Hva hadde dere gjort?

Trultan

Gift med forumet
Har fått antibiotika pga betennelse og dritt (lukt og utflod) i underlivet. (fødte for 2mnd og halv uke siden). Fikk dalacin og det er ikke anbefalt under amming. Legen så dette og ringte gynekolog. Han sa at det pleide de å gi uansett. Da lurer jeg.. Hvorfor gi det til ammende og står noe annet på papiret..? Hva stole på?

Ville ikke tatt hvis det ikke var totalkrise nei... også ville jeg snakket med legen om hvilke konsekvenser det vil ha hvis barnet får det i seg...

Hmm... Krise og krise.. Har i flere uker rett og slett stinka råtten fisk nedentil. Mannen grøsser dersom jeg sprer beina. Har fått mye utflod som gjør slik at jeg blir sår og vond. Er ikke liv å død nei- men ikke behagelig. (tørr nesten ikke være blant folk pga redd de skal lukte den vemmelige lukta:-( . Spurte legen om det var farlig- men ho sa at ungen fikk bare en liten dose antibiotika i seg....

jeg skal være helt ærlig!

Hadde tatt den kuren, pumpet og kastet melken og gitt erstatning til kuren var ferdig!

Vivag eller hva det heter, har du prøvd det? Det er reseptfritt på apoteket, og er ikke skadelig hvis du ammer. Hvis du har prøvd det så ser jeg i grunn ikke at du har annet valg enn å ta kuren, men hvis ikke så kan du jo prøve det først?

Jeg hadde tatt kuren. Jeg gikk på dalacin forrige gang jeg var gravid også.. Forferderlig å ha slik lukt og tull i underlivet. Det er jo små doser som går over i morsmelka, og antibiotika er jo ikke direkte farlig for barnet (kan blii litt dårlig i magen sin) Ta tablettene rett etter du har ammet, så minimerer du i allefall risikoen :) lykke til! (lactal og andre resptfrie legemidler funker ikke på baktrielle infeksjoner..)

Back
Topp