Hva hadde du gjort?

Aprikos

Flørter med forumet
Septemberlykke 2015
Det er rart hvor bekymra man skal være for alt. Jeg er ca 12+3 i dag og har ikke hatt noe særlig med symptomer, og har noen perioder hvor jeg er helt avslappa og andre hvor jeg er kjempe bekymra. Jeg har ikke vært på tidlig ultralyd da det ikke er vanlig her. "Problemet" mitt er det at det muligens er offentlig nå, da det ble nevnt forran barneører i går.

Tenker da mye på hva om jeg kommer til legen i uke 14 og ikke hører hjertelyd og får vite at det ikke er liv eller noe sånt og alle sammen vet det? Det hadde ikke vært en god følelse akkurat. Er ikke hjemme før om to uker, så kan ikke stikke innom fastlegen min. Jeg tenker at jeg sikkert merker det om det er noe galt, men hva om jeg ikke gjør det?... Hva hadde du gjort? Bestilt time hos legen der du er, eller latt det være og prøvd å tenke på noe annet?

Hei. Jeg har hatt det sånn som deg. Valgte til slutt tidlig ul, og jeg og sambo var der i dag. Det var mitt livs største øyeblikk, og nå er jeg helt utladet, fylt av en ro og lykke jeg aldri har hatt før.. <3 Jeg vil egentlig bare si at jeg er så utrolig glad for at vi valgte det, og at jeg anbefaler alle bekymrede mammahjerter til å gjøre det samme :-)

Jeg har det likt med deg. Jeg hadde mye symptomer de første 11 ukene. Var på ultralyd i slutten av uke 11 og fikk bekreftet at alt er bra. I løpet av uke 12 forsvant alle symptomer jeg har hatt tidligere. Kvalme, trøtthet osv er borte. Jeg er i uke 14 nå og har fremdeles større pupper og kul (jeg er lav, så kulen kom tidlig). Likevel er jeg konstant redd for at det ikke er liv inni der. Jeg føler ikke at jeg kan løpe på ny ultralyd igjen, da jeg har time 26. Mars. Klarer likevel ikke legge fra meg bekymringene

Hei. Jeg har hatt det sånn som deg. Valgte til slutt tidlig ul, og jeg og sambo var der i dag. Det var mitt livs største øyeblikk, og nå er jeg helt utladet, fylt av en ro og lykke jeg aldri har hatt før.. <3 Jeg vil egentlig bare si at jeg er så utrolig glad for at vi valgte det, og at jeg anbefaler alle bekymrede mammahjerter til å gjøre det samme :)
gratulerer. Hvor langt er du på vei ?:D

til ts: prøv å tenk positivt. Selvom det er aldri så vanskelig. Jeg personlig tok privat ul i uke 9 for roens skyld og vite egentlig hvor langt jeg var pp vei. Skal tilbake i uke 12+3 kun fordi je er et nervevrak av beskymringer:p

gratulerer. Hvor langt er du på vei ?:D

til ts: prøv å tenk positivt. Selvom det er aldri så vanskelig. Jeg personlig tok privat ul i uke 9 for roens skyld og vite egentlig hvor langt jeg var pp vei. Skal tilbake i uke 12+3 kun fordi je er et nervevrak av beskymringer:p

Det er ikke lett å være et bekymret mammahjerte nei.. :-S Du får sikkert veldig fine bilder på neste ul! Vi var der 11+3, men han trodde kanskje jeg var noe kortere.. Jaja, samme det, når alt er bra så langt så er risikoen veldig liten :-) Det hender jeg må frem med bilderullen og beundre det lille mirakelet som jeg fremdeles ikke kan kjenne noe til :-P ;-)

Det er ikke lett å være et bekymret mammahjerte nei.. :-S Du får sikkert veldig fine bilder på neste ul! Vi var der 11+3, men han trodde kanskje jeg var noe kortere.. Jaja, samme det, når alt er bra så langt så er risikoen veldig liten :) Det hender jeg må frem med bilderullen og beundre det lille mirakelet som jeg fremdeles ikke kan kjenne noe til :p ;-)
Nei hehe. Man blir beskymret for alt :(. Har heldigvis null symptomer unntatt trøtt og hodepine. Ømme bryst er borte :)

Hvordan går det med deg nå, Aprikos?? :)

Takk som spør!
Det går fint med meg, jeg er fortsatt litt nervøs, men bekymringen er ikke like trykkende nå. Jeg har liksom en følelse av at det går bra der inne. Skal til legen på 2. svangerskapskontroll på mandag, får jeg ikke høre hjertelyd da skal jeg spørre om jeg får på ultralyd. Håper og tror at bekymringene mine vil gi seg på mandag. Håper i alle fall det :)

Takk som spør!
Det går fint med meg, jeg er fortsatt litt nervøs, men bekymringen er ikke like trykkende nå. Jeg har liksom en følelse av at det går bra der inne. Skal til legen på 2. svangerskapskontroll på mandag, får jeg ikke høre hjertelyd da skal jeg spørre om jeg får på ultralyd. Håper og tror at bekymringene mine vil gi seg på mandag. Håper i alle fall det :)

Jordmor fant ikke hjertelyd på meg i går, 15+0 (men har noen ekstrakg og foranliggende morkake) - Var heldigvis på Riksen, så hun bare sendte meg ned til UL, og fikk en rask titt med en gang - alt fint :-) )

Jordmor fant ikke hjertelyd på meg i går, 15+0 (men har noen ekstrakg og foranliggende morkake) - Var heldigvis på Riksen, så hun bare sendte meg ned til UL, og fikk en rask titt med en gang - alt fint :) )

Heldig som ble sendt videre, og at det er så lettvint. Er et stykke til nærmeste UL apparat for oss, men jeg kjører gjerne de ekstra milene om legen ikke finner hjertelyd. Jeg merker at jeg TRENGER å vite hvordan det står til der inne, selv om jeg ikke er like bekymret som da jeg starta tråden :)

Back
Topp