Hva har dere kjøpt til baby så langt?

Aicelain

Elsker forumet
Marsboerne 20 18
Oktoberlykke 2019
Hva har dere kjøpt eller fått til marsboern deres så langt :)? Vi marsdamer er jo halvveis nå eller nermer seg.

Jeg har kjøpt:
-vogn (emmaljunga city cross)
-vognpose (vokst city)
-en myk dress med bamseører jeg smertet for.
- en bamse
- sokker det står "i love mom/dad"

Jeg har fått i gave:
- sommervoksi pose fra 2015 i arv
- flere søte bodyer
- søte smikker med tekst på

Hva klør det etter å kjøpe:
Jeg har sykt lyst å kjøpe bilstolen nå også :woot: Ha ting klart. Men samboern har satt foten ned for babydila, jeg må vente litt :sorry:
 
Jeg har kjøpt vogn(Stokke), seng med tilbehør og stellebord. Resten har jeg fra før eller har fått. Så jeg har det meste bortsett fra stelle produkter osv[emoji1]
 
Jeg har kjøpt babysete til Stokke stol og ett par søte sett fra H&M! Da dette blir gutt nummer 3 trenger jeg ikke veldig mye [emoji28]
 
Jeg har kjøpt:
- Emmaljunga Mondual De Luxe med stelleveske på salg[emoji122]
- Lekegrind, brukt

Jeg har fått i gave:
- Smokk[emoji64]

Hva mangler vi:
- Bilstol, klær, seng, vognpose, stellebord, vugge til stua (litt usikker enda), regntrekk til vogna, babycall ++++ men tenker å vente til Black friday og januarsalg. Noe kommer vi til å ønske oss i gave:)
Dette er første barnet så vi har ingenting fra før.
- ellers må soverommet pusses opp.. Begynner å stresse litt nå..
 
Last edited:
Har kjøpt bilstol, bilstolpose og ergobaby 360 :love2 (alt brukt fra venninner)
 
Har kjøpt en bæresele (BabyBjörn) og skal kjøpe en Pram pack i dag.

Ellers har jeg kjøpt en pysj, to antrekk og noen ullstrømpebukser og sokker.

Har lurt på å kjøpe bilstol da jeg har sett den på salg, men prøver å vente noen uker til med de dyre tingene i tilfelle... Har litt sånn sperre frem til 24 uker kjenner jeg! Men tipper det blir en del på Black Friday hvis det er noen gode tilbud. Vogn (og muligens bilstol) blir nok over nyttår slik at vi har en 2018-kvittering mtp videresalg :)

Følger litt med på vognposer (vår og vinter), men tenker at mye kan komme på salg i løpet av vinteren :)
 
Jeg har kjøpt alt nesten [emoji85][emoji23][emoji23] Vogn (Stokke), bilsete som passer på vognen er bestilt, bilstolpose, dyner, sengeklær, MASSE rosa klær, en kommode å ha de oppi ([emoji28]), Stokke steps med bouncer, og bæresjal [emoji28]
Kjøper det jeg har lyst på når vi kommer over det [emoji23]
Seng og vognpose får vi arve [emoji4]

Jeg har slitt veldig med søvnmangel pga stress, så nå har jeg alt baby må ha, slik at jeg kan prøve å slappe litt av, og kanskje nyte graviditeten uten stress [emoji4]
 
Last edited:
Jeg har kjøpt:
-Vogn, emmaljunga edge duo
-Bilstol nr 1 og nr 2, besafe. Husker ikke navnet
-Litt ulltøy og en body og bukse i bomull.


Svigermor strikker og syr vognpose. Vinterpose.
Min mor skal strikke hentesett.


Har noen ting fra før og noen ting jeg kjøper og låner av søsteren min.
 
Vogn, bilsete, lekegrind, seng, bedside crib, stellebord, garderobeskap, litt ull klær. [emoji1]
 
Kjøpt stellekommode og skap som ikke produseres lenger da jeg kom over et kupp på finn. Og et par ullbodyer og drakter som var på 40%. Ellers fått litt klær i gave etter OUL, og blitt lovet å få låne bilstol, bagdel til vogn, vugge, stellematter og ammepute av min søster.

Gjenstår å kjøpe bedside crib, vogn med sportsdel, billig stellebord til bad nr to, babycall, madrass og sengetøy, stellesaker, ryggsekk og bæresjal. Kommer til å ønske oss tripp trapp stol, ergobaby omni, og voksipose i gave av dem som har tilbudt seg å kjøpe.
 
Har kjøpt:
-Dyne til vogn og til seng (noen få trekk)
-Bilstol m/base (recaro privera)
-Seng og bedside crib
-Stellebord
-Noe klær
-Nest og ammepute (bbhugme)

Ønsker oss i julegaver:
-Tripp trapp med spebarnssete.
-Babycall
-Voksi city

Klør i fingra etter å kjøpe :
-VOGN!! Bestemt oss for emmaljunga edge duo.

Resten blir nok tatt på raid i januar (badebalje, flasker, smukker, stellematte +++). Nå fremover blir det nok mest klær [emoji14]
 
Har kjøpt:
-Masse klær i ulike str. Trur me har nesten nok faktisk [emoji23]
-Babycall
-Dilldall som ammeinnlegg, bleieposer, smokker, engang stelleunderlag.
-Badeleiker
-Bøker
-Babymoov UV-telt

Fått i gave:

-BbHugMe
-Babynest
-Masse klær i ulike str.
-3 dyner med en del laken & sengesett.
-Vognteppe
-Strikkeklær

Ønsker oss/skal få:

-Stokke Trailz
-Bæresele/sjal
-Skinn til vogn
-Vognpose

Skal kjøpa:

-Bilstol
-Tripp Trapp stol m/newborn seat
-Seng
-Ammestol
-Stellebord i plast med badebalje
-Lekegrind
-Stelleveske

ALT eg har kjøpt sjølv er på min. 30% salg minus eit dyrt FUB antrekk i rosa me kjøpte når me fant ut at det var jente, og det skal me prøve fortsette med.

Me må og pusse opp & innredd barnerom. Vår første, og har igrunn ingen mulighet til å arve så alt må kjøpes. Har heldigvis slekt på begge sider som gleder seg Veldig og er igrunn like gira på å handle alt som meg [emoji173]
 
Kjøpt nytt:

Barnevogn (Babyjogger city premier)

Kjøpt brukt:
Tripptrapp-stol

Har fått brukt:
Stokkeseng
Newbornsete tripptrapp
en HAUG med klær str. 50-82
saueskinn
babycall
myggnetting
ammeinnlegg og noen salver til meg (av min søster, det går vel greit:chicken:)
ammepute
babygym
bæresele og bæresjal
badebalje


Får låne:
Babybjorn vippestol
En del hjemmestrikk

Må kjøpe:
Sengetøy
Stellebord
kleskommode
Ammestol/sovesofa
Pumper og bleier og såper og salver til baby osv

Må gjøre:
Male/pusse opp babyrommet
 
Med to barn fra før har jeg det meste. Men har kjøpt hentesett. Noe eget må h*n ha.

Tenker å kjøpe nytt babybilstol da det ikke er anbefalt å bruke bilstol eldre enn 5-7 år. Og det jeg har har min søster brukt til sine på 6 og 7. Og så har jeg brukt det til mine to.

Og så er vi i diskusjon om søsken vogn. Da den kommende storebror er 14,5 mnd ved termin. Vi har en baby jogger City select søskenvogn. Super by vogn/ på kjøpesenter vogn. Men vi bor på landet, og den er ikke brukernes på den 200 m lange grusveien vi har fra huset og ned til offentlig veg. Samt at jeg går mye på trilletur på grus/ traktor vei. Og om storebror ikke får bhg plass fra nyttår, må jo han være med. Eller så blir det ikke mange trilleturer.

Og så må vi nok ha ny bil
 
Jeg har kjøpt litt klær. Har vogn å det meste fra før. Trenger bare litt små ting [emoji2]
 
Har kjøpt bilstol, bedside crib, bæresjal og litt klær :)
Har det meste ifra storebror :)
 
Kan jeg spør hvilket bæresjal? Har så lyst på,men vet ikke hvilket
Tips fra trebarnsmamma og bærenerd: Til nyfødt synes jeg det er enklest og best med elastisk sjal, enten som helt sjalstykke, eller som delvis ferdigknytt (f.eks. Caboo). Det kan du knyte ferdig uten baby oppi (det skal sitte som en stram t-skjorte), og ta baby ut og inn dagen lang. Enkelt, praktisk og veldig koselig for både liten og stor. :love7
 
Har kjøpt vogn, bilstol, vognpose og et sengesett.
Har mye fra før og får arve mye fra broren min.
Må kjøpe babycall, utstyr til flaskemating og babybrezza i alle fall.
 
Back
Topp