hva hadde du gjort hvis

Søøtnoos

Elsker forumet
du var ute med barnet ditt og barnet ditt sa til en stor dame: mamma se på hu der hu var kjempe tjukk!!!!

damen snur seg og sier: ja, jeg er visst det! jeg har stor rompe, store armer og ser sansynlighvis ut som om jeg er gravid, men det er slik denne verden er det lille venn. alle er nemmelig forskjellige!

så hva hadde du gjort??? 

hadde du syntes damen vært rar eller hadde du vært enig med henne???

bare så det er klart er det ikke vært en reel situasjon med mitt barn .... altså ungen min hakke sagt noe sånt, men jeg hadde veldig lyst og si slikt t et barn når jeg hentet leo  bhg i dag!

Er det så mye å gjøre da? Da har jo damen forklart han hvordan det er... Det du da bør lære han er jo at man ikke trenger å rope sånne ting, men det er helt greit å mene det.

jeg hadde...måpt...hadde ikke klart å si annet enn beklager eller noe[8D] blir helt lammet i slike situasjoner[:-]

ORIGINAL: Labambie

Er det så mye å gjøre da? Da har jo damen forklart han hvordan det er... Det du da bør lære han er jo at man ikke trenger å rope sånne ting, men det er helt greit å mene det.

ungen min har nok ikke sagt slik du!

Hørtes ut som damen taklet det bra i hvertfall...
Ikke noe god situasjon å havne i det der, men jeg hadde benyttet anledningen til å forsøke å forklare for barnet at det er noen ting vi ikke kan/bør si høyt til andre...
Begrunnet det med at noen kan bli lei seg e.l...
Og beklaget overfor damen selvsagt..

Hadde blitt litt satt ut av et så spontant svar [:-]

Men tror også at det ville blitt en ekstra "vekker" for barnet,
så det ikke gjør det igjen.

ORIGINAL: Badeand*

jeg hadde...måpt...hadde ikke klart å si annet enn beklager eller noe[8D] blir helt lammet i slike situasjoner[:-]

hehe jeg også [8D]

Jeg ville ha prøvd så godt jeg kunne å forklare henne at mennesker er forskjellige, og det er greit. Men det er likevel ikke noe man trenger å si høyt, fordi de man sier det til kan bli lei seg.

Jeg opplever sånt hele tiden med andres barn, siden jeg er muslim hehe... Alltid like morsomt å se foreldre bli kjempeflaue... Når jeg en gang mannet meg opp til å svare tilbake, ble moren dritsur da hehehe...

En venninne av meg som bruker full niqab, møtte en unge som skreik til moren at "Seee eeet spøøøøøkelse, ett spøøøøkelseeee mammaaaaaa" og venninna mi kikket seg hysterisk rundt (på tull) og ropte "Hvor, hvor, jeg ser ingen, jeg er nemlig også kjemperedd spøkelser" [8D]

ORIGINAL: *Meya*

Jeg opplever sånt hele tiden med andres barn, siden jeg er muslim hehe... Alltid like morsomt å se foreldre bli kjempeflaue... Når jeg en gang mannet meg opp til å svare tilbake, ble moren dritsur da hehehe...

En venninne av meg som bruker full niqab, møtte en unge som skreik til moren at "Seee eeet spøøøøøkelse, ett spøøøøkelseeee mammaaaaaa" og venninna mi kikket seg hysterisk rundt (på tull) og ropte "Hvor, hvor, jeg ser ingen, jeg er nemlig også kjemperedd spøkelser" [8D]

haha nå lo jeg høyt...
det har seg slik at jeg er den tjukke damen som hadde ille lyst og svare slik i dag[:)]

ORIGINAL: *Meya*

Hahaha! [:D]

quote:

Men hvordan vil du selv reagere den dagen ditt barn sier noe høyst upassende? Det kommer nok til å skje... De fleste blir nok ganske perplekse.

ORIGINAL: Inmari

quote:

Men hvordan vil du selv reagere den dagen ditt barn sier noe høyst upassende? Det kommer nok til å skje... De fleste blir nok ganske perplekse.

den dagen kommer nok ja.... og jeg ville nok har forklart leo foran damen at slikt sier man ikke og at alle er forkjellige, deretter bedt leo be om unskyldning til damen for hun kan ha blitt lei seg.  

ORIGINAL: Mamman til leo!!

flere meninger?

Har en unge sagt det til deg da...? Jeg aner altså ikke om du er tynn som en spiker eller om du er lubben etc. , men siden du spør[;)]

ORIGINAL: missmarita

flere meninger?

Har en unge sagt det til deg da...? Jeg aner altså ikke om du er tynn som en spiker eller om du er lubben etc. , men siden du spør[;)]

jauda!!! hører det flere ganger i uken derfor jeg lurer på om det er ok og svare slik
står i hovedinnlegget nå oxo...

flere meninger?

jauda!!! hører det flere ganger i uken derfor jeg lurer på om det er ok og svare slik

Det er jo sårende å høre slike kommentarer...
Men jeg synes det er et greit svar det du skrev oppe. Enkelt og greit er alle forskjellige, og det er faktisk viktig å forklare barna sine det, slik at de møter andre med respekt og kanskje ikke slenger slike kommentarer...[:)]

flere meninger?

Men jeg synes det er et greit svar det du skrev oppe. Enkelt og greit er alle forskjellige, og det er faktisk viktig å forklare barna sine det, slik at de møter andre med respekt og kanskje ikke slenger slike kommentarer...[:)]

det går bra altså, bare litt lei av og høre det nå... oxo litt lei av foreldre som sykner i jorden og later som de ikke eksisterer der de står med barnet ...

flere meninger?

det går bra altså, bare litt lei av og høre det nå... oxo litt lei av foreldre som sykner i jorden og later som de ikke eksisterer der de står med barnet ...

I see[;)]

Back
Topp