Hva hadde dere syntes?

min farmor og de bruker alltid alle barnebarn og oldebarn i julekortet.
kjempe koselig syntes jeg[:)]

ORIGINAL: Habib Galbi

hva er grunnen til at du misliker det? jeg hadde blitt kjempe glad. de hadde jo ikke gjort det hvis ikke de var så glad i han:))

ORIGINAL: dumidalia

Altså kun et bilde av ditt barn? Da hadde jeg nok blitt litt irritert. Men hvis det for eksempel var et bilde av mitt barn sammen med besteforeldrene, så hadde det ikke gjort så mye. Og hvis det i tillegg var flere bilder med andre motiver hadde jeg ikke brydd meg.
Men på den andre siden så skjønner jeg jo at det egentlig er en positiv ting. Julekort brukes jo til å oppsummere det som har vært viktig for mennesker gjennom det siste året, og det er jo veldig koselig hvis besteforeldrene ser på mitt barn som så viktig for seg.

enig

ORIGINAL: Marlu

hadde bare syns det var koselig hvis mormor eller farmor vill skryte av barnebarnet [:)] Spesiellt hvis jeg selv ikke tok meg bryet med å sende ut kort...

sign

Det virker spesielt for meg... Jeg visste ikke at sånt var vanlig rundt omkring (å bruke andres barn som motiv).
Hadde de i det minste tatt et bilde med seg selv også; litt sånn: se hvor koselig vi har det sammen, vi er stolte av barnebarnet vårt, så helt supert, men det virker rart for meg at det bare er barnet.

Jeg setter utrolig stor pris på å bli spurt hver gang noen ønsker å bruke bilde av mine barn til noe. De som spør får alltid et JA, hittil i hvert fall.
Dersom noen en gang ikke spør, kommer jeg til å bli irritert tror jeg.

Skjønner deg godt jeg, hadde blitt irritert selv! Veldig rart syns jeg. Hadde de vært med på bildet så hadde det vært noe helt annet, men bare av han, merkelig!
Hadde nok kommentert det til mine svigerforeldere ja.
Men jeg vet at mine forelde eller sambo sine aldrig har kommet til og gjort noe sånt!
Du skal jo ha gleden av å sende ut "skryte julekort bilde" selv.

Skjønner at de er stolt altså, men det blir for snedig for meg!

Jeg hadde ikke likt det. Hadde heller ikke likt det om det var mine foreldre. Det er ikke "deres" unge syns jeg. De har vel hatt muligheten til å sende ut bilder av sine unger da de var små, nå er det faktisk vår tur...
Og hvor skal grensen gå da? Tenk om jeg skulle begynne å sende ut bilder av f.eks tantebarna mine, eller tremenningene mine, samme hvor stolt jeg hadde vært av disse barna, så er det liksom ikke min plass...

Hadde det vært et familiebilde hadde jeg syntes at det hadde vært mer greit.

Back
Topp