Hva hadde dere gjort?

• Trådstarter Trådstarter Delaktig
  • Opprettet Opprettet
D

Delaktig

Guest
Om barnet deres var delaktig og uheldig å ødelegge et annet barns mobiltelefon eller nettbrett?
Hvordan hadde dere som foreldre ordnet opp?

Spørs litt på hva som hadde skjedd, men jeg hadde forventet at andre foreldre hadde kjøpt et nytt produkt til sønnen min, så da er det vel rett og rimelig at jeg hadde betalt for det som er ødelagt.

jeg Ville kjøpt ett nytt produkt da mitt barn hadde ødelagt det .

Har opplevd av sønnen min, som da var 2 år, knuste skjermen til ei venninne av eldste. Tilbydde meg uten å tenke noe på det å dekke kostnadene ved skjermbytte. Heldigvis kom det bare på 600 kr :)

Jeg hadde tilbudt meg å erstatte det/betalt reparasjon. Selv om det ikke er lovpålagt, så syns jeg det er rett og rimelig. Kjipt, men...

Hade det vart meg så hade jag betalt føe å reparera evt køpa nytt.

Måtte betale for reparasjon eller ny mobil, synes det er en selvfølge:)

Vært fair og ordnet opp. Tilbudt å betale for ny/evt reparasjon.

Hadde nok betalt det det kostet for å rette det opp igjen.

Hadde betalt for reparasjon evt nytt.. Er egentlig en selvfølge å betale foe det barna sine ødelegger, uhell eller med vilje.
Husker det var et barn som ødela videospilleren til sønnen min, men mora nekta for at det var hennes barn og bare fnyste av at han hadde videospiller og tv på rommet sitt. Dette var hos faren til sønnen min så jeg er glad jeg slipper å ha sånne folk i livet mitt..

Jeg er enig med dere og hadde tilbudt meg å betale/dekke kostnadene for en ny.
Akkurat nå føler jeg meg veldig skuffet. for moren til dette barnet som ødelagte nettbrettet til datteren min er min beste venninne. Den eneste måten hun vil ordne opp på, er at hun tilbydde MEG å kjøpe nettbrettet til sønnen sin, og håpte jeg gikk med på dette siden sønnen hennes var delaktig!
Jeg mener at hun da tjener penger på sønnen sitt uhell.
Jeg hadde håpt hun var litt mer villig til å hjelpe oss ut av situasjonen, siden hun vet hvor hardt jeg jobbet for å spare opp penger og kjøpe dette nettbrettet. I tillegg til at hun vet hvor mye det betyr for datteren min..

Jeg er enig med dere og hadde tilbudt meg å betale/dekke kostnadene for en ny.
Akkurat nå føler jeg meg veldig skuffet. for moren til dette barnet som ødelagte nettbrettet til datteren min er min beste venninne. Den eneste måten hun vil ordne opp på, er at hun tilbydde MEG å kjøpe nettbrettet til sønnen sin, og håpte jeg gikk med på dette siden sønnen hennes var delaktig!
Jeg mener at hun da tjener penger på sønnen sitt uhell.
Jeg hadde håpt hun var litt mer villig til å hjelpe oss ut av situasjonen, siden hun vet hvor hardt jeg jobbet for å spare opp penger og kjøpe dette nettbrettet. I tillegg til at hun vet hvor mye det betyr for datteren min..
Da må du fortelle henne du vil ha penger til reparasjon eller nytt brett til datteren din.

Hva skjedde, da? Du skriver noe med "delaktig" - for meg kan det tyde på at det er litt uklart hvem sin skyld det var at bettbrettet ble ødelagt.

Om det var slik at det andre barnet lekte med det, og så mistet det i bakken - vil jeg si det var hans "skyld"/ansvar å kjøpe nytt/reparere.
For å sette det litt på spissen; dersom de satt sammen på en huske og husket, og datteren din ville ha med bettbrettet på husken, men gav brettet til gutten og han så mister det imens de husket - da vil jeg si det er datteren din sin "skyld", og at det er hun/du som må ta konsekvensen av det.

Kanskje venninnen din egentlig mener det samme som deg og de andre som har kommentert, at man selvfølgelig ordner opp dersom barn har ødelagt noe, men at hun i dette tilfellet mener at sønnen ikke har ansvaret for at brettet ble ødelagt, og dermed ikke vil betale for en skade hun mener er ditt ansvar?

Jeg er faktisk enig med sistemann her. Det kommer helt an på hva du mener med delaktig. Hvis deres barn var skyld i uhellet sammen, synes jeg det er mer rimelig at dere går sammen om å skaffe et nytt, enn at hun uten videre skal kjøpe nytt alene.

Back
Topp