Hva har dere i blodtrykk?

Var på 24 ukers kontroll i dag og da var det103/60. I uke 12 var det 108/63. Jeg trodde selv at blodtrykket mitt var høyere nå da jeg ikke har hatt noen blodtrykksfall i det siste, men det var tydeligvis lavere.

Har lavt blodtrykk til vanlig, men har blitt enda lavere etter at jeg ble gravid. Er det vanlig at blodtrykket blir lavere utover i svangerskapet?
 
Mitt lå på 115/70 for to dager siden.
Du får gå ofte til kontroll hvis du er bekymret :)
 
Jeg prøver å snakke med de men får alltid standard svaret: det er normalt. Som gravid er tydeligvis ALT normalt. Jeg kjenner bare at jeg ikke liker så høyt BT så tidlig. Jeg har absolutt alle kjente risikofaktorer for svangerskapsforgiftning så er litt engstelig for å få det igjen. Jeg skal heldigvis følges opp hver 14 dag på sykehuset så satser på at jordmor klarer å berolige meg når jeg skal til henne på tirsdag.
Greit å bli fulgt opp såpass ofte da:) skjønner at du er engstelig. Tenker du får bare gjenta det.. Og håpe hun jm tar deg på alvor og helst kan berolige deg godt:) svangerskapsforgiftning er jo noe av det de skal se etter uansett:)
 
Mitt lå på 115/70 for to dager siden.
Du får gå ofte til kontroll hvis du er bekymret :)

Jeg har time på sykehuset minimum hver 14 dag, men blir litt sprø av at ALT er normalt når man er gravid. Mye gikk galt med storebror og legene fortalte meg konstant at ALT var normalt, helt til de oppdaget at jeg hadde HELLP syndrom og de ble rede for at jeg skulle dø.
 
Greit å bli fulgt opp såpass ofte da:) skjønner at du er engstelig. Tenker du får bare gjenta det.. Og håpe hun jm tar deg på alvor og helst kan berolige deg godt:) svangerskapsforgiftning er jo noe av det de skal se etter uansett:)

Neste gang skal de heldigvis begynne å ta blodprøver av meg, det avdekker HELLP syndrom tidligere, spesielt med tanke på at jeg hadde atypisk variant forrige gang uten proteiner i urinen, uten ødemer og bare moderat forhøyet BT.
 
Neste gang skal de heldigvis begynne å ta blodprøver av meg, det avdekker HELLP syndrom tidligere, spesielt med tanke på at jeg hadde atypisk variant forrige gang uten proteiner i urinen, uten ødemer og bare moderat forhøyet BT.
Det er jo kjempebra. Kan du få svangerskapsforgiftning først uten at det vises på prøvene?
 
Det er jo kjempebra. Kan du få svangerskapsforgiftning først uten at det vises på prøvene?

Lite sannsynlig. Men de overvåk jo BT også så følges opp så godt som mulig. Har fått beskjed om at jeg kanskje skal inn til kontroll så ofte som 2 ganger i uken ved behov. Blir bare litt sprø av leger som behandler meg som en uvettig drittunge og ikke en voksen dame som faktisk jobber som farmasøyt og som kan lese forskningsartikkler.
 
Lite sannsynlig. Men de overvåk jo BT også så følges opp så godt som mulig. Har fått beskjed om at jeg kanskje skal inn til kontroll så ofte som 2 ganger i uken ved behov. Blir bare litt sprø av leger som behandler meg som en uvettig drittunge og ikke en voksen dame som faktisk jobber som farmasøyt og som kan lese forskningsartikkler.
:/ håper at du slipper å bli syk igjen denne gangen. Og de burde absolutt ta deg på alvor:)
 
134/84 og 129/91 når jeg har vært, fikk beskjed på første time at bt var innenfor normalen, men i toppdelen:)
 
Sniker fra august! Mitt var 100/60 sist kontroll, men er ikke plaga med svimmelhet osv så da sa JM at det ikke var noen fare. Men spiser såklart all den lakrisen jeg vil i håp om å få det opp :)
 
Ligger på mellom 105/60 til 120/70 som jeg hadde sist.
 
Får aldri vite blodtrykket mitt. Bare at det er bra :p
 
Back
Topp