Hva hadde du gjort om julebesøket tar med seg sykt barn på julefeiring?

• Trådstarter Trådstarter Moderator Sølvi
  • Opprettet Opprettet
Så lenge det ikke er nyfødte/kreftsyke/andre som ikke tåler omgangssyka osv, så ville jeg godtatt det. Da hadde jeg heller tåla å bli syk, fremfor at det vedkommende må bli hjemme den julaften. Noen ganger må man bare ofre seg for andres glede, tenker jeg.

Og akkurat nå snakker jeg om julaften. Resten av romjula, kan de holde seg hjemme ;-)

Smitte er det overalt pleier jeg å si! Men skal vi til ett sted med baby så dropper vi det! Veit selv hvor hardt det kan være for småtasser med forkjølelse! Har mitt barn omgang syke blir vi selvfølgelig hjemme :)

De 2 siste årene har e og junior vært syk på julaften. Da har vi spurt de som skulle komme om de turte å komme pga smittefaren. Gjestene kom, og junior fikk ligge på sofaen etter frokosten å slappe av. Da hadde vi kontroll på formen hans og han lå ikke ensom i senga si og hørte at vi satt å prata og flira.

Hadde satt pris på om folk ha spurt før de kom med syke barn på besøk, ikke bare komme på døra og så si det.

Jeg hadde ikke syntes det var ok med smittsom sykdom. Vi skal noen dager etter julaften kjøre 12 timer for å være med familie i nyttårshelgen, jeg vil ikke ha syk baby på den turen...!

Så lenge det ikke er nyfødte/kreftsyke/andre som ikke tåler omgangssyka osv, så ville jeg godtatt det. Da hadde jeg heller tåla å bli syk, fremfor at det vedkommende må bli hjemme den julaften. Noen ganger må man bare ofre seg for andres glede, tenker jeg.

Og akkurat nå snakker jeg om julaften. Resten av romjula, kan de holde seg hjemme ;-)
Nei fy fasan, jeg er 100% uenig i denne :p
Å la hele familien min få spysjuka fordi noen andre ikke vil feire alene blir helt feil for meg :o

Hadde det vært vi som hadde vært syke hadde ikke folk fått kommet inn dørkarmen en gang..får så dårlig samvittighet om jeg smitter folk med sånne ting :(

Jeg er enig! Det er jul engang i året og ingen i min familie skal sitte alene da :)

Enig i denne. :)

Det kommer veldig an på hvordan syk barnet er. Litt snufsete, forkjølet osv gjør selvfølgelig ingenting, men om det hadde vært oppkast og diaré, hadde det ikke vært greit.. jeg hadde aldri dratt med meg guttungen min noen plass om han var veldig syk og dårlig...

Ettersom vi har små barn i huset selv, hadde jeg ikke syns det var greit. Vanlig forkjølelse er greit, men ikke andre ting, og særlig ikke spysjuka. Men jeg hadde nok tenkt litt annerledes hvis jeg ikke hadde barn:-)

Det kommer helt an på sykdommen. Er det en barnesykdom eller forkjølelse eller lignende, så selvfølgelig. Eller et utbrudd av en kronisk sykdom og sånt. Men hadde noen våget å ta med et barn med omgangssyke hit, så hadde de vært bannlyst for all framtid. Den dritten der unngår jeg så langt jeg klarer fordi jeg har oppkastfobi.

Back
Topp