hva hadde du gjort hvis

Hadde det vært Albert eler Oliver hadde jeg blitt sint å skuffet over de. For de vet at de ikke skal si sånt. Jeg har forklart det til de, spes. siden jeg selv er overvektig og vet at det ikke er kjekt å høre sånt.

Fikk meg til å tenke på en ting: Ifjor en gang var jeg på senteret alene, og gikk inn på ene matbutikken. Da møtte jeg på en ufyselig dame, en uti slekten. Hun hadde ikke barn med da, men hun sa: *er du gravid* *NEI* sa jeg. *Å, har du bare lagt på deg då* Spurte om det var noe i veien med henne, å hun bare, * du trenger no ikkje bli sur vel*. Grein hele veien hjem. [:(]

ORIGINAL: helen79

Hadde det vært Albert eler Oliver hadde jeg blitt sint å skuffet over de. For de vet at de ikke skal si sånt. Jeg har forklart det til de, spes. siden jeg selv er overvektig og vet at det ikke er kjekt å høre sånt.

Fikk meg til å tenke på en ting: Ifjor en gang var jeg på senteret alene, og gikk inn på ene matbutikken. Da møtte jeg på en ufyselig dame, en uti slekten. Hun hadde ikke barn med da, men hun sa: *er du gravid* *NEI* sa jeg. *Å, har du bare lagt på deg då* Spurte om det var noe i veien med henne, å hun bare, * du trenger no ikkje bli sur vel*. Grein hele veien hjem. [:(]

uff... voksne mennesker som er slik er ufordragelige'!!

Om ungen min hadde sagt noe sånt hadde jeg blitt jæææævlig flau..
Og hadde damen svart noe sånt hadde jeg bitt enda flauere..
Tror faktisk jeg ikke hadde klart å sagt noe,bare stammet noe uforklarlig og gått min vei...
Fy søren..

gutten min har sagt slik både til folk som er større og mørke i huden men jeg forteller bare rolig at det er bare slik d er noen er født mørk slik som vi er født lysei huden og noen er stor eller lav vi er alle ulike ,så sier jeg hva skulle vi gjort om vi hadde flere av deg(sønnen min) i verden ?! da hadde jo ikke jeg vist hvem min best go gutt er[8D] og du hadde ikke vist hvem som var din snilleste mamma . da er d best vi alle er ulike så vi finner d evi er glad i

så nå går d mer i farger på biler og klær om d er noe han kommenterer..ja eller kjønn hehe . er nå herlige de små trollene

jeg hadde nok sagt til ungen at, ja, der fikk du svaret ditt. Jeg synes virkelig det var et godt svar, og
hadde synes det var flott at noen fortalte barnet mitt på en sånn måte at "sånn er verden".

For det første så hadde jeg sakt hysj til jentungen og om dama snur seg og ser på henne hadde jeg kommandert henne til å si unnskyld før hun hadde rukket å si noe slikt...! Og beklaget veldig.
Jeg ville vist at SLIK oppførsel finner jeg meg ikke i fra barnet mitt, og da tenker jeg nok at denne dama og hadde tenkt "bra".

skulle ønske jeg kunne bli så tøff som deg[;)]

jeg har bare fått hørt d en gang, men jeg felte faktisk noen tårer[8|] jadda, jeg er voksen, og skal liksom tåle aat barn kommenterer[&:] HØYT blant hele sambos slekt, og ingen sier noe... ingen hyggelig kveld etter d iallefall.

synes damen gjørde det rette..

har selv kommet opp i mange like situasjoner, der jeg er den "damen". mange unger (som oftes barn i barnehagen der jeg jobber eller der yngstemann går, eller unger på skolen til sønnen min) spør meg om hva prikkene i ansiktet mitt er, har rosecea og har ofte "kviser" og sår i huden...
pleier å svare med at jeg har betendelse prøver å være så ærlig som mulig, synes det er bra de kommer og spør meg enn å gå rundt å lure...

Bendik sa til mormoren sin "du har mage!" (mamma har litt eplefasong)
"ja, alle har jo mage?" sier mamma.
"nei da, mormor, mamma har ikke mage" mens han klapper på magen min og sier "seee... Ikke mage. Men Bembik har også mage mormor"[8D]

Det er jo litt mer uskyldig da, men..

ORIGINAL: fairy

Bendik sa til mormoren sin "du har mage!" (mamma har litt eplefasong)
"ja, alle har jo mage?" sier mamma.
"nei da, mormor, mamma har ikke mage" mens han klapper på magen min og sier "seee... Ikke mage. Men Bembik har også mage mormor"[8D]

Det er jo litt mer uskyldig da, men..

blir litt annet nå barnet kjenner personen så godt som det en mormor gjør enn når fremmede barn sier slikt.

ORIGINAL: Malleleo

skulle ønske jeg kunne bli så tøff som deg[;)]

jeg har bare fått hørt d en gang, men jeg felte faktisk noen tårer[8|] jadda, jeg er voksen, og skal liksom tåle aat barn kommenterer[&:] HØYT blant hele sambos slekt, og ingen sier noe... ingen hyggelig kveld etter d iallefall.

[&o]uff...

ORIGINAL: Bitzyh

For det første så hadde jeg sakt hysj til jentungen og om dama snur seg og ser på henne hadde jeg kommandert henne til å si unnskyld før hun hadde rukket å si noe slikt...! Og beklaget veldig.
Jeg ville vist at SLIK oppførsel finner jeg meg ikke i fra barnet mitt, og da tenker jeg nok at denne dama og hadde tenkt "bra".

jepp d hadde hun!!! da hadde hun tenkt, den mammaen der var det jammen tak i!!!!

Syns et var ett bra svar jeg!!
Her har eldste kommentert store mennesker, handikapede ol. Vi har svart at noen er store og noen er små, noen har føtter som virker andre ikke, sånn er det bare. Og at man ikke sier slikt høyt til de det gjelder da de kan bli lei seg.
Det er ikke lett for unger å forstå slikt, men det gjør de etterhvert.

Som sagt, jeg syns det var ett bra svar. Og hadde fullført med at når man sier slikt som at noen er tjukke el, så er det på sin plass med en unnskyldning.!!

For et par måneder siden satt jeg og 3 åringen min på legesenteret,var rimelig fullt der og rimelig stille til å være så mange....

Inn kommer en dame, og gutten min da: "mamma,se den damen har sååå stor rumpe"

Huff,trodde jeg skulle dævva,men damas reaksjon var å fyke ut døra,siden så vi ikke henne...

Fikk ikke sagt så mye der og da til gutten min annet enn at dama kanskje ble lei seg og at sånn sier man ikke høyt. men vi snakket om det da vi kom hjem... Har aldri vært så flau i mitt liv...

du var ute med barnet ditt og barnet ditt sa til en stor dame: mamma se på hu der hu var kjempe tjukk!!!!

damen snur seg og sier: ja, jeg er visst det! jeg har stor rompe, store armer og ser sansynlighvis ut som om jeg er gravid, men det er slik denne verden er det lille venn. alle er nemmelig forskjellige!

så hva hadde du gjort???

hadde du syntes damen vært rar eller hadde du vært enig med henne???
Hadde en av jentene mine sakt det til deg, så hadde jeg syntes det var bra du hadde svart tilbake på den måten der. Og jeg hadde blitt kjempe flau over at ungen min hadde sakt det, og sakt unnskyld. (og gitt ungene en alvorspreik etterpå om at man sier ikke slikt)
Har allerde hatt noen lignende alvorspreiker med eldste jenten når hun var yngre.

Opplevde dette hin dagen....hentet  jentene  bhg,så går en litt sto dame forbi oss. For alt jeg vet,så kan hun være gravid.men eldste jenten mn sier iallefall at hun har baby i magen.jeg ble jo litt satt ut da jeg ikke vistte hva jeg skulle si. Men da vi satt oss i bilen,så fortalte jeg henne at selv om man er stor,så er det ikke dermed sagt at man har baby i magen.Og at man må ikke si sånt,for da kan personen bli lei seg Forklarte det lit med nøje til hennen da,men gidd i skrive alt her..tar lang tid[&:]

Back
Topp