Hva hadde du gjort

MissOddsteen

Forumet er livet
Sensommerbarna 2016
Min datter har hatt feber siden fredagen nesten 7 dager nå, den er ikke høy på morningen har hun hatt 38grader og på kvelden 39grader.
Formen har vært sånn opp og nedenten fin og grinete eller helt slapp og kose jente...
Maten har godt veldig opp og ned spiser nesten ingenting til plutselig kan spise litt, fikk i henne grøt og 100ml melk pluss at jeg ammet henne før hun la seg med 39 i feber.
Vi var hos legen på Tir hun er ikke fastlegen for han var ikke der, hun fant ingenting ikke øre hals lunger ingenting men CRP var litt forhøyet ikke mye litt. Hun er litt hes nå og puster tungt men sover nå.

Hva ville dere gjort? Er ikke 7 dager med feber mye, selv om temp er lite?

Jeg ville tatt en tur på legevakta, fortalt hvordan det var. Feber uten at de finner noee er jo litt snodig, spør du meg.

God bedring til lille snuppa!

Hadde reist til legen igjen...det er det ikke noe tvil om[;)]

Altså 38 er jo ikke feber og en må huske at barn tåler mer enn oss voksne å ha feber. Jeg hadde kontaktet legen bare for å ta en ny crp for å se om den har steget, men om allmenntilstanden er fin så hadde jeg gitt henne noe smertestillende når hun viste tegn til smerter/ubehag og heller sett det ann litt.
Det er forferdelig for oss foreldre å se de små syke, men noen ganger så må vi ha tillit til at immunforsvaret skal klare å gjøre jobben. God bedring til den nydelige dattera di[:)]

ORIGINAL: leonorasmamma

Altså 38 er jo ikke feber og en må huske at barn tåler mer enn oss voksne å ha feber. Jeg hadde kontaktet legen bare for å ta en ny crp for å se om den har steget, men om allmenntilstanden er fin så hadde jeg gitt henne noe smertestillende når hun viste tegn til smerter/ubehag og heller sett det ann litt.
Det er forferdelig for oss foreldre å se de små syke, men noen ganger så må vi ha tillit til at immunforsvaret skal klare å gjøre jobben. God bedring til den nydelige dattera di[:)]

Gir ikke smertestillende...

Men er ikke 7 dager med feber mye selv om den er lav?

Hun har jo 39 på kvelden

jeg hadde tatt henne med til legen\legevakten. Har en sønn som hadde feber (pluss diarè) i 10 dager. jeg var på legevakten 4 ganger. Den 4.gangen ble jeg sendt til Ullevål sykehus. der fikk de tatt en ordentlig utredning. crp`en hadde gått opp, men heldigvis fant de ikke stort mer enn det. for meg var det en lettelse når de fikk sjekket han ordentlig. Var jo ikke noe moro å se sønnen min så slapp og dårlig. Attpåtil spiste han ingen ting så nå må han fetes opp igjen.

På sykehuset jeg jobber er 38 regnet som feber, men man må jo selvfølgelig se an almenntilstand også.. Tatt en urinprøve?(Hvis dette lar seg gjøre da) :) Kan jo hende hun har en urinveisinfeksjon. Hvis ingen de ikke finner noe annet.

ORIGINAL: MissOddsteenOGMichee

ORIGINAL: leonorasmamma

Gir ikke smertestillende...

Men er ikke 7 dager med feber mye selv om den er lav?

Hun har jo 39 på kvelden

Det er jo ikke så høyt at jeg ville ha reagert på det selv. Det kan jo være mange årsaker til at et barn blir febril(kan det være tenner?), hvordan er urinen, drikker hun mye? Lukter det? Hvordan er allmenntilstanden hennes? Hoster hun noe?

Det er veldig vanskelig å skulle gi råd over nettet, men en ting jeg kan si er at om du ikke klarer å slappe av og føler på mammahjertet ditt at alt ikke er som det skal så hadde jeg tatt en tlf til fastlegekontoret i morgen og bedt de ta en ny crp og at legen ser på henne igjen[:)]

Back
Topp