Hva hadde du gjort..

Det er vanskelig og sette seg inn i andres livsituasjon.. men hvis jeg forsto rikitg så er det ikke sikkert du merker noe spessielt til sykdommen før om mange år så da ville jeg gjordt det så sant det hadde føltes rikitg og omgivelsene tilsier det.. Og selvfølgelig hvis det ikke er arvelig...

jeg ville ha fått ett til..
du kan jo ha mange år igjen 15-20 år (å det bare før sykdommen trenger å vise seg)
syntes det er dumt noen sier det er egoistisk.. det er jo faktisk trossalt ikke garantert hvor lenge noen av oss lever[&o]

ellers så ville jeg ha hørt godt med legen å hva de anbefaler.. om en graviditet blir for tøff for kroppen å evt fremkynner prossesen hadde jeg ikke gjort det

ORIGINAL: Oceania

jeg ville levd mest mulig normalt og tatt ting som det kommer.. Du vet aldri når ting skjer.. så det er ganske uforutsigbart.. Hvis du vil ha fler barn, så får du fler.. Å si at du ikke skal få fordi barnet ikke skal lide for at du dør synes jeg blir feil, et hvilket som helst barn kan miste en/begge foreldre,,,, blir som å si at ingen kan få barn tilfelle foreldrene dør (eller blir alvorlig syke) og barna må lide....
Poenget mitt er.. Du har like mye rett på et barn til som alle andre[:)]

du forklarte det bedre enn meg så signerer her jeg[:D][:D][:D]

ORIGINAL: Oceania

jeg ville levd mest mulig normalt og tatt ting som det kommer.. Du vet aldri når ting skjer.. så det er ganske uforutsigbart.. Hvis du vil ha fler barn, så får du fler.. Å si at du ikke skal få fordi barnet ikke skal lide for at du dør synes jeg blir feil, et hvilket som helst barn kan miste en/begge foreldre,,,, blir som å si at ingen kan få barn tilfelle foreldrene dør (eller blir alvorlig syke) og barna må lide....
Poenget mitt er.. Du har like mye rett på et barn til som alle andre[:)]

Sign!
Og må få legge til at jeg ble helt dårlig da jeg leste det. Vil sende deg en klem jeg

Moren min valgte å få meg selv om legene frarådet henne. Hun døde 5 år senere. Selv om det har vært trist til tider å ikke ha hatt en mor i oppveksten er jeg jo glad for at jeg er her! Har en storesøster som er 8 år eldre enn meg og hun var på en måte "mamma". Stakkars, hun fikk mye ansvar i en ung alder men hun taklet det veldig bra.

ville fått så mange barn jeg ellers ville ha fått, dersom det ikke er noen ekstra risiko for deg å gå gravid.

er sikkert godt å ha søsken i en slik situasjon, en som opplever det samme som en selv, og familienettverket blir jo større.

jeg ville fått x antall barn som jeg ville ha.

Jeg er glad jeg har søsken.......Mamma sa til meg før hun døde, at jeg skulle være glad jeg hadde søsken, slik at vi hadde hverandre.....

Eg e såpass optimistiske.
Så eg hadde tenkt at det ikkje brøyt ud før om 20 år og at de då hadde fonne ein kur så eg blei heilt friske igjen.

Så eg hadde fått mer barn!

Jeg ville valgt å få ett barn til!

Hvis det er MS du har, så vet jeg jeg om mange som har levd/lever med dette til de er passert både 60 og 70. Hun ene jeg kjenner er over 60 og har hatt sykdommen siden før hun ble 20. Hun har tre barn og 5 barnebarn, og fungerer veldig godt! Holder sykdommen noenlunde i sjakk med trening.

Jeg ville ha fått flere barn så de har støtte i hverandre. Dersom du lar være fordi du KAN dø når barna nærmer seg 20-30, burde ingen ha fått barn. Vi kan dø i en bilulukke i morgen, vi kan få kreft før barna våre fyller 10, eller man kan få hjerteinfarkt på konfirmasjonsdagen deres. Man vet aldri. Barn kommer uansett til å miste foreldrene en gang, det er desverre ikke til å komme utenom.

jeg ville prøvd å leve som normalt og viss planen var å få flere barn, så ville jeg gjort det en har aldir noen garantier for å få være der å få se barna sine vokse opp uansett hvor frisk og forsiktig en er. Hadde det derimot dreid seg om en sykdom som det var stor sannsynlighet for var arvelig, ville jeg ha revurdert det.

Hvis du ønsker et barn til, ville jeg gjort det. Men hvis jeg selv hadde havnet i den situsjonen pr dags dato, synes jeg det ville vært feil, av den grunn at jeg ikke er klar for et barn til.

Hadde ikke satt flere til verden da nei!

Pga arvelighet men MEST for at gjenværende part skal klare seg oppi alt!

Fordi jeg har opplevd dette nært så er det desverre svaret mitt!

Back
Topp