Hva hadde du gjort..

Tyggis

Glad i forumet
Aprilbarna`15
hvis du var 27-28 år gammel og fikk beskjed om at du hadde en sykdom med mulig dødlig utfall. Sykdommen viser foreløbig ingen andre symptom enn at du har litt vondt i muskler og ben, men det er ikke veldig vondt, og du fungerer fint.

Sykdommen kan ligge latent i kroppen i 15-20 år til, før du blir dårlig. Når det først slår ut vil det muligens gå fort. Kroppen din dør sakte men sikkert, du vil ende opp i rullestol uten å kunne snakke iløpet av 5-10 år. Og til slutt vil du bare dø.

Du har en ettår gammel sønn.

Så kommer spørsmålet, ville du fått flere barn slik at din eneste sønn har familie utenom faren rundt seg (dere har ingen andre i nærheten), og risikert at de måtte se moren sin forfalle og dø iløpet av ungdommen eller tidlig i det voksne liv?

Eller er det feil å utsette flere for dette?

Jeg har en sånn sykdom....

Og vi planlegger 1 unge til.

Og i tillegg så er jeg nyretransplantrert.

hva heter sykdommen du tenker på?
Min heter Wegeners

Nå har jeg allerede 2 og venter nr 3, men hadde jeg bare hatt et barn så hadde jeg absolutt skaffet et barn til i en sånn situasjon, forutsatt at mannen var enig i det da, men det regner jeg med han hadde vært. 

Jeg personlig ville valgt å få en unge til, for da har de god støtte i hverandre [:)]

Huff, jeg vet ikke sikkert, men tror jeg hadde gått for å få ett barn til, slik at det barnet jeg hadde, hadde søsken. Men kommer jo an på da, bl.a hvordan kroppen hadde reagert på ett svangerskap til med tanke på sykdommen.

Vanskelig å gi noe svar på når man ikke står i situasjonen og ikke vet så mye om sykdommen.

ORIGINAL: Babyfacepsycho

Nå har jeg allerede 2 og venter nr 3, men hadde jeg bare hatt et barn så hadde jeg absolutt skaffet et barn til i en sånn situasjon, forutsatt at mannen var enig i det da, men det regner jeg med han hadde vært. 

enig [:)]

Hvis sykdommen ikke er genetisk arvelig så ville jeg fått et barn til ja [:)]

ORIGINAL: Snuppo og Sneipen

Min heter Wegeners

Kan du bli frisk igjen? Mener å ha hørt at om man har Wegner og det blir behandlet i tide så kan man bli helt friske igjen..

Ville undersøkt med legen om hvordan et nytt svangerskap hadde påvirket sykdommen først og hvis det hadde gjort at du ble verre ville jeg ikke fått fler barn... Da ville jeg heller benyttet tiden til å elske det barnet du har og etterhvert forberedt h*n på hva som kom til å skje, kanskje også flyttet nærmere familie slik at h*n har støtte der.

Om svangerskap ikke har noe å si på sykdommen din så ville jeg fått et barn til hvis det er det dere ønsker[:)]

Håper du får et godt og langt liv til tross for denne forferdelig tunge beskjeden...[:)]

ORIGINAL: BølleBella

Hvis sykdommen ikke er genetisk arvelig så ville jeg fått et barn til ja [:)]

Vanskelig og si hva man hadde gjort i den situasjonen, men jeg trur ikke jeg hadde valgt og få ett barn til kun pga. det. Personlig føler jeg det ville blitt litt feil. Jeg hadde heller konsentrert meg og og bruke masse tid med det barnet jeg hadde, skape gode minner, og etterhvert forberede det på hva som kom til og skje.

ORIGINAL: Fridasinmamma

Min heter Wegeners

Kan du bli frisk igjen? Mener å ha hørt at om man har Wegner og det blir behandlet i tide så kan man bli helt friske igjen..

det er en kronisk sykdom,så blir aldri kvitt den,men er ikke sikkert at den blusser opp igjen.
de holder godt øye med den.
var wegeners som tok knekken på nyren min. og prøvde seg på lungene.
jeg har vondt i muskler og ledd... pga det drittet[:'(][:'(][:'(]

Min heter Wegeners

det er en kronisk sykdom,så blir aldri kvitt den,men er ikke sikkert at den blusser opp igjen.
de holder godt øye med den.
var wegeners som tok knekken på nyren min. og prøvde seg på lungene.
jeg har vondt i muskler og ledd... pga det drittet[:'(][:'(][:'(]

Uff.. høres ikke noe alright ut! Krysser fingrene for at den ikke blusser opp igjen da[:)]

Uff.. høres ikke noe alright ut! Krysser fingrene for at den ikke blusser opp igjen da[:)]

takk for kryssing av fingre[:D][:D][:D]

vil ikke at den skal blusse opp igjen,må sikkert på ny cellegift-kur da...

ORIGINAL: Tamiria

Huff, jeg vet ikke sikkert, men tror jeg hadde gått for å få ett barn til, slik at det barnet jeg hadde, hadde søsken. Men kommer jo an på da, bl.a hvordan kroppen hadde reagert på ett svangerskap til med tanke på sykdommen.

Vanskelig å gi noe svar på når man ikke står i situasjonen og ikke vet så mye om sykdommen.

Jeg hadde ikke fått ett barn til, av den gode grunn at jeg ønsker ikke at enda flere barn enn det jeg eventuellt har skal lide over at mamma dør tidlig. 

Vanskelig å sette seg inn i, egentlig[:)]

Men jeg tenker at jeg ville prøvd å leve livet mitt så normalt som mulig, så lenge det går. Hvis det innebærer å få flere barn, hvorfor ikke?
Jeg tenker at det blir feil å få flere barn på det grunnlaget at du er syk. Men hvis dere ønsker flere og dere nå i dag har overskudd, så er vel det greit. Det er få av oss som vet fremtidsutsiktene våres uansett
Det hørers ut som om det er store "hvis" ang denne sykdommen. Det er ikke lett å spå utfallet

jeg ville levd mest mulig normalt og tatt ting som det kommer.. Du vet aldri når ting skjer.. så det er ganske uforutsigbart.. Hvis du vil ha fler barn, så får du fler.. Å si at du ikke skal få fordi barnet ikke skal lide for at du dør synes jeg blir feil, et hvilket som helst barn kan miste en/begge foreldre,,,, blir som å si at ingen kan få barn tilfelle foreldrene dør (eller blir alvorlig syke) og barna må lide....
Poenget mitt er.. Du har like mye rett på et barn til som alle andre[:)]

Back
Topp