Hva har dere i sengen til den nyfødte?

marihøna82

Andre møte med forumet
Vi har bedside crib som skal stå inntil sengen vår. Foreløpig har jeg bare tenkt å ha madrass og egen dyne til den lille i sengen sin. Til de to andre hadde jeg sengekant, men de fraråder jo mot å bruke det nå så jeg har ikke kjøpt det denne gang. Jeg synes jo st det ser litt mindre «koselig» ut uten da, men, men... Hva har dere i sengen? :)
 
Vi har kjøpt grindseng og det blir ingen sengekant her heller. Dropper også tisselaken og saueskinn på natt, ettersom det også har vært omtalt i forbindelse med krybbedød :eek: Så her blir det egen seng til baby med egen liten dyne. Sengen står rett ved siden av vår seng, så jeg kan lett strekke hånden min inn til den lille og se på at han sover trygt og godt :Heartred
 
Blir nok bare en madrass, og en dyne til vinteren. Men ellers skal hun sove i sovepose hvis det er kjølig, så ikke dyna havner over hodet hennes.

Jeg tror jeg skal ha en liten kant mot sprinkelen på siden av bedsidecrib'en, for jeg vil ikke hun skal slå seg mot de. Men av erfaring vet jeg at hun nok havnet helt inntill meg i løpet av natta, pga ammingen. Hennes seng står med den ene veggen nede, inntill vår.
 
Madrass, skinn fra nøstebarn, og dyne. :)
 
Madrass og hver sin dyne (av minste type). Satser på å ha begge i samme sprinkelseng en stund.
 
Madrass og dyne :) jeg får utløp for ‘pyntebehovet’ (for det har jeg :hilarious:) i den store sprinkelsenga som står på barnerommet - der har jeg kosedyr, sengeslange osv. Så tar jeg det bare bort når dagen kommer at han skal sove der :)
 
Min sidebedcrib er av tøy så den trenger ikkje sengekant, men har sengekant i Stokke senga som han skal bruke etterpå.
Og der er madrass, tisselaken, laken, putetrekket ligger som ett lite gulpebeskyttelse og liten dyne. Trur det er en kosebamse og der..:happy:
 
Jeg har også bedsidecrib i stoff. Kun dyne her, pluss en stor gulpeklut som jeg kan dytte ned under madrassen til å ha under hode i tilfelle gulpeuhell. :)
 
Vi har kjøpt grindseng og det blir ingen sengekant her heller. Dropper også tisselaken og saueskinn på natt, ettersom det også har vært omtalt i forbindelse med krybbedød :eek: Så her blir det egen seng til baby med egen liten dyne. Sengen står rett ved siden av vår seng, så jeg kan lett strekke hånden min inn til den lille og se på at han sover trygt og godt :Heartred

Du kan kjøpe tisseunderlag fra ikea som man kan ha under lakenet, har du disse fra under brystet og ned (under lakenet selvsagt) så er det trygt sånn mtp krybbedød! Grunnen til at det ikke anbefales tisselaken er fordi de kan være vanskelige å puste igjennom skulle barnet havne på magen så om det ikke ligger nær hodet er det ikke noe problem :)
 
Du kan kjøpe tisseunderlag fra ikea som man kan ha under lakenet, har du disse fra under brystet og ned (under lakenet selvsagt) så er det trygt sånn mtp krybbedød! Grunnen til at det ikke anbefales tisselaken er fordi de kan være vanskelige å puste igjennom skulle barnet havne på magen så om det ikke ligger nær hodet er det ikke noe problem :)
Ja, det er sant! Jeg har et par sånne laken som jeg kan ta under halve sengen dersom det blir behov. Ellers har vi kjøpt en tynn overmadrass som kan vaskes om det trengs også:)
 
Madrass, madrassbeskyttelse osv, dyne og et par tepper. Så får vi se etterhvert om vi synes det trengs mer :)
 
Back
Topp