Hva hadde du valgt?

Tre muskuterer

Lykkelig!
Hvis du hadde hatt denne kombinasjonen:

Ett bonusbarn på 17
En sønn på 7
+ en til på vei

Ville du valgt å få en til tett slik at de blir 4?

Har en venninne som lurer som er i denne situasjonen. Hun mener noen dager det er nok med de 3 hun får men så er hun redd for aldersforskjellen blir for stor. Bonusbarnet og sønnen har hatt stor glede av hverandre til tross for aldersforskjell men hun er vokst opp med 2 brødre og de var 3 stk på 3.5 år.

Tror jeg hadde stoppet....skal jo noe til å følge opp 3 barn i så forskjellig alder også, om det ikke blir enda en. Tror evt de "store" får kjenne det VELDIG på kroppen om det kommer 2 små.

Min mening. Hun må gjøre det som føles riktig for henne.

ORIGINAL: Jegogde2guttamine

Tror jeg hadde stoppet....skal jo noe til å følge opp 3 barn i så forskjellig alder også, om det ikke blir enda en. Tror evt de "store" får kjenne det VELDIG på kroppen om det kommer 2 små.

Min mening. Hun må gjøre det som føles riktig for henne.

Takk for svar! Jeg tror hun skjønner poenget ditt, men synes det er trist at pga utdanning osv måtte de vente såpass lenge for økonomien sin del og for de to de allerede hadde så nå får hun store gap mellom barna. Jeg mener det kommer helt ann på men sånn økonomisk, praktisk og energi messig er det vel lurt å stoppe.

Jeg hadde nok sagt stopp ved tre, hadde aldri hatt energi til fire, uansett alder. Men om hn absolutt vil ha fire er det vel greit å smelle på med en til nå, og blitt ferdig med det[:)]

Tror man må kjenne litt på sin egen kropp etter hun har født. Man kan jo få ett barn med store utfordringer og som trenger oppfølging. Også går det litt på egen alder også da. [:)] Føler man seg frisk og fin og har veldig lyst på en til er jo det bare å kjøre på!! [:D]  Eg sier en om gangen her[8D]

Hadde fått 1 til hvis det var noe man ønsket... Han på 17 flytter snar ut uansett... En 7 åring klarer mye selv og de små vokser fort nok til å kunne ha masse glede av hverandre og av storebror på 7[:D] Han på 17 kan jo i teorien hjelp til en del han også...[:)] Skjønner ikke hvorfor det blir et problem hvis man føler at man har økonomi, lyst og energi til det?
[:)]

Men ville ikke fått en til kun fordi man er redd for at søsknene ikke skal ha glede av hverandre... For det får de nok helt sikkert selvom det er noen år mellom[:)] Trenger ikke å være tett for å være det!![:)] Men hvis hun ønsker flere barn, så ville jeg fått 1 til[;)]

Jeg ville tenkt at det er litt tidlig å spekulere seriøst med det, vet jo aldri hvordan det blir når de blir 3 [;)]
Og selvfølgelig om man har resurser til å stille opp for 4 barn da.

ORIGINAL: gull nr2*2011

Bor bonusbarnet sammen med de?

Ja, bonusbarnet bor hos de. Det har hun gjort i 2 år. De har ingen direkte avtale med mor som bor i samme kommune. Hun overnatter der nok ca en gang i uken og noen helger.

ORIGINAL: Lilletrille

Hadde fått 1 til hvis det var noe man ønsket... Han på 17 flytter snar ut uansett... En 7 åring klarer mye selv og de små vokser fort nok til å kunne ha masse glede av hverandre og av storebror på 7[:D] Han på 17 kan jo i teorien hjelp til en del han også...[:)] Skjønner ikke hvorfor det blir et problem hvis man føler at man har økonomi, lyst og energi til det?
[:)]

Men ville ikke fått en til kun fordi man er redd for at søsknene ikke skal ha glede av hverandre... For det får de nok helt sikkert selvom det er noen år mellom[:)] Trenger ikke å være tett for å være det!![:)] Men hvis hun ønsker flere barn, så ville jeg fått 1 til[;)]

Veldig godt poeng. Jeg tror det er en kombinasjon av og ville ha en til samtidig som det gir henne en trygghet i at hun skaper en aldersforskjell som hun er vant til. Hun er kjempe ambivalent men det skulle bare mangle. Hun er bare 16 uker på vei og må se ann at barnet hun får er friskt og hvordan svangerskapet går. Hun er kun 32 år så hun har tid og er ikke for gammel hvis du spør meg da.

Back
Topp