Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Notat: this_feature_currently_requires_accessing_site_using_safari
Nei, det er helt sant. For min del er det vel mer det at akkurat nå er det mange (nærmeste familie) som vet det og da blir det så vanskelig å forholde seg til alle på jobben også om det ikke går veien. Jeg håper jeg kan holde det skjult på jobb til etter uke 13.Kommer ann på hvem som spør for min del [emoji5] mange vet om det allerede og jeg er ikke god på å lyve.. men forstår de som ikke vil fortelle det, selv om min svigerinne mista etter uke 12 pg da de hadde sagt det til alle. Så det er jo ikke en selvfølge at man er trygg selv om man er over de magiske 12.
Forstår den veldig godt [emoji5] hadde nok ikke ville sagt det til noen på jobb selv om jeg hadde hatt en sånn jobb.. her vet vell de fleste i familien det både min og samboeren sin, samt noen venner av oss [emoji5] så jeg er ikke den som holder det hemmelig.Nei, det er helt sant. For min del er det vel mer det at akkurat nå er det mange (nærmeste familie) som vet det og da blir det så vanskelig å forholde seg til alle på jobben også om det ikke går veien. Jeg håper jeg kan holde det skjult på jobb til etter uke 13.
Vi valgte å si fordi at de fleste i familien visste vi var prøvere. Vi sa ifra da vi startet med prøverørsforsøk, så å si det da det klaffet føltes naturlig. Mor og far har visst at vi har prøvd lenge, sa det vel etter vi hadde prøvd i over ett år.Forstår den veldig godt [emoji5] hadde nok ikke ville sagt det til noen på jobb selv om jeg hadde hatt en sånn jobb.. her vet vell de fleste i familien det både min og samboeren sin, samt noen venner av oss [emoji5] så jeg er ikke den som holder det hemmelig.
Ja, jeg har lært å ikke spør om noen ikke skal ha barn snart etter å ha hatt ett søskenbarn som har prøvd å få barn i 7 år før de endelig fikk det til etter å ha måtte dra til utlandet for å få hjelp og et annet søskenbarn som har mista flere ganger.. så i vår familie så har det vært et sårt tema..Vi valgte å si fordi at de fleste i familien visste vi var prøvere. Vi sa ifra da vi startet med prøverørsforsøk, så å si det da det klaffet føltes naturlig. Mor og far har visst at vi har prøvd lenge, sa det vel etter vi hadde prøvd i over ett år.
For meg ble det litt en befrielse i hvertfall under forsøkene at folk ikke visste om det der også, slik at jeg ikke måtte forklare meg eller fortelle hva orden det gikk der også på en måte.
Føler litt det samme akkurat nå i begynnelsen av svangerskapet, i hvertfall siden det er så mye spenning fra alle kanter at det ikke er det på jobb også.
Helt enig med deg!Ja, jeg har lært å ikke spør om noen ikke skal ha barn snart etter å ha hatt ett søskenbarn som har prøvd å få barn i 7 år før de endelig fikk det til etter å ha måtte dra til utlandet for å få hjelp og et annet søskenbarn som har mista flere ganger.. så i vår familie så har det vært et sårt tema..
Noe jeg tror det er for mange, så tenker at flere burde tenke seg om før de spør om noen ikke skal få barn snart.
Dette er veldig individuelt, jeg synst ikke det var greit at alle visste og måtte ringe å fortelle alle at det ikke gikk fint likevel i tillegg til å ha det kjipt. Kanskje du synst ønsker å dele med alle så tidlig, men ha forståelse for at andre ønsker å holde det hemmelig en stundMen er det ikke godt å få støtte når det går galt? Vi har tenkt til å fortelle det i uke 7-8 og jeg vet jo at sjanssen for at det går galt fortsatt er stor da. Allikevel tenker jeg at det er godt at andre rundt meg kan forstå hvorfor jeg har det kjipt, istedenfor at jeg må late som alt er bra når det egentlig ikke er det![]()
Jeg har aldri helt skjønt greia med å lyve om en graviditet... Jeg er selv gravid for første gang, og har foreløpig ikke fortalt det til noen, men blir jeg spurt kommer jeg til å svare ærlig.
Et familiemedlem ble for et par år siden spurt rett ut om hun var gravid og svarte nei. Hun var jo selvfølgelig det, og i ettertid har jeg faktisk vært litt irritert på akkurat det der. En løgn er en løgn i min verden, jeg har aldri helt skjønt hvorfor det er greit å lyve akkurat når det kommer til graviditet? Nå skal det sies at ærlighet er noe jeg setter ekstremt høyt!
Så svaret er ja, jeg hadde bekreftet det om noen hadde spurt meg nå, men jeg hadde nok bedt vedkommende om ikke å proklamere det for hele verden![]()
Kanskje "dumt" å nekte, men så lenge jeg ikke har bekrefta det til folk, så signaliserer ikke jeg at det er ett ok tema å snakke om.Samtidig er det på noen så innmari tydelig at de er gravide, så det blir liksom bare dumt å nekte for det tenker jeg...
Men vi kan vel enes om å være uenige der![]()
Er veldig enig med deg der. Og noen gir seg jo ikke når de får et nei heller.. tror ikke det faller de inn at for noen så er det ikke så enkelt å få barn.Helt enig med deg!
Vi har prøvd i 4 år, og vi har vært sammen i 9 år. Har i perioder fått spørsmålet så ofte at jeg kjente det slet på psyken.
At folk spør om man har barn, helt greit det er ett ja eller nei svar. Men å spørre om man er gravid eller om man ikke skal ha barn snart, ikke greit....