Hva hadde dere gjort??

ORIGINAL: baby2011?

Jeg hadde tatt prøven. Og jeg hadde tatt abort om noe var galt. Det høres sikkert fælt ut, men som du veit, ville det bli en enorm påkjenning på familien. Selvsagt angere ingen etterpå, man elsker jo ungene sine uansett, men jeg ville likevel hatt valget.

Nå er det jo veldig liten sannsynlighet for at det er noe galt med babyen din! Men det er tross alt bedre å vite. Når det er sagt så veit jeg ingenting om risikoen ved å ta fostervannsprøve, så det må du selvsagt undersøke og overveie.

Beskriver akkurat det jeg skulle frem til[:)]

ORIGINAL: tone86

jeg hadde ikke hatt hjerte til å ta abort om spiren i magen min var med downs iallefall!!! Bestevenninna mi har ei jente på 4 1/2 med downs, utrolig glad for at jeg har mulighet til å se den nydelige jenta vokse opp!!

men ja - ser det er mye jobb. venninna mi var 19 da hun fikk henne - og alene om omsorgen...

Vet jo at de er søte, nevøen til gubben er familiens midtpunkt[:)]
MEN jeg hadde ikke beholdt om det hadde vært tilfelle.

Det var en sommerfest for barn med downs syndrom og familie.
De aller fleste visste ikke at de ventet barn med DS og de aller fleste sa at de hadde tatt abort om de så hadde visst det i svangerskapet.
Ja det er jævlig å tenke på! At de faktisk angrer på en måte... selv om de ikke visste at barnet hadde DS.
Det var det ei på generelt som skrev.
Så det sier jo sitt om hvor krevende det er å ha DS barn.

Syns det sier sitt om dem jeg. Ingen har sagt at livet skal bare være behagelig.

Jeg vet faktisk ikke hva jeg ville ha gjort..
Det er jo en liten risiko med fostervannsprøve også da.. Hmm..
Men jeg skjønner jo også at du er litt bekymra for det, det tror jeg at jeg også hadde vært...
Man kan jo se det på ultralyd og det mener jeg og ha lest at man kan se så tidlig som i uke 12 (ser på noe i nakken tror jeg det var)...

ORIGINAL: mokkenikke88

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Myth

Hør med legen om evt. duotest. Ultralyd som sjekker nakkefolden og wn blodprøve.

- Myth-

Har jeg aldri hørt om før. Er det noe de fortar under den ordinære UL?

de ser etter det på ordinær UL ja, men da er du jo 19 uker på vei..

Sniker litt.
Nakkefolden kan BARE sjekkes i uke 12. Bare da kan det ses. I uke 19 ser man ikke slikt[;)]

ORIGINAL: ~StRaToS~

ORIGINAL: Myth

Hør med legen om evt. duotest. Ultralyd som sjekker nakkefolden og wn blodprøve.

- Myth-

Har jeg aldri hørt om før. Er det noe de fortar under den ordinære UL?

En test som tas med ul rundt uke 12 [:)]

Back
Topp