hva har dere i wook ?

Min favoritt er kylling som freses i karripasta og litt revet ingefær. Samt tynne staver med gulrot, purre og litt kål. Når kyllingen og grønnsakene er ferdige heller jeg over kylingbuljong og tykner litt med maisena. Serverer med eggnudler. Nam!

Svinekjøtt i strimler, brokkoli, paprika, gulrot, ingefær, chili og sjampinjong + ketjap sesam-saus. Har ris til. :)

Signerer rodstilk, minus paprikaen. Paprika er ikke mat :P

Skal ha gjester idag så blir wook grønnsaker, ris og svine kjøttdeig.
Og hvitløksbrød. men kan man ha sist nevnte i wook"n ?

MaMMAtilsønnenmin skrev:

Hvitløksbrød har jeg en følelse av at kan bli deigete og klissete i en WOK.

Tefruen skrev:

MaMMAtilsønnenmin skrev:

Hvitløksbrød har jeg en følelse av at kan bli deigete og klissete i en WOK.

Ikke oppi selve wooken da men ved siden av :)

Favoritten her i huset, er chillimarinert scampi. Evt. har vi strimlet svinekjøtt eller kylling. 

Av grønnsaker har vi løk, paprika, brokkoli, blomkål, minimais, chili, champignon, gulrot. Det vi har i kjøleskapet egentlig. Har også av og til ferdig wok blanding på boks.....

Kyllingfilet, wokmix, litt chilisaus og en boks med creme fresh over. Serveres med ris ved siden av. Meget bra!!

Det varierer, men bruker kyllingfilet eller svinekjøtt (i tynne strimler) marinert i litt soyasus eller oyster saus.Rista cashewnøtter, sukkererter, chili, broccoli, løk, gulrøtter og vankastanjer.

woker det og har enten oyster saus, soyasaus eller sweet chili saus over.

Bruker og servere det med nudler og nan brød til.

Steker bankekjøtt i flere omganger og koker ut panna for hver gang. Når alt kjøttet er stekt, har jeg det tilbake i panna sammen med det som er blitt kraften. Har oppi en løk og lar det stå i 15-20 minutter å småkoke. Har oppi brokkoli, paprika, sopp, minimais, bambusskudd og gjerne andre grønnsaker jeg føler for. Har også oppi oystersauce for å få mere smak i woken. Blir den veldig tynn kan man tilsette litt maizena for å å gjøre sausen tykkere. Serverer ris til :)

Cashewnøtter :-) I går hadde vi vanlig kål i stedet for kinakål - det var skikkelig godt :-)

Vi pleier også bruke østerssaus og soyasausen som vi har handlet på innvandrerbutikk, det er skikkelig godt :-) (Woken er ikke den samme uten disse sausene i, anbefaler de varmt!)

Gulrot, brokkoli, rødløk, paprika
Noen ganger minimais, sukkererter.

Risnudler og mild curry wook saus eller sweet chili saus.

Kjøtt:laks eller kylling eller pølse

Jeg bruker kylling, ris, oppskjært erter, mais og gulrot (amerikansk blanding er det samme, men bedre ferskt), så blander jeg inn 2 egg :) Har sursøt saus ved siden av.

Ris,hva slags kjøtt ? og tilbehør 

Det kommer egentlig helt an på hva vi har liggende hjemme :)
Av kjøtt går det nok mest i enten svinestrimler eller kylling. Men vi lager ofte uten kjøtt også.
Ellers blander jeg i alt fra ris, nudler eller pasta, og grønnsaker og krydder som jeg måtte ha for hånden. Blir aldri det samme som det jeg laget sist :p

Back
Topp