Hva har dere i vogna,vugga og senga?

Vugge/seng: tisseunderlag (også fint til gulp) og sovepose. Når de var bittesmå hadde jeg også flere gulpekluter under hode som barr kunne tas bort en etter en ved gulp.

vogn: laken, skinn og høstpose

Seng-sovepose
Vogn-vogn pose og saueskinn
Vugge, teppe

Seng: vanlig laken, og sovepose.

Vogn: vognpose. Da han var baby, hadde vi håndklær under hodet hans (masse, masse, masse gulp....). På kalde dager, ullteppe under posen. Dunpose om vinteren, vårpose når det ikke er så kaldt.

Seng/bedside: vanlig laken og tusen gulpekluter som jeg fester i madrassen (som stolt mamma over)

Vogn: laken og vognpose
Har en vogn nr to som jeg får tilbake snart (venninne låner den til sovevogn i bhg), og den har jeg korthåra saueskinn i.

Vogn - saueskinn og vognpose eller dyne/teppe

Seng - madrassbeskytter (ikke vanntett type), laken og dyne. Evt en gulpeklut under hodet i verste gulpeperioden.

Seng: tisse laken, vanlig laken og dyne.
Bagdel: tisse laken, vanlig laken og pose/dyne/ pledd utfra hvem av de det var pga arstid en de er født på.
Vugge: tisse laken, vanlig laken og baby pledd eller helseteppe. Nr 2 ble født i januar så han hadde dyne oppi der en periode.

Senga har alltid hatt laken, dyne og helseteppe/ullteppe, samme med bedside før sprinkelsengen ble tatt i bruk.

I vugga hadde vi laken og helseteppe/ullteppe.

Vogna, bagen, laken og dyne/teppe i starten, vognpose etterhvert. Sportsdelen har det som regel vært vognpose i høst/vinter/vår, airinlay om sommeren.

Bedside : laken, 1 kosebamse og en liten lampe med dunkel belysning som jeg legger under suttekluten. Den er genial - går på batteri og går av etter 15 min.
Pluss dyne.

Vogn: laken og dunpose. Den er det ull i bunnen. Sutteklut, og temperatur-måler. Har tatt ut dunen i vognposen og veksler mellom pledd og tynnere dundyne. Været er så ubestemmelig.

Bedside: flanellklut (stor nok til å festes under madrassen) med laken oppå * 2. Syntetisk dyne.

Bagen i vogna: korthåret lammeskinn. Dyne frem til nå, men til vinteren skal vi bruke dunpose. Dyne funker greit, men plutselig er en fot på avveie utenfor opp på siden.

Back
Topp