Hva handler dere i Sverige?

Knerthen

Forumet er livet
VIP
* Fra frø til Juliblomst 2015 *
Sitter å skriver handleliste, har husket melkefrie produkter. Men kunne jo hvert greit å ta med andre ting også når jeg først er der men det står helt stille :P så hva pleier du å handle der?

Brus, polarbrød, snus (til samboer), potetgulltyper de ikke har i Norge, capri sonne og den marabousjokoladen med salt lakris!

Oreokjeks er ofte på tilbud der. 2 for 25 og sånn. Bruker det ofte i kaker, så kjøper med det. Hvis ikke er det kylling, kenguru, karbonadedeig i store esker som vi veier opp og fryser ned. Kalvefilet som vi lager wienersnitzler av og evt svinesnitzel siden det er billigere enn kalv. Panerer dem også da. Hvis ikke har jeg øynene åpne i kjøttdisken og ser om det er tilbud på noe vi liker og kjøper det.
Knekkebrød og koteletter er billigst hjemme. Ellers handler vi ofte det aller meste vi er tom for i skapene for å slippe å kjøre innom butikk hjemme også når vi først skal handle.
Lager middagsliste for et par uker frem i tid og lager handleliste ut i fra hva vi skal ha og kjøper med alt.

Snus, brus, snop og alkohol :p

Kjøre gjennom kansje 1 gang I skuddåret, haha så da blir det bare ufornuftige ting :p

Takk for svar :) kan jo være greit å huske på at det snart er jul mtp litt snop ja. Ikke ofte jeg er over så blir som regel bare vas jeg handler når jeg er der hehe

Handler mest veggismat der, samt melkefri varer, men det har du jo skrevet opp :-)
Kjæresten, som spiser kjøtt handler kalkun/kylling, pålegg og ost.
I tillegg er jo brus veldig billig da :-)

Brus
Røyk (til venner/slekt)
Vin/alkohol
Kjøttpålegg
Vaskemiddel/skylles.
Nøtter
kjøtt
Kaffe
Te
Godis
Tørrvareprodukter som er billigere i Sverige eller som man ikke for Tak i Norge
Hår og skjønnhetsprodukter (da enten på båten eller i Sverige)

Brus
Røyk (til venner/slekt)
Vin/alkohol
Kjøttpålegg
Vaskemiddel/skylles.
Nøtter
kjøtt
Kaffe
Te
Godis
Tørrvareprodukter som er billigere i Sverige eller som man ikke for Tak i Norge
Hår og skjønnhetsprodukter (da enten på båten eller i Sverige)

En kjekk liste, tenkte ikke på tørrvarer egentlig men det kan være smart ja :)

Ost, Bacon, egg, kjøttvarer, Te, krydder, matfløte, Capri sonne, Energidrikk (før jeg ble gravid igjen), Frossen indrefilet, Hamburgere, Kyllingfileter, Snus til sambo ++++

Jo og Vaskemiddel, skullemiddel, toalettoapir og tørkepapir selvsagt. .

Vaskemidler, kjøtt, noe pålegg, brus, polarbrød, kornblandinger, internasjonal mat (soyasaus, thaimat etc).

Caprisonne, litt kjøttprodukter, frysevarer, smoothie, godteri/potetgull, alkohol. Røyk og snus driver vi ikke med lenger. Hehe ;)

Tenkte å prøve skyllemidler, shampoo og balsam siden det er billigere. Vi kjøpte også grøt til vesla når hun spiste det.

Takk for masse gode svar :) trur jaggu jeg kan få en lang handleliste denne gangen hehe

Caprisonne, tropisk juice, redbull, monster, polarbrød, rødvinsmarinert roastbiff fra fersk disken, kebabdressing, remulade, noisettepoteter, pomesfrittes, masse kjøtt/svinekjøtt, bacon, kjøttdeig, dopapir, kattemat, babygrøt, smoothies, kaffe kapsler. Dette er standard, så kjøper vi litt greier ved siden av:)

Oksemørbrad skivet
Løvbiff (okse)
Roastbiff
Vaskemiddel
Barnemat (de har så stort utvalg!)
Capri sonne
Brusburkar

Mannen kjøper snus

Last edited:
Back
Topp