Hva hadde du gjort?

*mumfie*

Elsker forumet
Meg og far til mine 3 barn,gikk fra hverandre for 1år siden, vi hadde da vært samboere i over 8år! Jeg flyttet derfra med kun mine egne klær og litt av ungene sine klær, jeg har gått på skole og vært hjemme med barna disse årene, så bf mente jeg hadde ikke rett på noe, siden han hadde "fødd" på meg alle disse årene.......

Medn advokaten min mener jeg har rett på 300.000, (reknet utfra verdien i boet) Men jeg vet det blir et helvete uten like da, om jeg stiller det kravet...... En del av meg vil veldig gjerne stille det kravet, pga da kunne jeg og ungene fått en bedre start og bedre økonmisk, og han er heller ikke noe grei med meg no, slenger mye drit, jeg var syk her for et par uker siden når de ar hos han, spurde da om han kunne ha de 2 dager ekstra, det hadde han, men no må jeg levere de 2 dager senere, fordi jeg må ta igjen de ddagene, noe jeg mener bare er tull, for han har de ikke så mye... Han sier mye stygt som sårer....

Jeg er konfliktsky, særlig når det gjelder faren til barnet mitt, så jeg hadde IKKE laget noe som kunne gjøre forholdet vårt dårligere selv om han gjorde det.

Den eneste som vinner på at du ikke gjør det er han, og de som taper på det er du og barna.
Det virker jo som om han er en suring uansett. Gi barna det de har krav på [:)]
Det kan virke tungt mens det står på, men om noen år er dere over denne "sure" fasen.

ORIGINAL: caka

Den eneste som vinner på at du ikke gjør det er han, og de som taper på det er du og barna.
Det kan virke tungt mens det står på, men om noen år er dere over denne "sure" fasen.

Ja, tenker litt sånn jeg og..... Men er rart han ikke tenker sånn... eller det irriterer meg [:(]

Still kravet du. Evt. også begynn med båndopptaker/diktafon og informer han om at heretter tar du opp samtalene dere i mellom hvis han fortsetter å være ufin/slenge dritt mot deg.

Hvorfor være redd for at det skal bli et helvete når du allerede befinner deg i ett?

ORIGINAL: Kal-El

Still kravet du. Evt. også begynn med båndopptaker/diktafon og informer han om at heretter tar du opp samtalene dere i mellom hvis han fortsetter å være ufin/slenge dritt mot deg.

Hvorfor være redd for at det skal bli et helvete når du allerede befinner deg i ett?

Nei, si det, kanskje fordi han alltid har hatt overtaket? Vet ikke, tror nok jeg kommer til å snakke med advokaten i morgen, å høre hva hun sier....

ORIGINAL: *mumfie*

Nei, si det, kanskje fordi han alltid har hatt overtaket? Vet ikke, tror nok jeg kommer til å snakke med advokaten i morgen, å høre hva hun sier....

Her er min ville gjetning: Han har alltid hatt overtaket av den enkle grunn at du har latt han. Frekt av han å få deg til å faktisk tro at du ikke har krav på noen ting. Å gå hjemme med barn er 10 x så hard jobb både mentalt og fysisk enn en hvilken som helst annen jobb, og hvis de i tillegg ikke har vært i barnehage fordi du har vært hjemme med dem hele tiden, så skylder han deg månedslønn som tilsvarer 2480,- per barn per måned i alle deres leveår. Det tilsvarer 90.000 NOK for 3 barn per år. (30.000 per barn per år).

Still kravet! Tenk på hva du kan gi deg og barna dine for de pengene!

Her er min ville gjetning: Han har alltid hatt overtaket av den enkle grunn at du har latt han. Frekt av han å få deg til å faktisk tro at du ikke har krav på noen ting. Å gå hjemme med barn er 10 x så hard jobb både mentalt og fysisk enn en hvilken som helst annen jobb, og hvis de i tillegg ikke har vært i barnehage fordi du har vært hjemme med dem hele tiden, så skylder han deg månedslønn som tilsvarer 2480,- per barn per måned i alle deres leveår. Det tilsvarer 90.000 NOK for 3 barn per år. (30.000 per barn per år).

Ja, sånn blir dedt når jeg ble sammen med han når jeg var 16 og han 30 [8|]

Mentakk for tips og råd, skal ta en prat med han og advokaten, om jeg ikke bare tar å sender kravet uten å si noe til han!

ORIGINAL: Fridasinmamma

Rett skal være rett! Still kravet!

Det sier jeg også.
Nå er det du som er "herre" over deg selv, gjør det som må til for at du å barna får det bra.
De pengene har jo jo krav på, så ikke gi dem i fra deg.[:D]

ville iallefall pratet med han om det!!!

ORIGINAL: camilla.

Det har jeg du! Og han mener jeg ikke har krav på noe, siden han har "fødd" meg!

Jeg ville stelt kravet jeg, for barnas skyld og for den grunn i at han mener du ikke har krav på noe..

Ikke bare bare å gå hjemme med 3 barn..de pengene fortjener du..

Meg og far til mine 3 barn,gikk fra hverandre for 1år siden, vi hadde da vært samboere i over 8år! Jeg flyttet derfra med kun mine egne klær og litt av ungene sine klær, jeg har gått på skole og vært hjemme med barna disse årene, så bf mente jeg hadde ikke rett på noe, siden han hadde "fødd" på meg alle disse årene.......

Medn advokaten min mener jeg har rett på 300.000, (reknet utfra verdien i boet) Men jeg vet det blir et helvete uten like da, om jeg stiller det kravet...... En del av meg vil veldig gjerne stille det kravet, pga da kunne jeg og ungene fått en bedre start og bedre økonmisk, og han er heller ikke noe grei med meg no, slenger mye drit, jeg var syk her for et par uker siden når de ar hos han, spurde da om han kunne ha de 2 dager ekstra, det hadde han, men no må jeg levere de 2 dager senere, fordi jeg må ta igjen de ddagene, noe jeg mener bare er tull, for han har de ikke så mye... Han sier mye stygt som sårer....

Hadde dette vært meg så hadde jeg gjort alt i min makt for å få det som jeg hadde krav på, som faktisk også er mitt.. Ikke for min egen del, men barna.. Man blir ikke akkuratt rik av å være alenemor, det er ikke alltid like lett å finne en okei plass og bo hvor man skal ha plass til 3 barn. Stå på ditt!!! Dette er undertrykking.. Og det at han har jobbet mens du har vært hjemmeværende, det tenner fyr under rumpa mi...!!! [:@][:@]Han har bare med å betale deg for alt det arbeidet du har hatt med å ta vare på hans barn og hjem mens han har vært på jobb ..

Synes det er smart å ta dette gjennom advokat, som vet mer om hva du har krav på og kan bistå i prosessen..

Det er jo ikke så lett når man står i konflikter som dette, og føler man blir tråkka på.
MEN: Mannen er du jo ferdig med, så tenk heller på deg selv og barna nå - så kan eksgubben sitte der og mene hva han vil[;)]. Har han noen kommentarer, synspunkter eller meninger er rette mottaker din advokat, så du skal ikke måtte ta imot noe som helst av dette heller. (Det er en av fordelene med en tredjepart som snakker på dine vegne[:)])

Jeg er helt sikker på du kommer ut av det med både hevet hode og en kompensasjon MYE større enn hva eksen ønsker å gi [8D]

Ønsker deg lykke til, håper du holder motet oppe!!

ORIGINAL: caka

Sign.. Han er en stoooor drittsekk som holder på sånn, og jeg hadde seriøst bare gitt blanke f i hva han mente til han en dag kunne oppføre seg som en voksen. Sier jo litt at han bruker ungene.. Hvem sitt beste er han interessert i? Tydeligvis kun sitt eget.

ORIGINAL: camilla.

Det har jeg du! Og han mener jeg ikke har krav på noe, siden han har "fødd" meg!

Idiot. Der har han faktisk norsk lov mot seg. [8D]

kjør på, ta det du har rett på!!
Tenk på deg og ungene dine nå..............[:)]

Back
Topp