Hva har dere gjort klart til nå?

Kommer helt an på hva du tenker selv :)
Selv har jeg erfaring fra forrige svangerskap som tilsier at jeg blir veldig dårlig igjen mot slutten av svangerskapet (hyperemesis og bekkenløsning). Har jo mye fra før av mtp babyutstyr, men hadde nok uansett pga det sørget for å få det meste i hus rundt disse tider. Er 33+4 i dag. Jeg har nå alt vi trenger klart til lillebror, men har ikke gjort noe klart i form av å skru opp møbler eller sånt. Har skrudd opp det ene nye stellebordet - men det er kun fordi storesøster bruker det uansett. Hadde tatt det ut i juni ellers :) orker ikke å ha lekegrind (soveplass på dagtid) og alt sånt stående i stuen lenger enn vi må, så venter nok til etter baby er født til å skru det opp kjapt :)
 
Foreløpig er sprinkelsengen montert ellers babycaller og vogn sjekket i tilfelle det skulle være noe feil. Har ikke gjort så mye mer enn det... har kjøpt inn det meste som trengst... men har verken pakket fødebag eller vasket klær enda :p
 
Meh - ikke fått satt opp ting og sånn, må kjøpe noen smågreier og klær :p mangler base til bilstolen, babygym, badebalje og litt til :p men har fortsatt god tid siden termin ikke er før 31.juli :)
 
Alt er klart her, med unntak av vask av dyner :p Har nå endelig fått vaska tøy og andre tekstiler også. Mangler vel egentlig kun å kjøpe en «koseklut», samt en salve eller to til. Fødebaggen er snart ferdig pakket den og, men der tar jeg meg god tid :) Er 33+6 i dag, og tenker den skal være ferdig 37+0.
 
Ting er i hus, jeg har bare ikke ordnet med noe av det. Snakket med ei venninne som ble helt forferdet. Føler jeg må kaste meg rundt og ordne med alt nå.
 
Her er alt utenom bilstol klart, og har vært det siden forrige... kun bilstol vi trenger nytt i grunn...
Har så smått begynt å vaske litt klær og utstyr, har passert uke 33 nå, og minste kom i 34+1, så det murrer litt i bakhodet at det jo kan skje igjen, så hadde vært godt å hatt alt på plass snart... pakker bagen over helga tenker jeg....
 
Vi har nesten ingen klær, men ellers er både dyner og vognposer vi har arvet vasket. Må montere tripp trapp stol og stellebord, men venter med det til vi må, allerede ganske fullt her!
 
Vi mangler en vippestol og treningsmatte. Det skal uansett ikke brukes med en gang, så det stresser vi ikke med :) Må montere bedsidecrib, vaske vognen og litt sånne ting. Ellers er alt på plass :happy:
 
Vi har fått mer eller mindre alt i hus. Jeg har vasket klær i de minste str og skrudd sammen/redd opp sengen. Pakket stellebagen til å ha med på sykehuset, men ikke pakket min/kjærestens del - tenker jeg gjør det til uken så godt det går, klær osv bruker jeg jo (er i dag 34+4). Sportsvognen er imprignert, bagdelen ligger fortsatt i esken. Mangler å kjøpe stokke newborn set og vaske noen dyner vi har arvet+finne frem stellematte.
Gjør det som føles riktig for deg :) Ikke la deg stresse av andre!
 
Nå maser henne på 12 så mye om å gjøre klart :hilarious: hun må nesten få lov til litt :rolleyes: kjøpte veldig søte klær i går sammen med henne da
 
Jeg har alt klart bortsettfra fødebagen. Men dette er nr 2 så har jo alt fra før, eneste vi venter med er om storesøster skal ha ny bhg vogn da den hu bruker nå må vi ha når bebisen kommer grunnet understellet og om hu sover i bhg etter sommerferien:) Hu blir 2 i juni så vi må se litt ann. :)
 
Vi har fått mer eller mindre alt i hus. Jeg har vasket klær i de minste str og skrudd sammen/redd opp sengen. Pakket stellebagen til å ha med på sykehuset, men ikke pakket min/kjærestens del - tenker jeg gjør det til uken så godt det går, klær osv bruker jeg jo (er i dag 34+4). Sportsvognen er imprignert, bagdelen ligger fortsatt i esken. Mangler å kjøpe stokke newborn set og vaske noen dyner vi har arvet+finne frem stellematte.
Gjør det som føles riktig for deg :) Ikke la deg stresse av andre!

er det nødvendig at mannen pakker sykehusbag? Hos oss må far reise hjem 2 timer etter fødsel, så her pakker vi ingenting til han:bag:
 
Vi har det meste i hus, mangler noen småting som jeg tenker å bestille eller handle inn snart (ikke veldig viktige ting så ikke noe hast). Ellers skal vi bruke neste helg på å montere møbler og vaske litt klær osv. Mulig mesteparten av fødebag også blir gjort i stand neste helg. Mannen sitt ønske (og eneste ønske angående redebygging) var at omtrent alt var på plass til samme uke som jeg fødte storebror, og det er 2 uker til i morgen :)
 
er det nødvendig at mannen pakker sykehusbag? Hos oss må far reise hjem 2 timer etter fødsel, så her pakker vi ingenting til han:bag:
Sikkert ikke, men de har jo begynt å åpne for at far kan være på barsel noen steder, så kanskje de åpner over alt etter hvert? Lov å håpe i hvert fall... Tenker uansett at det kan være greit med et skift med tskjorte og en boxer eller to, i tilfelle han får no gris på seg (der jeg i utgangspunktet skal føde er det badekar, skal han være med oppi der tenker jeg han vil ha på seg en boxer for ikke å flashe alt for jordmødrene ;)). Tenker også det kan være greit å ha med noe snacks til han da jeg har hørt ymse om mat til far på ulike avdelinger, og hvis han da ikke får gå ut av fødestuen... Man vet jo ikke hvor lang tid fødselen vil ta. Og trenger ikke han tingene, så kan det hende jeg syns det er digg med et par store tskjorter og boksere :finger:
 
Har det meste klart:) Klær og annet utstyr er vasket, fødebag er pakket, kjøpt bedside crip og satt opp den, stellebordet bruker vi til 1 1/2 åringen, har kjøpt inn alt av utstyr til stellebordet. Kurven som skal soves i på dagtid er gjort klar. Har ikke flyttet bunnen på lekegrinda et hakk opp enda, da den brukes til 1 1/2 åringen. Skal gjøre det etter vi kommer hjem fra sykehuset. Har simo vogn kjøpt i 2016, men ønsker å invistere i søskenvogn. Synes det er greit å være ferdig med det meste i god tid:) Vurderer også å kjøpe bæresjal. Må bare vente på feriepengene :D
 
Sikkert ikke, men de har jo begynt å åpne for at far kan være på barsel noen steder, så kanskje de åpner over alt etter hvert? Lov å håpe i hvert fall... Tenker uansett at det kan være greit med et skift med tskjorte og en boxer eller to, i tilfelle han får no gris på seg (der jeg i utgangspunktet skal føde er det badekar, skal han være med oppi der tenker jeg han vil ha på seg en boxer for ikke å flashe alt for jordmødrene ;)). Tenker også det kan være greit å ha med noe snacks til han da jeg har hørt ymse om mat til far på ulike avdelinger, og hvis han da ikke får gå ut av fødestuen... Man vet jo ikke hvor lang tid fødselen vil ta. Og trenger ikke han tingene, så kan det hende jeg syns det er digg med et par store tskjorter og boksere :finger:

ja, da skjønner jeg! Har forstått at de ikke åpner her mef det første:confused: men far står fritt til å gå å handle mat i kafeen osv, men får ikke lov til å forlate sykehuset. Er det jeg har fått beskjed om i hvert fall:bored:
Lurt med skift i tilfelle badekar! Hadde helt glemt det:facepalm:
 
Jeg har ikke ordnet med noen ting, burde jeg begynne?

Er i uke 34 (termin 1. Juli) havnet inn på sykehuset med svangerskapsforgiftning og får ikke komme hjem før mini er ute.. Jeg ligger her å stresser max for det jeg ikke har rukket å gjøre og glemt å kjøpe. Samboeren har ikke peiling eller tid til å fikse. Så ville anbefalt deg å få orden på det mest nødvendige i hvert fall. For meg som er førstegangs var er det jo veldig mye som må ordnes. Har heldigvis vogn, seng og bilstol da. Trenger bare litt klær og diverse småting, men kjenner jeg stresser fordi jeg ikke finner det jeg trenger på nett og ikke har mulighet til å dra på butikken.
 
Jeg vet hvor jeg har mesteparten av tinga men har ikke funnet alt frem enda. Sorterte babyklær fra loftet så har funnet frem de minste størrelsene men venter litt med å vaske dem. Har vogn klar i boden, må bare pumpe litt luft i dekkene. Har Bilstol og base fra storebror så vet at det står klar i boden. Senga står på hytta så den får jeg hjem når jeg ønsker (tenker at den trenger ikke stå å ta opp plass i 2 mnd før jeg trenger den). Har bestilt babynest og litt andre småting så føler at jeg begynner å bli klar. Tenker å ta frem ting å gjøre klar rommet i Juni :happy:
 
Back
Topp