Hva har dere i kredittkortgjeld?

MammaGutten

Glad i forumet
Hvilket selskap og hvor mye betaler dere per mnd?

Nettopp skaffa meg 25.000,- i gjeld, litt hos Santander og litt hos Bank norwegian ... =P

Dog kriseløsning for noen mnd da :)

220kr tror jeg, brukte nettop fordi jeg glemte kortet mitt hjemme. Hadde nettop 30 000 da, bygde oss ny veranda denne måneden, men betate ned med en gang lønna kom.

Nada.

0 kr heldigvis! Men har hatt 50 000 på Ikea kort (ikano?) og det var et helvete!!! Betalte og betalte men summen gikk jo aldri ned - var SÅ glad når jeg kunne cashe ut hele lånet etter salget av leiligheta mi.. ALDRI mer kredittkort!!!

1001,- på Mastercardet fra Nordlandsbanken. Betaler det tilbake når lønna kommer så jeg slipper renter og gebyrer og slikt. Handlet på nett.

i skrivende stund har jeg vel rundt 50000.. men for bare et par dager siden var den 65000, så jobber HARDT med å få det tilvakebetalt nå! var ung og singel i oslo et par år, det setter sine dype spor! hehe

det er et lån i dnb, og et i santander... værste renta var på det lånet jeg akkurat betalte ned. der betalte jeg 500 i mnd, og i løpet av to år hadde det kun synket med 2000 kr!!! i realiteten hadde jeg jo betalt ned 12000, så alt var bare renter!

aldri mer kredittlån igjen!

2 000 kr pga bilen streiket og sambo hadde glemt å sende inn timelisten sin så får ikke lønn før den 9. juni ;) men betaler det med en gang lønnen kommer :)

Ingen verdens ting. Samboeren min derimot, han har nesten 300 000, den idioten. Og allikevel lurer folk på hvorfor jeg ikke vil ha felles økonomi med ham. Han har ingen grunn til å ha så mye kredittkortgjeld da han er så bortskjemt at han bare kan gå til foreldrene sine og få penger når han vil. Er akkurat det som er problemet, han er så bortskjemt at han har aldri lært seg å ta vare på penger og aller minst det at er det noe man har lyst på, men ikke råd til der og da, så sparer man penger til man kan kjøpe det. Så da drar han heller kredittkortet eller kjøper på avbetaling. Greit nok å bruke kredittkortet om man vet man kan betale raskt ned igjen men sånn er det ikke med samboeren min.

rodstilk skrev:
Nada.

Absolutt ingenting, og har ikke planer om å noen gang skaffe meg det.

Har aldri hatt selv, men har en samboer som jeg har betalt ned hans. så nå er det heldigvis i 0. Og skal det brukes er det kun hvis man skal ha noe som man vet man kan betale tilbake når lønnen kommer. Men de gangene jeg har foreslått å bruke det, får jeg bare nei...Så nå er de banlyst.

Kredittkort er med rikig bruk ikke noe farlig. Men det er viktig å betale tilbake, så man slipper alle rentene og gebyrene. (sier hun som aldri har hatt det..)

0. Har hatt litt mastercard gjeld noen ganger, veldig greit til "impulskjøp". Men det har vært f.eks at jeg har trengt en ny seng, kommet over et tilbud og har hatt pengene stående på en sparekonto. Alltid nedbetalt alt når første regninga kom, så vet ikke noe om renter.

har ikke kredittkort og har ikke tenkt å skaffe meg det heller! 

jeg kjøper kun ting jeg har råd til der og da eller så sparer jeg og ved krise situasjoner så har meg og sambo buffer kontoemoticon

Har "reservekort" fra banken min (Sparebanken Møre), med kreditt på 15.000. Måtte bruke det forrige måned, siden vi nettopp har flyttet i ny leilighet og jeg trengte alt av hvitevarer..

Liker ikke å ha slik gjeld, så det er absolutt førsteprioritet å få betalt ned igjen de 15.000.

ca 16 000kr, Santanderbank...
Har klipt kortet og betaler ned fast nå... Skal få vekk dette rentehelvettes lånet =)

Jeg har mastercardet i nordlandsbanken. Har 10 000 i kreditt, og nå er det vel en 3-4 000 som er brukt på det, og det betales ned når jeg får lønning =)

Back
Topp