Hva hadde du tenkt?

*Labambie

Forumet er livet
Si en av kollegaene dine hadde ringt på morran og sagt de var syke, og etter jobb hadde du sett vedkommende f.eks på kafè eller på kjøpesenter?

Dette har ikke skjedd meg altså, har bare tenkt mange ganger på hva folk tenker om sånt skjer..

"Jasså, mannesjuken ute å går..." [8D]

Jeg syns om man ikke er på jobb en dag holder man seg hjemme!
Er jo såklart noe annet om man er aktiv sykemeldt/sykemeldt.

Så folk som er syke kan ikke gå på butikken???

Blir sett på på samme måten jeg, er sykmeldt og da kan jeg visst ikke gå utenfor døren min, jeg skal faktisk sulte....
Eller de som er borte en dag, formen kan jo ha blitt bedre iløpet av dagen?

ORIGINAL: Lillingen x2

Jeg syns om man ikke er på jobb en dag holder man seg hjemme!
Er jo såklart noe annet om man er aktiv sykemeldt/sykemeldt.

Enig.

ORIGINAL: Febbis

Så folk som er syke kan ikke gå på butikken???

Blir sett på på samme måten jeg, er sykmeldt og da kan jeg visst ikke gå utenfor døren min, jeg skal faktisk sulte....
Eller de som er borte en dag, formen kan jo ha blitt bedre iløpet av dagen?

Ikke snakk om matbutikken, men kjøpesenter eller kafè.. Eller svømmehallen for den saks skyld.

ORIGINAL: KaKeMoNsTeReT

jeg hadde nok tenkt lenger enn nesa...
ta ett eksempel da,som faktisk er mitt personlige;

jeg har angst\depresjoner(går veeeldig opp og ned,så folk kan ikke se det på meg)
men dette valgte jeg å være åpen om til skjefen min,som igjen skulle ta det opp med kollegaene mine..
nettopp på grunn av dette,at selv om jeg kanskje ikke er på jobb en dag pga det(noe som jeg ikke tror har skjedd enda faktisk,siden jeg ikke jobber fullt) så kan man ikke bure seg inne i mitt tilfelle forde..derfor ville jeg at folk skulle være oppmerksomme på hva det dereier seg om,tilfelle de f.eks ser meg på kafe da[;)]

Samme her.
Jeg har vert borte fra jobb dårlige dager og da er det viktig for meg å komme meg ut for å ikke "låse" meg selv inne igjen. Så er jeg borte fra jobb så er det godt mulig å se meg ute og det er tøft for meg.
Synes folk skal tenke lenger enn nesen sin av og til.

JEG tenker sånn at er man akutt syk så man må bli hjemme, så er man SYK.. Er jeg så frisk at jeg klarer å gå på butikken og henge, så går jeg på jobb.. MEN klart har man gått hele natta med oppkastsyke, men blitt bedre utover morningen, så skal man jo faktisk holde seg hjemme i 48 timer etter man har sluttet å kaste opp da.. Så da er man frisk, men får ikke lov å jobbe pga smitten feks..

Og er man sykemeldt over tid, så er det jo selvfølgelig annerledes..! Man kan jo ikke forvente at folk burer seg inne fordi om man er sykemeldt.. Men er man sykemeldt over helga fordi man er syk, så syns jeg personlig det da er litt rart at de klarer å gå ut feks..

Vet ikke egentlig, prøver å la være og tenke noe som helst, dette fordi jeg vet at det som regel ikke er så svart-hvitt som det kan virke. Noen ganger er det akkurat det, men liker å la tvilen komme folk til gode.

ORIGINAL: **Flying Snowflake**

jeg hadde nok tenkt : BUSTED!!!

men man kan jo bli frisk utover dagen også da,men er man hjemme fra jobb så synes jeg ikke man kan dra på kafe heller..

ORIGINAL: Kranglefanten

"Jasså, mannesjuken ute å går..." [8D]
[:D][:D][:D]

Komme jo ann på hva slags jobb en har og hvordan syk man er det.. Tenker jeg da! Kan ta meg selv som eks for ikke så lenge siden:

Jeg hadde hatt influensa som senere gikk over til bare hoste, og jeg var ganske hås i stemmen..
Jobber da på 1881, så sitter i telefonen dagen lang, men føler ikke for å sitte å hoste å være hås til hver kunde liksom, tror ikke jeg hadde fælt meg helt vel over de stakkars kollegaene mine som satt nærme meg eller..

Men dette var jo bare forkjølelse, så så egentlig ikke så mye galt av å gå på kafe/kjøpesenter da.. Holdt meg mest hjemme ja, men stengte ikke meg og smån inne for den saks skyld! [;)] Da hadde vi blitt gææærne! [8D]

Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt. Jeg har selv migrene og kan ligge rett ut en hel dag, men så kan jeg bli bedre utover kvelden.

ORIGINAL: AB

Jeg hadde ikke tenkt noe spesielt. Jeg har selv migrene og kan ligge rett ut en hel dag, men så kan jeg bli bedre utover kvelden.

Akkurat det samme eksempelet jeg hadde tenkt å bruke.
Før fikk jeg alltid anfall om morgenen, og var slått ut hele dagen men kunne være i bedre form på kvelden.
Nå får jeg mest anfall på kvelden/natten, blir liggende syk nesten hele natten, og er stort sett ikke i form til å dra på jobb neste dag.
Prøver ofte å komme meg på jobb utover dagen, men fungerer ikke alltid - men jeg kan jo fremdeles være i form til å ta en liten tur ut for å ikke bli gal av kjedsomhet når jeg verken orker TV, bøker eller data.
Har jeg en avtale om å være littegrann sosial (av typen en kaffe med ei venninne) på kvelden ville jeg vurdert det ut fra dagsformen.

men man kan jo bli frisk utover dagen også da,men er man hjemme fra jobb så synes jeg ikke man kan dra på kafe heller..

Sign! Men anderledes om f.eks personen er sykemeldt over en periode - da må man jo leve.

Jeg var sykemeldt på psykisk grunnlag i 3 mnd, så hadde vi fest her (planlagt innflytningsfest) da reagerte sjefen (som var min beste venn på tidpunktet) han kom ikke - for han reagerte sterkt på dette[8|] Haha....Syntes jeg var teit!

For meg så kommer det litt an på. Hvis man er syk pga vondt bein, vond arm o.l. er det jo samme hva de finner på. Men ringer man og sier at "jeg kan ikke komme for jeg har feber/kvalme eller annet lignende" så er man vel for syk til å dra på kafe også..

Hadde ikke brydd meg, hadde sikkert funnet på å gjort det samme 1 gang![8D]

ORIGINAL: Lissyjane

Det hadde jeg ikke tenkt over. Jeg må jo handle selv om jeg er syk. Kan jo ikke la gutten gå ute mat. Og jeg hnder jo det JEG har lyst på når jeg er syk. Og om jeg går på kafè ,så er det fordi jeg ikke makter å lage mat hjemme.

Helt enig..

Back
Topp