" på rommet hans. [emoji4] vi fikk bekreftet kjønn i dag, så i morgen har jeg lyst til å kjøpe noen plagg til henne. Har sett på noe fint i newbie i høstferien når mamma var på besøk, og da sa jeg at det hadde vært gøy å kunne kjøpe kjoler. Nå kan jeg det [emoji4]
 
Ikke kjøpt så veldig mye enda. Et par bodyer, 3 pk med sokker, dyne, 2 sengetrekk, smekker med tekst på, babykrønikenbok og en liten bamse :)
Laget smokkesnor, vognpynt og strikket babyteppe selv. Har fått mye strikka-klær i gave :)
 
Back
Topp